AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #1 Skrevet 2. september 2024 Hei! Jeg har en datter som har vært syk i 5 dager nå med feber! Igår så hadde hun fått endel utslett på ryggen og idag våknet hun opp med det over hele ryggen, magen, ansiktet og inni munnen! Tenkte originalt at det var en av barnesykdommene.. Idag tok jeg glasstesten bare for å sjekke, men de blir verken borte eller mindre synlige når jeg trykker glasset på! Har prøvd å holde glasset over en litt lengre periode og prøvd å trykke i forskjellig styrke.. Ringte legevakt for å høre med dem men hun endte bare opp med å lese symptomene på 4,5 og 6 barnesykdom. Det er helt sikkert det, men syntes det er litt guffent at det står overalt at man skal være obs og komme seg til lege hvis utslett ikke blir borte når man presser et glass mot det! Hun er idag på bedringens vei mtp feberen men er veldig slapp (naturlig det, etter å ha vært syk). Jeg er litt på tanken om å ringe fastlegen imorgen for å ta en test og se om det kan være pettikker(?) og evt hva som kan ha forårsaket det! Men redd for at jeg overtenker og er litt dramatisk😅 Noen som har opplevd lignende? Og hva gjorde dere? Anonymkode: 890f0...201
Bendie Skrevet 2. september 2024 #2 Skrevet 2. september 2024 (endret) Slike flekker skal undersøkes av lege. I sær når jenta har feber. selvom det trolig stemner det legevakten sier, er det også en risiko får at det er alvorlig. Ring tilbake og krev at jenta sjekkes. Endret 2. september 2024 av Bendie 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #3 Skrevet 2. september 2024 Hvis du er urolig og bekymret for barnet så ringer du legen. Anonymkode: 5a96a...39a 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2024 #4 Skrevet 3. september 2024 Er hun stiv i nakken? Anonymkode: c0e41...d81
AnonymBruker Skrevet 3. september 2024 #5 Skrevet 3. september 2024 Febersykdom med slikt utslett skal alltid sjekkes. Da min fikk det ble han innlagt med det samme. Heldigvis ikke sepsis eller hjernehinnebetennelse, men skarlagensfeber. Det står om timer skulle det være de to første. Ikkeno å lure på engang. Lege/sykehus nå! Anonymkode: ec144...0de 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2024 #6 Skrevet 3. september 2024 12 hours ago, AnonymBruker said: Hei! Jeg har en datter som har vært syk i 5 dager nå med feber! Igår så hadde hun fått endel utslett på ryggen og idag våknet hun opp med det over hele ryggen, magen, ansiktet og inni munnen! Tenkte originalt at det var en av barnesykdommene.. Idag tok jeg glasstesten bare for å sjekke, men de blir verken borte eller mindre synlige når jeg trykker glasset på! Har prøvd å holde glasset over en litt lengre periode og prøvd å trykke i forskjellig styrke.. Ringte legevakt for å høre med dem men hun endte bare opp med å lese symptomene på 4,5 og 6 barnesykdom. Det er helt sikkert det, men syntes det er litt guffent at det står overalt at man skal være obs og komme seg til lege hvis utslett ikke blir borte når man presser et glass mot det! Hun er idag på bedringens vei mtp feberen men er veldig slapp (naturlig det, etter å ha vært syk). Jeg er litt på tanken om å ringe fastlegen imorgen for å ta en test og se om det kan være pettikker(?) og evt hva som kan ha forårsaket det! Men redd for at jeg overtenker og er litt dramatisk😅 Noen som har opplevd lignende? Og hva gjorde dere? Anonymkode: 890f0...201 Det er petekkier ja! Ingen tvil. Lege nå! Anonymkode: ec144...0de
AnonymBruker Skrevet 3. september 2024 #7 Skrevet 3. september 2024 Ring lege, slikt skal sjekkes, begge ungene har hatt slike, og hver gang havnet vi på sykehus i isolat. Ingen av gangene fant de ut hva det var , og det helt gikk fint begge gangene, men det skal sjekkes! Anonymkode: 13908...526
Gjest jegerrinne Skrevet 3. september 2024 #8 Skrevet 3. september 2024 Febersykdom med slik utslett ska sjekkes av lege. Ring legen du
AnonymBruker Skrevet 3. september 2024 #9 Skrevet 3. september 2024 Viktig å ringe lege! Da jeg var i tidlig barneskolealder hadde jeg feber og noen små prikker som ikke forsvant ved glasstesten. Ble innlagt på sykehuset for observasjon. Heldigvis var det ikke noe galt og vi fikk dra hjem dagen etter, men det er viktig å sjekke! Anonymkode: d2fd4...9ca
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #10 Skrevet 4. september 2024 Hvis noen følger tråden, så dro vi til lege og fant ut av årsaken til feberen og utslettet! Det var en kraftig reaksjon på mesling vaksinen, helt ufarlig! Legen ble sjokkert over at ikke legevakten ville ta oss inn med de symptomene! Takk for alle svar, da fikk jeg bekreftet at det ikke var normalt og at det var greit å pushe! Anonymkode: 890f0...201 6
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå