AnonymBruker Skrevet 2. september #1 Del Skrevet 2. september Min far er i 70 årene å ligger desverre på det siste, det oppnås ingen kontakt lengre, har sluttet å både spise å drikke, bare sover og åpner ikke øynene lengre, får kun smertestillende nå å ligger der fredelig hvor lenge kan en slik fase vare når et menneske ikke tar til seg næring lengre ??? Anonymkode: e5395...80d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lavmålet Skrevet 2. september #2 Del Skrevet 2. september Det er veldig individuelt og mange ting spiller inn, så det er vanskelig å si for din far. Det kan variere veldig, det kan være en dag, flere dager, det kan være en god del lenger. Har du fått beskjed om at han er i terminal fase? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september #3 Del Skrevet 2. september AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Min far er i 70 årene å ligger desverre på det siste, det oppnås ingen kontakt lengre, har sluttet å både spise å drikke, bare sover og åpner ikke øynene lengre, får kun smertestillende nå å ligger der fredelig hvor lenge kan en slik fase vare når et menneske ikke tar til seg næring lengre ??? Anonymkode: e5395...80d Kan ta lang tid, men helsepersonell ser ofte når det nærmer seg slutten. Har han begynt å bli blå på hender føtter? Anonymkode: 1fee1...7e9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september #4 Del Skrevet 2. september lavmålet skrev (14 minutter siden): Det er veldig individuelt og mange ting spiller inn, så det er vanskelig å si for din far. Det kan variere veldig, det kan være en dag, flere dager, det kan være en god del lenger. Har du fått beskjed om at han er i terminal fase? Har ikke fått beskjed om det men ser tegnene på det Anonymkode: e5395...80d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september #5 Del Skrevet 2. september AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Kan ta lang tid, men helsepersonell ser ofte når det nærmer seg slutten. Har han begynt å bli blå på hender føtter? Anonymkode: 1fee1...7e9 Blå på lepper og hender hvertfall Anonymkode: e5395...80d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september #6 Del Skrevet 2. september Den vanskelige tiden kan dra ut, for noen er det snakk om dager, for andre kan det være uker ❤️ Anonymkode: 13f0f...1a8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lavmålet Skrevet 2. september #7 Del Skrevet 2. september Du vil kanskje (men ikke nødvendigvis) se endringer etter hvert. At han blir mer blå, kaldere og kanskje puster annerledes (ofte saktere eller med pauser). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september #8 Del Skrevet 2. september AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Min far er i 70 årene å ligger desverre på det siste, det oppnås ingen kontakt lengre, har sluttet å både spise å drikke, bare sover og åpner ikke øynene lengre, får kun smertestillende nå å ligger der fredelig hvor lenge kan en slik fase vare når et menneske ikke tar til seg næring lengre ??? Anonymkode: e5395...80d Min forelder holdt ut 2-3 uker, lenger enn vi hadde trodd. Kanskje det hjalp at hen var overvektig. Det er seigpining og ikke verdig, beklager, men det er helt grusomt å se et menneske slik. Jeg hadde forberedt meg, jeg var naiv og fikk sjokk. Mennesket kan hovne opp veldig også, og det kan sive væske gjennom huden. Anonymkode: 974a6...f61 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september #9 Del Skrevet 2. september Det kan ta alt fra timer til dager og uker, men dette kan personalet som behandler han si mer nøyaktig. Jeg tenker på deg og føler med deg i det Du står i nå❤️ Det er ikke lenge siden jeg var i samme situasjon selv med min mann Anonymkode: 97f5a...881 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september #10 Del Skrevet 2. september Kondolerer veldig ts, mistet min far slik også, min sterkeste medfølelse til deg i denne tiden ❤️ Anonymkode: bcc91...8df Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september #11 Del Skrevet 2. september Mamma gikk inn i dette stadiet mandag morgen, hun døde natt til torsdag samme uke. Timer før virket alt stabilt og jeg trodde det kom til å ta mange dager til, men når det først begynte gikk det siste fort. Pappa gikk fra oppegående og snakkende på ettermiddag/tidlig kveld til å dø om natten. Så man vet aldri. Anonymkode: ba13a...d28 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Malmfrid Skrevet 2. september #12 Del Skrevet 2. september 4-5 dager i vårt tilfelle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september #13 Del Skrevet 2. september Jeg har våket i hele natt, og min mor har vært der i dag, «forfallet» på kroppen er enormt, hender lepper er blå , har ikke orket å se på bena hans, svarer ikke på noe vis, åpner ikke øyne, blinker eller noe som helst, når jeg går fra ham tenker jeg det er det siste jeg ser til ham som en levende person, har snakket til ham å sagt det han ikke trenger klamre seg til livet lengre, for han kan få lov og slippe taket nå 😢 Anonymkode: e5395...80d 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september #14 Del Skrevet 2. september Føler med deg i denne tiden. Min far var sist bevist en fredag og gikk bort søndag, så hos oss kun 2 dager. Men legen hadde informert oss at det var snakk om kort tid. Vi kunne se på lørdag antydning til marmorering i huden og visste da at det kun snakk om timer. Vi ble godt informert hele tiden. Men som andre og sier her så kan det ta tid og det kan gå veldig fort. Han pustet og veldig overfladisk som er normalt. Han var hvertfall smertefri mot slutten de sørga for god smertelindring. Anonymkode: d1b9b...4f5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå