AnonymBruker Skrevet 2. september #1 Del Skrevet 2. september Har en sterk "fobi" mot å måtte kaste opp når jeg trener. Sikkert fordi jeg ser andre kaste opp på slike program på tv der de pusher seg til de spyr. Derfor klarer jeg heller ikke å presse meg selv så hardt som jeg kanskje kan. Er det vanlig at folk kaster opp på treningssentre, og hvordan tørker man i så fall opp? De mattene suger jo til seg all fuktighet på et øyeblikk. Sølte en gang en flaske vann der, og vannet var borte på noen få sekunder. Må jo bli skikkelig ekkelt... Sorry for ekkelt innlegg. Måtte bare lufte det litt Anonymkode: 389fd...824 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 2. september #2 Del Skrevet 2. september Nei det er ikke vanlig. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september #3 Del Skrevet 2. september Har aldri opplevd noen som har kastet opp på treningssenteret, og jeg har trent i mange år, også på mange tøffe timer. Så jeg tror ikke det her er en reell bekymring du skal bruke tid og energi på. 😊 Anonymkode: 7075e...acb 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september #4 Del Skrevet 2. september Nei, det er ikke vanlig, men jeg har sett det noen ganger. Ingen har kastet opp på gulvet, man kjenner jo at kommer og går ut eller på toalettet. Anonymkode: 8e69c...efe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september #5 Del Skrevet 2. september Haha nei det er ikke vanlig, i alle fall ikke på mattene. På mølle kan jeg tenke meg det er større sannsynlighet, men heller absolutt ikke noe som skjer ofte. Folk flest spyr ikke når de presser seg, bare se videoer av VO2 max tester osv. Anonymkode: 8bfd6...80a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september #6 Del Skrevet 2. september Jeg kunne sikkert gjort det for kroppen min hadde sikkert gått i sjokk. Men tror ikke det er vanlig nei. Anonymkode: c5fb5...5b8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september #7 Del Skrevet 2. september Jeg har trent på forskjellige treningssenter de siste 15 årene. Har aldri sett noen kaste opp. Jeg har kastet opp et par ganger i forbindelse med trening, grunnet at jeg innimellom får akutt blodtrykksfall og blir ekstremt kvalm og svimmel. Men det har skjedd akutt og så klart ikke med vilje. En gang skjedde det på en fjelltopp. Anonymkode: db6a6...724 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september #8 Del Skrevet 2. september AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Har en sterk "fobi" mot å måtte kaste opp når jeg trener. Sikkert fordi jeg ser andre kaste opp på slike program på tv der de pusher seg til de spyr. Derfor klarer jeg heller ikke å presse meg selv så hardt som jeg kanskje kan. Er det vanlig at folk kaster opp på treningssentre, og hvordan tørker man i så fall opp? De mattene suger jo til seg all fuktighet på et øyeblikk. Sølte en gang en flaske vann der, og vannet var borte på noen få sekunder. Må jo bli skikkelig ekkelt... Sorry for ekkelt innlegg. Måtte bare lufte det litt Anonymkode: 389fd...824 Når folk pusher seg langt over alle grenser så er det ikke rart at kroppen tilslutt sier stopp med å kaste opp. En normal kropp sender ut signaler om at nok er nok lenge før oppkastet kommer opp. På den annen side, der er sykdommer som gjør at enkelte kan kaste opp brått og brutalt uten å få signaler om noe som helst enten personen trener eller sitter og ser på tv. Oppkast kan du møte over alt, selv på trikken når folk blir «bilsjuk». Heldigvis er oppkast en sjeldenhet i det offentlige rom, så å være hysterisk redd oppkast er bortkastet energi. Anonymkode: f9fd7...9dd 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september #9 Del Skrevet 2. september Hvis du trener uten en trener som er der for å virkelig pushe deg, eller hvis du følger et helt ekstremt treningsprogram, så er dette absolutt ikke noe du skal bekymre deg over. Det høres nesten ut som en slags self-sabotaging greie hvor du ubevisst leter etter grunnet for å ikke ta hardere i på trening, men du kan iallfall betrygge deg med at det skal MYE til før man blir så kvalm at du kaster opp. Jeg, som flere andre i tråden, har trent på sentere i over ti år, inkludert crossfitsenter. Jeg har kun sett det skje én gang, og da rakk hun komme seg på do, men det viste seg å være omgangssyke som startet. Så det var ikke kun pga treningen. Du vil føle mange, mange, mange andre kroppslige ting lenge før kvalmen kicker inn. Anonymkode: 2e79d...1ed 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september #10 Del Skrevet 2. september Har trent fast i 7 år på treningssenter. Aldri sett noen som har kastet opp. Anonymkode: 5d1bd...999 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BobbySocks Skrevet 2. september #11 Del Skrevet 2. september Nei, det har jeg til gode å se enda. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september #12 Del Skrevet 2. september Aldri sett, trent fast på senter i nesten 20 år. Jeg blir selv kvalm et lite sekund når jeg kommer til makspuls, men bare tar ned pulsen litt så går det over. Anonymkode: 5336e...65a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september #13 Del Skrevet 3. september Aldri sett det, og jeg trener 3-6 dager i uka på sentret. Har også sett videoer av det, men da er det typisk av idrettsutøvere som tar seg ut på et helt annet nivå enn vi "vanlige" klarer. Jeg har noen ganger blitt kvalm av trening når jeg blir ekstremt sliten, men jeg har ikke sjans til å fortsette med samme intensitet da. Anonymkode: e05fc...889 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september #14 Del Skrevet 3. september Nei, det har jeg aldri sett eller opplevd. Jeg har vært med på forskningsprosjekt der jeg løp i sånn maskin og ble pushet så langt jeg kunne, og da ble jeg pushet litt til. Da var jeg heller ikke i nærheten av å kaste opp. Hvis jeg har presset meg selv over lengre tid og så presser skikkelig hardt kan jeg bli trang i halsen så det blir vanskelig å puste effektivt, så da må jeg senke effektiviteten, men jeg er ikke i nærheten å kaste opp. Etter å ha vært kvalm under graviditet og kastet opp flere ganger om dagen synes jeg ikke lenger det er så ubehagelig å kaste opp, så det er ikke det at jeg ikke ønsker å kaste opp når jeg trener. Det er bare ikke et behov. Anonymkode: 7c78c...945 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
drue Skrevet 3. september #15 Del Skrevet 3. september Har aldri kasta opp på trening, og jeg har trent mye hard kondisjon og styrke. Kan huske én gang jeg ble litt kvalm (trente nok for tett etter måltid), men da ga jeg meg før det ble aktuelt å kaste opp. Har aldri vært i nærheten av å spy. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september #16 Del Skrevet 4. september Jeg har spydd et par ganger etter trening i løpet av et år, men da på treningsrommet hjemme. Det har skjedd etter ganske hard og ganske langvarig jevn trening, for eksempel på wattsykkel da jeg skulle fullføre "distansen". Så ja, jeg har spybøtte der. På treningssenter? Aldri gjort, aldri sett. Anonymkode: 791e0...f2e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stor pike Skrevet 4. september #17 Del Skrevet 4. september Jeg har kastet opp på trening. Jeg trente med pt, og går det gjerne hardere for seg enn ellers. Jeg kjente det kom og han bare gikk og hentet søplekassen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå