AnonymBruker Skrevet 31. august 2024 #1 Skrevet 31. august 2024 Er så usikker, trenger barnet mer enn dette? Blir 1,5 år denne vinteren, går i barnehage (bruker str. 86 og 22). Er usikker på om mengde/kvalitet er bra nok. Noen med erfaring? Har: - helårsregndress (foret) fra wheat str.86 - vinterregndress kattnakken str.92 - vinterdress tiny trolls (brukt) str.86 - vinterdress (brukt, ukjent merke) str.92 - vintersko wheat str.22 - vinterstøvler wheat str.24 (likt for som i skoene) - støvler m/for str.22 og 24 (billige) Luer, votter, underlag og mellomlag har hun nok av ☺️ Men usikker på om hun trenger en skikkelig god vinterdress? Ser på vinterdressene til wheat som er en blanding av regndress og snødress 🤔 Men vil ikke kaste penger ut vinduet heller, hvis det hun har er nok. Anonymkode: 28bbc...4a0
AnonymBruker Skrevet 31. august 2024 #2 Skrevet 31. august 2024 Hva du trenger kommer jo veldig an på hvor du bor da Anonymkode: 3ac54...8f9 2
Petra200 Skrevet 31. august 2024 #3 Skrevet 31. august 2024 Det viktigste å bruke penger på er god dress, lue, votter og sko!
AnonymBruker Skrevet 31. august 2024 #4 Skrevet 31. august 2024 Det er heller ingen butikker som stenger selv om det blir vinter. Mangler du noe kan du kjøpe da. Dårlig erfaring med å handle inn mye i «neste størrelse». Ikke sikkert barnet får det vekstspranget man forventer. Anonymkode: bc75b...9e8 9
AnonymBruker Skrevet 31. august 2024 #5 Skrevet 31. august 2024 Ullsokker i forskjellig tykkelse syns jeg er greit. Ull hals, eller balaclava? Flere par votter er også lurt å ha. Nå er det litt begrenset hvor mye de minste er ute på kalde dager, men er det mildere ute er det gjerne litt våtere i snøen også, så greit med skift av votter 😊 Anonymkode: 129c3...ce2 2
AnonymBruker Skrevet 31. august 2024 #6 Skrevet 31. august 2024 Sørlandet. Ganske kaldt på vinteren. Kommer jo selvsagt an på vinteren, men ligger vel som regel mellom -10 til 5 grader. Har nok votter, luer, balaclavaer osv, må kanskje ha litt flere sokker. Men det er i utgangspunktet dressene jeg lurer mest på nå. Jeg liker å være forberedt 😅 Også er jeg usikker på kvaliteten på de hun har, siden begge er kjøpt billig brukt av en bekjent, og ikke noe merke jeg egentlig har kjennskap til Anonymkode: 28bbc...4a0
AnonymBruker Skrevet 31. august 2024 #7 Skrevet 31. august 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Sørlandet. Ganske kaldt på vinteren. Kommer jo selvsagt an på vinteren, men ligger vel som regel mellom -10 til 5 grader. Har nok votter, luer, balaclavaer osv, må kanskje ha litt flere sokker. Men det er i utgangspunktet dressene jeg lurer mest på nå. Jeg liker å være forberedt 😅 Også er jeg usikker på kvaliteten på de hun har, siden begge er kjøpt billig brukt av en bekjent, og ikke noe merke jeg egentlig har kjennskap til Anonymkode: 28bbc...4a0 Jeg bruker kun Wheat og Bergans av dresser, men jeg holder meg bare til de merkene jeg har vært fornøyd med. Så kjøper det samme av alt hvert år 😅 Wheat dresser får du kjøpt pent brukt på Facebook eller Tise, så du trenger ikke kjøpe en ny til 1500… Anonymkode: 129c3...ce2
AnonymBruker Skrevet 31. august 2024 #8 Skrevet 31. august 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg bruker kun Wheat og Bergans av dresser, men jeg holder meg bare til de merkene jeg har vært fornøyd med. Så kjøper det samme av alt hvert år 😅 Wheat dresser får du kjøpt pent brukt på Facebook eller Tise, så du trenger ikke kjøpe en ny til 1500… Anonymkode: 129c3...ce2 Litt skummelt å kjøpe brukt, dersom det ikke er av noen man kjenner og vet med sikkerhet at det ikke er brukt skyllemiddel på vinterklærne. Skyllemiddel forringer kvaliteten MYE på ytterklær, særlig når det kommer til pustende og vannavstøtende egenskaper Anonymkode: df314...718
