Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har sprøyteskrekk og tåler ikke/har angst for blod og er alltid livredd for å besvime i forkant av sprøyte. Og etter å ha tatt sprøyte tidligere i dag, forsvant brått hørselen og synet mitt, og hodet mitt ble lettere og lettere til jeg nærmest ble helt bevisstløs, men jeg var akkurat bevisst nok til å oppleve at bevisstheten min forsvant🤷‍♀️ Men klarte merkelig nok fortsatt å snakke til mamma og skrike høyt ut en gang (ettersom jeg selvfølgelig fikk panikk🙈), og kollapset akkurat ikke. Mulig det var fordi jeg holdt hardt fast i moren min.

Vil du si at dette var en besvimelse, eller var det bare en VELDIG nær-besvimelse? Var rett før jeg falt om… Syntes at det er rart at jeg ikke kollapset når bevisstheten min nærmest forsvant fullstendig. Har vært nær ved å besvime før, men kan ikke huske å ha vært så nærme som i dag. Så nå vet jeg hvordan det er å besvime også, og har aldri opplevd noe så ubehagelig og skummelt før🙈 Og ikke minst rart!

Endret av Banankaka04
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nær besvimelse, men ikke besvimelse.

Anonymkode: eff8f...b2f

• Liker 3
Skrevet

Høres ut som et panikkanfall med blodtrykksfall. Så stadiet før besvimelse kanskje. 

Til vanlig så er det nesten umulig å besvime av angst fordi blodtrykket øker (=mer oksygen), men akkurat ved sprøyter og andre fysiske ting så kan blodtrykket plutselig falle (=mindre oksygen) og man besvimer 

Anonymkode: 9ac28...453

• Liker 4
Skrevet

Nær besvimelse ja. Når jeg har besvimt har jeg mistet bevisstheten, og "våknet" etterpå. Skjønner at det var ekkelt.

Anonymkode: dcf43...8e8

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nær besvimelse ja. Når jeg har besvimt har jeg mistet bevisstheten, og "våknet" etterpå. Skjønner at det var ekkelt.

Anonymkode: dcf43...8e8

Ja, skulle heller ønske at jeg bare mistet bevisstheten helt og umiddelbart og hadde sluppet å oppleve noe så ubehagelig🙈

Skrevet

presyncope. Nærbesvimelse. Hatt det utallige ganger på grunn av underernæring. Veldig ekkelt. 

Anonymkode: 6fdcb...830

• Liker 2
Skrevet
Banankaka04 skrev (7 minutter siden):

Ja, skulle heller ønske at jeg bare mistet bevisstheten helt og umiddelbart og hadde sluppet å oppleve noe så ubehagelig🙈

Det er ubehagelig å miste bevisstheten helt, og våkne opp etterpå ;) Så du hadde opplevd noe ubehagelig om du besvimte helt også. 

Jeg har besvimt veldig raskt én gang, fra stående posisjon. Jeg falt sammen som en potetsekk og våknet av at jeg satt i en rullestol litt senere, av en snorkelyd som viste seg å være min egen, fordi luftveiene mine ikke var helt fri og de som da hadde puttet meg i rullestolen ikke fulgte med på det. Ellers har jeg heldigvis klart å forstå tegnene i tide og enten blitt tatt i mot og fysisk lagt ned av noen fordi jeg har sagt fra, eller at jeg har lagt meg ned selv.

Anonymkode: eff8f...b2f

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
Banankaka04 skrev (4 timer siden):

Jeg har sprøyteskrekk og tåler ikke/har angst for blod og er alltid livredd for å besvime i forkant av sprøyte. Og etter å ha tatt sprøyte tidligere i dag, forsvant brått hørselen og synet mitt, og hodet mitt ble lettere og lettere til jeg nærmest ble helt bevisstløs, men jeg var akkurat bevisst nok til å oppleve at bevisstheten min forsvant🤷‍♀️ Men klarte merkelig nok fortsatt å snakke til mamma og skrike høyt ut en gang (ettersom jeg selvfølgelig fikk panikk🙈), og kollapset akkurat ikke. Mulig det var fordi jeg holdt hardt fast i moren min.

Vil du si at dette var en besvimelse, eller var det bare en VELDIG nær-besvimelse? Var rett før jeg falt om… Syntes at det er rart at jeg ikke kollapset når bevisstheten min nærmest forsvant fullstendig. Har vært nær ved å besvime før, men kan ikke huske å ha vært så nærme som i dag. Så nå vet jeg hvordan det er å besvime også, og har aldri opplevd noe så ubehagelig og skummelt før🙈 Og ikke minst rart!

Nei du besvimte ikke. Hvor gammel er du?

Anonymkode: 15fda...07d

• Liker 1
Skrevet

Høres ut som angstsymptomer. Vil ikke si du besvimte. Det er ikke farlig å besvime, når du gjør det så vil kroppen din slappe av og normalisere seg igjen også våkner du. ❤️ 

Anonymkode: ccb92...ca1

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Du besvimte ikke.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Nei du besvimte ikke. Hvor gammel er du?

Anonymkode: 15fda...07d

19 år

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...