Gå til innhold

Hva koster en favn ved?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dere som har peiling på det?

prøver å Google med får bare opp priser på sekker og jeg greier ikke å skjønne for mange sekker det er i en favn…😅

naboen sier han betalte 1000 kr for en favn ved, men er ikke det usannsynlig billig?

Anonymkode: daaf6...924

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Betalte nylig 2200kr per storsekk for bøk, tror det tilsvarer en favn 🤔 

Pris avhenger av type ved også 😊

Anonymkode: 89701...be8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor langt er et tau?.

Det er helt umulig si fordi prisene varierer over hele landet, det kommer også an på hvilken type ved det er snakk om og om den skal leveres på døra.

Anonymkode: 9bb7a...a87

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Storsekker kommer gjerne i 1000l sekker og 1500 sekker, det blir regnet 3stk 1000l på en favn og 2stk 2500L på favn, 

1000kr for en favn ved er usannsynlig billig, men du kan få en 1000l sekk med løsere vedsorter som Or,Osp, Selje, Gran etc for den prisen.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Dere som har peiling på det?

prøver å Google med får bare opp priser på sekker og jeg greier ikke å skjønne for mange sekker det er i en favn…😅

naboen sier han betalte 1000 kr for en favn ved, men er ikke det usannsynlig billig?

Anonymkode: daaf6...924

1000 kroner for en favn ved, uavhengig av treslag, er billig. En favn ved er jo 2,4 m3 med stablede 60 cm vedlengder. Det blir 416 kr per m3. Så billig har jeg ikke fått tak i på årevis. Ikke blandingsved, engang. Selv det dobbelte ville vært en lav pris. 

Anonymkode: c5835...46a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 favn 60 cm ved, kappet i 30 cm lengder og pakket i standard vedsekker gir: 30 – 32 fulle 80 liter sekker. 38 – 40 fulle 60 liter sekker.

Anonymkode: e30d4...074

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og jeg som betalte 3600kr for 2stk 1000liter sekk rimelig tettpakket bjørk levert på døra i sommer. 

Hørtes ut som ekstremt billig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...