AnonymBruker Skrevet 31. august 2024 #9 Skrevet 31. august 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er så usikker, trenger barnet mer enn dette? Blir 1,5 år denne vinteren, går i barnehage (bruker str. 86 og 22). Er usikker på om mengde/kvalitet er bra nok. Noen med erfaring? Har: - helårsregndress (foret) fra wheat str.86 - vinterregndress kattnakken str.92 - vinterdress tiny trolls (brukt) str.86 - vinterdress (brukt, ukjent merke) str.92 - vintersko wheat str.22 - vinterstøvler wheat str.24 (likt for som i skoene) - støvler m/for str.22 og 24 (billige) Luer, votter, underlag og mellomlag har hun nok av ☺️ Men usikker på om hun trenger en skikkelig god vinterdress? Ser på vinterdressene til wheat som er en blanding av regndress og snødress 🤔 Men vil ikke kaste penger ut vinduet heller, hvis det hun har er nok. Anonymkode: 28bbc...4a0 Spørsmålet her blir om du bor i Kirkenes, på Røros eller Stavanger? Tre helt forskjellige klimaer. Jenter vokser ikke like raskt som gutter så de har ofte, men ikke alltid, klærne sine lengre. Anonymkode: bae25...eeb
kjærring Skrevet 31. august 2024 #10 Skrevet 31. august 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er så usikker, trenger barnet mer enn dette? Blir 1,5 år denne vinteren, går i barnehage (bruker str. 86 og 22). Er usikker på om mengde/kvalitet er bra nok. Noen med erfaring? Har: - helårsregndress (foret) fra wheat str.86 - vinterregndress kattnakken str.92 - vinterdress tiny trolls (brukt) str.86 - vinterdress (brukt, ukjent merke) str.92 - vintersko wheat str.22 - vinterstøvler wheat str.24 (likt for som i skoene) - støvler m/for str.22 og 24 (billige) Luer, votter, underlag og mellomlag har hun nok av ☺️ Men usikker på om hun trenger en skikkelig god vinterdress? Ser på vinterdressene til wheat som er en blanding av regndress og snødress 🤔 Men vil ikke kaste penger ut vinduet heller, hvis det hun har er nok. Anonymkode: 28bbc...4a0 Dette har ungen min: 2 tolags ulluer (kivat) 2 halser 2 par foret regnvotter (kattnakken) 3 par tykke vintervotter (reflex) 2 helårsregndresser (kattnakken) 2 vinterdresser (reima) 2 par cherrox (okidoki) 2 par vintersko (Viking) Lillelam dress Hjemmetrikket ullklær (tykke) Hjemmestrikket ullsokker (tykk) Ullundertøy Ullsokker (trysil)
AnonymBruker Skrevet 31. august 2024 #11 Skrevet 31. august 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Spørsmålet her blir om du bor i Kirkenes, på Røros eller Stavanger? Tre helt forskjellige klimaer. Jenter vokser ikke like raskt som gutter så de har ofte, men ikke alltid, klærne sine lengre. Anonymkode: bae25...eeb Sørlandet Anonymkode: 28bbc...4a0
AnonymBruker Skrevet 31. august 2024 #12 Skrevet 31. august 2024 Slenger meg på her da jeg er i samme båt. Jenta er 16 mnd nå og 82 cm lang. Bruker str 86 i parkdress. Bør vi kjøpe vinterdress i 92 eller 86? 92 er jo str 2 år, og hun fyller 2 i april. Men kan jo hende 86 holder til da... Hva ville dere kjøpt? Vi tenker å kjøpe Reima og har hørt at de uansett er litt store i str? Trenger man vinterregndress? Vi bor på østlandet, så her pleier det jo å være ordentlig vinter. Men blir jo slaps og vann når våren nærmer seg. Anonymkode: e2477...727
AnonymBruker Skrevet 31. august 2024 #13 Skrevet 31. august 2024 Det høres mye ut. Vi har en Reima Stavanger vinterdress, ett par votter og en Kivat lue. Skal kjøpe en vinterjakke på bruktmarkedet når vi får behov for det. Mer trenger vi ikke Anonymkode: b4ae8...ae7
