AnonymBruker Skrevet 31. august 2024 #1 Skrevet 31. august 2024 Har bodd her i 1,5 år snart. Fikk et brev i posten til tidligere eier, så tenkte jeg skulle søke opp navnet hennes for å sjekke hvor hun bor så jeg evt. kan levere brevet dit. Men så ser jeg at hun fortsatt har registrert adresse her. Om hun hadde skiftet adresse hadde vel det blitt oppdatert på 1881 osv ganske kjapt? Det ble jo det hos meg. Det gjør jo ikke meg noe sånn sett, men hva gjør jeg med brevet? Stryker ut adressen og legger det i en rød postkasse? Anonymkode: 443c4...f58
AnonymBruker Skrevet 31. august 2024 #2 Skrevet 31. august 2024 Jeg har funnet telefon-sider som oppgir adresser jeg flyttet fra 10 år tidligere... Nå har jeg jobbtelefon, så med jeg selv eller jobben melder til telia at jeg har endret adresse, så vil ikke telia vite det. Anonymkode: ae47f...09d 2
AnonymBruker Skrevet 31. august 2024 #3 Skrevet 31. august 2024 Er ikke alltid det oppdateres så kjapt. Hos meg står min adresse 9 år tilbake fortsatt registrert på 1881. Har bodd ikke mindre enn 4 passer etter det og alltid meldt flytting i folkeregisteret Anonymkode: e4353...ae9 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2024 #4 Skrevet 31. august 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Har bodd her i 1,5 år snart. Fikk et brev i posten til tidligere eier, så tenkte jeg skulle søke opp navnet hennes for å sjekke hvor hun bor så jeg evt. kan levere brevet dit. Men så ser jeg at hun fortsatt har registrert adresse her. Om hun hadde skiftet adresse hadde vel det blitt oppdatert på 1881 osv ganske kjapt? Det ble jo det hos meg. Det gjør jo ikke meg noe sånn sett, men hva gjør jeg med brevet? Stryker ut adressen og legger det i en rød postkasse? Anonymkode: 443c4...f58 Du krysser over framsiden. På baksiden skriver du «retur, flyttet». Og så putter du i rød postkasse. Anonymkode: 74d66...8e2 2 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2024 #5 Skrevet 31. august 2024 Man må registrere flytting på alle steder som har adressen din. Anonymkode: 8676f...bf5
AnonymBruker Skrevet 31. august 2024 #6 Skrevet 31. august 2024 Hos meg er det bare meg av meg og mannen som er gift som står registrert her hos 1881. Men mannen som bodde her tidligere står også registrert her. Så det ser ut som at jeg og han bor sammen, og at han ikke har flyttet med sin samboer gjennom mange år. Dette i ei lita bygd Anonymkode: d3ac2...a30
AnonymBruker Skrevet 31. august 2024 #7 Skrevet 31. august 2024 Din adresse hos Posten På siden hos Posten står det et punkt: "Er det registrert personer på din adresse som ikke skal være der?" Logg inn og se hva som står. Anonymkode: 9052f...a11
Million Skrevet 31. august 2024 #8 Skrevet 31. august 2024 (endret) AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Har bodd her i 1,5 år snart. Fikk et brev i posten til tidligere eier, så tenkte jeg skulle søke opp navnet hennes for å sjekke hvor hun bor så jeg evt. kan levere brevet dit. Men så ser jeg at hun fortsatt har registrert adresse her. Om hun hadde skiftet adresse hadde vel det blitt oppdatert på 1881 osv ganske kjapt? Det ble jo det hos meg. Det gjør jo ikke meg noe sånn sett, men hva gjør jeg med brevet? Stryker ut adressen og legger det i en rød postkasse? Anonymkode: 443c4...f58 Ja, jeg har tatt brev og lagt i rød postkasse, etter å ha strøket over adressen og skrevet på siden;"Flyttet til ukj adr". Ikke bare post til meg, men til andre tidligere beboere i blokka. Eller personer som aldri har bodd her de åtte årene jeg har bodd her i hvert fall. Da har det vært brev fra politiet for eksempel. Det har kommet veldig mye post til oppgangen her til ukjente personer eller personer som har flyttet. Typisk er det at leieboere (det er to-tre leiligheter som leies ut her) ofte ikke forhaster seg noe særlig med å endre adresse overalt. Returner brevet, så slipper du å få flere fra samme avsender. Du trenger selvfølgelig ikke frankere det. Endret 31. august 2024 av Million
AnonymBruker Skrevet 31. august 2024 #9 Skrevet 31. august 2024 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Din adresse hos Posten På siden hos Posten står det et punkt: "Er det registrert personer på din adresse som ikke skal være der?" Logg inn og se hva som står. Anonymkode: 9052f...a11 Gjorde det. Får ikke mannen opp da heller. Anonymkode: d3ac2...a30
AnonymBruker Skrevet 31. august 2024 #10 Skrevet 31. august 2024 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Din adresse hos Posten På siden hos Posten står det et punkt: "Er det registrert personer på din adresse som ikke skal være der?" Logg inn og se hva som står. Anonymkode: 9052f...a11 Ok, hun står ikke registrert der. Anonymkode: 443c4...f58
AnonymBruker Skrevet 31. august 2024 #11 Skrevet 31. august 2024 Er postkassa merket ordentlig med navn? Utrolig mange er sløve der, tidligere navn henger fremdeles på kassa, ny beboer har ikke navn osv. Anonymkode: 3bfca...76c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå