Gå til innhold

Var jeg uansvarlig?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Slappe av og sove etter skolen var forbudt hjemme hos oss da jeg var barn og ungdom. Men helger er annerledes. Jeg synes uansett ikke at det er noe å ha regler for, jeg syns barn og ungdom bør få slappe av når de føler for det, også i ukedagene etter skolen. Husker jeg syntes det var tortur å ikke få lov til å slappe av. Var godt å flytte ut og få styre det selv.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her er det jeg som er som din mann. Mine unger takler det ikke, da blir det uryddig døgn og jeg får styret på mandag. 

Godtar fint avslapping foran TV, men ikke i sengen og de blir vekt om de sover. 

Anonymkode: 450bc...5be

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Her er det jeg som er som din mann. Mine unger takler det ikke, da blir det uryddig døgn og jeg får styret på mandag. 

Alder har noe å si, tenker jeg. En tiåring takler et «uryddig døgn» med mindre foreldreinvolvering enn en toåring. Det er noe med å la dem gjøre sine egne erfaringer i takt med at de vokser til. 

Skrevet

Snakk om å detaljstyre.. går han inn på rommet hennes for å sjekke hva hun gjør hele tiden da? 

Anonymkode: d89cf...784

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.9.2024 den 20.43):

Ja. Det er jeg enig i. Men mannen er ikke enig i det. Må prøve å få han til å forstå.

Anonymkode: af462...727

Om han forstår det eller ikke er vel ikke så viktig. Hadde bare sagt at sånn blir det.

Anonymkode: 8f80f...daa

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Snakk om å detaljstyre.. går han inn på rommet hennes for å sjekke hva hun gjør hele tiden da? 

Anonymkode: d89cf...784

Ja enig . Hun har et skilt på døra der det står at vi skal banke på først, men det ignorerer han desverre, han bare går inn 🙄

Skrevet

Hvile er et helt grunnleggende behov. Man kan ikke nekte barn grunnleggende behov. 

Det var grunner til at barnet var ekstra slitent. Kanskje dere faktisk heller burde anbefalt å pusse tenner og legge seg litt tidligere. Mennesker er da ikke roboter. 

Har et litt yngre barn selv. Ofte merkes det i dagene før det blir sykt, at det er mere slitent/ trøtt enn ellers. Det blir også ekstra slitent når det kommer tilbake igjen til barnehage/ skole etter ferie. Jeg prøver å tilrettelegge etter det. Vi voksne blir også slitne. Man bør ikke glemme at barn faktisk tar etter hva vi foreldre gjør. Stor sjanse for at man får det samme tilbake, eller de oppfører seg sånn mot andre. 

Anonymkode: c5f17...183

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Ingen som slapper av foran en skjerm. Hva med å heller prøve en lydbok, podcast, eller lignende? 

Anonymkode: c5f17...183

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hvor gamle er de? Store barn og tenåringer bør få styre det selv. Men det er min mening.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...