AnonymBruker Skrevet 31. august 2024 #14 Skrevet 31. august 2024 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Det høres mye ut. Vi har en Reima Stavanger vinterdress, ett par votter og en Kivat lue. Skal kjøpe en vinterjakke på bruktmarkedet når vi får behov for det. Mer trenger vi ikke Anonymkode: b4ae8...ae7 Høres veldig lite ut Anonymkode: ae69b...21d 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2024 #15 Skrevet 31. august 2024 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Det høres mye ut. Vi har en Reima Stavanger vinterdress, ett par votter og en Kivat lue. Skal kjøpe en vinterjakke på bruktmarkedet når vi får behov for det. Mer trenger vi ikke Anonymkode: b4ae8...ae7 Det syns jeg hørtes lite ut🫣 men vi har vel forskjellige behov. Vinterjakker til små barn har jeg aldri forstått 😅 Anonymkode: 129c3...ce2
AnonymBruker Skrevet 31. august 2024 #16 Skrevet 31. august 2024 Har brukt vinterdressene fra Tiny Trolls til alle mine, de har vært helt supre. Du har langt mer enn hva vi har hatt, tror det skal gå helt fint 😊 Anonymkode: a0f8a...ce6
AnonymBruker Skrevet 31. august 2024 #17 Skrevet 31. august 2024 Isbjørn of Sweden vinterdress. Ingen bedre. Men stooore i størrelsen . Ingenting annet som holder så bra. Lette og enkle å bevege seg i i motsetning til mye annet. Anonymkode: 476ea...bde
AnonymBruker Skrevet 31. august 2024 #18 Skrevet 31. august 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Isbjørn of Sweden vinterdress. Ingen bedre. Men stooore i størrelsen . Ingenting annet som holder så bra. Lette og enkle å bevege seg i i motsetning til mye annet. Anonymkode: 476ea...bde Enig! 😄 jobber i bhg og det ser bra ut. 3 lag er bra. Har du varmekabler på badet så tørker det meste over natta. Ikke stress 😄 Anonymkode: c989b...1df
AnonymBruker Skrevet 31. august 2024 #19 Skrevet 31. august 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Slenger meg på her da jeg er i samme båt. Jenta er 16 mnd nå og 82 cm lang. Bruker str 86 i parkdress. Bør vi kjøpe vinterdress i 92 eller 86? 92 er jo str 2 år, og hun fyller 2 i april. Men kan jo hende 86 holder til da... Hva ville dere kjøpt? Vi tenker å kjøpe Reima og har hørt at de uansett er litt store i str? Trenger man vinterregndress? Vi bor på østlandet, så her pleier det jo å være ordentlig vinter. Men blir jo slaps og vann når våren nærmer seg. Anonymkode: e2477...727 Jeg ville trodd at 86 holdt i vinter siden barnet er flere cm under 86 per nå. Tips til å gjette str: se på høydekurven til barnet ditt og se ca når hun er 86cm, 92cm osv. Jeg gjør det med mine og har kjøpt masse sommerklær på salg til 50-70% som skal brukes neste år. Det er selvsagt ingen garanti for at barnet vokser jevnt men min erfaring er at de følger kurven sin over tid. Anonymkode: 5698a...32c
AnonymBruker Skrevet 31. august 2024 #20 Skrevet 31. august 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Er så usikker, trenger barnet mer enn dette? Blir 1,5 år denne vinteren, går i barnehage (bruker str. 86 og 22). Er usikker på om mengde/kvalitet er bra nok. Noen med erfaring? Har: - helårsregndress (foret) fra wheat str.86 - vinterregndress kattnakken str.92 - vinterdress tiny trolls (brukt) str.86 - vinterdress (brukt, ukjent merke) str.92 - vintersko wheat str.22 - vinterstøvler wheat str.24 (likt for som i skoene) - støvler m/for str.22 og 24 (billige) Luer, votter, underlag og mellomlag har hun nok av ☺️ Men usikker på om hun trenger en skikkelig god vinterdress? Ser på vinterdressene til wheat som er en blanding av regndress og snødress 🤔 Men vil ikke kaste penger ut vinduet heller, hvis det hun har er nok. Anonymkode: 28bbc...4a0 Hva er forskjellen på foret regndress, og vinter-regndress? Og hva er forskjellen på vinterstøvler og forede støvler? Anonymkode: 1d92d...3b6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå