Gå til innhold

Mensen igjen nå? Redd for kreft

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har levert en biopsi prøve pga celleforandringer, venter på svar. Hadde mensen rundt 7-8 august og pleier å ha ca 27 dager mellom. Har ikke lang syklus.... Hadde ubeskyttet fyllesex forrige helg, men han kom ikke inni meg, kom ikke i det hele tatt. Nå idag spottet jeg, eller var rødbrunt i trusa æ når jeg var på do. Igår kjente jeg det ilte nedover låret, typisk menssmerter... hva kan dette være? Eggløsning heller eller mensen? Redd for mellomblødning kan være kreft... 

Anonymkode: 270ab...906

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du hadde ubeskyttet sex i tiden du har eggløsning? Kjempegod ide 

Anonymkode: 550b7...fc9

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du hadde ubeskyttet sex i tiden du har eggløsning? Kjempegod ide 

Anonymkode: 550b7...fc9

Ja det var ikke meningen . Jeg aner ikke når jeg har eggløsning. Aldri hatt helt på korrekt tidspunkt. Nå kom han ikke i det hele tatt

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg har levert en biopsi prøve pga celleforandringer, venter på svar. Hadde mensen rundt 7-8 august og pleier å ha ca 27 dager mellom. Har ikke lang syklus.... Hadde ubeskyttet fyllesex forrige helg, men han kom ikke inni meg, kom ikke i det hele tatt. Nå idag spottet jeg, eller var rødbrunt i trusa æ når jeg var på do. Igår kjente jeg det ilte nedover låret, typisk menssmerter... hva kan dette være? Eggløsning heller eller mensen? Redd for mellomblødning kan være kreft... 

Celleforandringer er forstadier til kreft og gir vanligvis ikke blødninger. Er det kun denne ene blødningen er det sannsynlig et sammentreff.

Ubeskyttet sex kan føre til graviditet, selv uten utløsning. En ukes tid etter befruktning kan en oppleve festeblødning. Så det er en mulig forklaring.

Om blødningen har sammenheng med celleforandringer er det sannsynlig i et tidlig stadie. Syns du skal prøve å ikke uro deg for mye. Selv om det er lettere sagt enn gjort ❤️

Anonymkode: 893f3...d49

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja det var ikke meningen . Jeg aner ikke når jeg har eggløsning. Aldri hatt helt på korrekt tidspunkt. Nå kom han ikke i det hele tatt

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Når hadde du sex? Og kan det være kjønnsykdom?

Noen ganger kan syklusen tulle seg og da. 

Men blødde du etter sexen? Om det kom no 1uke etter? eller 2uker siden? så kanskje bare tidlig denne gangen. Du får nok snart svar på biopsien så får du vite om alt er bra der.

Anonymkode: 1e76e...b3a

Skrevet

Test deg for kjønnssykdommer. Vet om noen hadde gonoré som fikk slike blødninger.

Anonymkode: bc935...956

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Celleforandringer er forstadier til kreft og gir vanligvis ikke blødninger. Er det kun denne ene blødningen er det sannsynlig et sammentreff.

Ubeskyttet sex kan føre til graviditet, selv uten utløsning. En ukes tid etter befruktning kan en oppleve festeblødning. Så det er en mulig forklaring.

Om blødningen har sammenheng med celleforandringer er det sannsynlig i et tidlig stadie. Syns du skal prøve å ikke uro deg for mye. Selv om det er lettere sagt enn gjort ❤️

Takk 😊 det er mensen, er for mye til å være festblødning. Da kom den veldig tidlig denne gangen da, trenger jeg å uroe meg for det? Venter så på svar for biopsien! 🙈

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 31.8.2024 den 21.48):

Merkelig jeg fikk så tidlig mensen igjen bare. Tydeligvis ikke stabil syklus i alder 30årene. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Takk 😊 det er mensen, er for mye til å være festblødning. Da kom den veldig tidlig denne gangen da, trenger jeg å uroe meg for det? Venter så på svar for biopsien! 🙈

Hvis du VET det er mensen trenger du jo ikke bekymre seg noe mer enn før du fikk mensen. Jeg venter og på svar på biopsi prøve grunnet celleforandringer, men jeg blør hele tiden og får ikke ha ting som partners penis og tampong inn i underlivet før jeg har fått svar. Tror ikke de mistenker kreft om du har får ha  ubeskyttet ons er , men du vet jo ikke før du får svar. 

Anonymkode: c0d54...286

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Hvis du VET det er mensen trenger du jo ikke bekymre seg noe mer enn før du fikk mensen. Jeg venter og på svar på biopsi prøve grunnet celleforandringer, men jeg blør hele tiden og får ikke ha ting som partners penis og tampong inn i underlivet før jeg har fått svar. Tror ikke de mistenker kreft om du har får ha  ubeskyttet ons er , men du vet jo ikke før du får svar. 

Anonymkode: c0d54...286

Blør du hele tiden? Huff da. Her har jeg nesten regelmessig hvertfall og ingen mellom blødning, er vel den som er litt skummel og blødning etter sex. 

Det har gått 4 uker nå siden prøven, vil tro de hadde kontaktet meg tidligere om det hadde vært kreft? Han skulle ringe uansett. 

Skrevet

Er dette en random fyr?

Anonymkode: a327c...3fb

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Blør du hele tiden? Huff da. Her har jeg nesten regelmessig hvertfall og ingen mellom blødning, er vel den som er litt skummel og blødning etter sex. 

Det har gått 4 uker nå siden prøven, vil tro de hadde kontaktet meg tidligere om det hadde vært kreft? Han skulle ringe uansett. 

Har du blødninger etter sex så bør du teste deg for kjønnssykdommer.

Her ble jeg kontaktet 5 dager etter prøve med beskjed om grove celleforandringer, og 2 dager etter var jeg på sykehuset for å konisere. 

Så siden du ikke er kontaktet er det nok ikke noe kreft på gang.

Skrevet
Enni skrev (4 timer siden):

Her ble jeg kontaktet 5 dager etter prøve med beskjed om grove celleforandringer, og 2 dager etter var jeg på sykehuset for å konisere. 

Hvor lenge før dette tok du sist test?

Kan det gå veldig fort fra en test er bra til at den snur? Blør plutselig flere ganger siste tiden utenom mensen og ved sex. Men sjekket meg tidligere i år.

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Er dette en random fyr?

Lurer jeg på og.

Kjenner du han kan du snakke med han og høre om han vet om andre er blitt syk feks? Eller ihvertfall gi beskjed videre om du får noe beskjed på at det er en kjønnsykdom så ikke flere blir smittet. Ingen kondom? Prøv å huske det neste gang!

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvor lenge før dette tok du sist test?

Kan det gå veldig fort fra en test er bra til at den snur? Blør plutselig flere ganger siste tiden utenom mensen og ved sex. Men sjekket meg tidligere i år.

Jeg var 20-21 da jeg tok første celleprøve pga hpv. Så tok jeg en celleprøve på 27årsdagen min fordi jeg ikke hadde hatt økonomi eller tid da jeg var 25. Det var ikke noen tegn som gjorde at jeg tok testen altså.

Grove celleforandringer er ikke kreft.

Endret av Enni
Skrevet
Enni skrev (25 minutter siden):

Jeg var 20-21 da jeg tok første celleprøve pga hpv. Så tok jeg en celleprøve på 27årsdagen min fordi jeg ikke hadde hatt økonomi eller tid da jeg var 25. Det var ikke noen tegn som gjorde at jeg tok testen altså.

Grove celleforandringer er ikke kreft.

Takk for svar :)

Nei vet at forandringer ikke betyr kreft men med grove forandringer må de vel sjekke ut mer og der er jo selvsagt skumlere enn ved prøver som er bra! 

Skrevet

Grove celleforandringer fjerner de så det ikke evt utvikler seg til kreft. Hadde sjekk hver 3.mnd første året, så en gang pr halvår og nå hvert 3.år. Det er jo da pga at jeg har hatt hpv. Ikke hatt nye celleforandringer.

Skrevet
Enni skrev (13 timer siden):

Nei har ingen blødning etter sex. Ja kondom trenger de fleste å bruke, ikke noe mer for de som har celleforandring. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Er dette en random fyr?

Det var en jeg visste hvem var. Men én jeg ikke kommer til å ha noe med igjen. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...