Gå til innhold

Fryse pizza?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Eldste har nettop begynt på skole. Jeg tenker å fryse ned litt pizza til matpakken hans. Men jeg har aldri gjort dette før? Fryser man ustekt pizza ? Eller skal jeg steke den først?

Anonymkode: c0d0e...904

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har frosset ferdig pizza og varmet den i mikro. Å fryse rå pizza er tullete etter min mening. 

Anonymkode: ddbe5...e49

Skrevet

Steker først.

Anonymkode: 2dc8e...e1e

Skrevet

Stek og kutt opp i passe biter før du fryser den. 

Skrevet

Hvis ikke du steker den først, må den jo stekes når den er tint før den kan spises

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Steker først.

Anonymkode: 2dc8e...e1e

Ok

Brunhilde skrev (1 time siden):

Stek og kutt opp i passe biter før du fryser den. 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har frosset ferdig pizza og varmet den i mikro. Å fryse rå pizza er tullete etter min mening. 

Anonymkode: ddbe5...e49

Tiner dere pizza stykkene først? Eller kan den gå rett i mikro? Kanskje gir bedre smak i airfryer?

Skrevet

Fryser ned ferdig stekt. Den trenger da ikke å varmes opp igjen om den skal i matboksen. Den er da kald igjen til spisepausen.

Anonymkode: fba35...c96

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Eldste har nettop begynt på skole. Jeg tenker å fryse ned litt pizza til matpakken hans. Men jeg har aldri gjort dette før? Fryser man ustekt pizza ? Eller skal jeg steke den først?

Nå må folk roe ned, med matpakker til nye skolebarn. 

Nå har det vært to tråder på kort tid om matpakkenes innhold, og så enda en til? 

Pizza er ikke skolemat, det er middag. Mener du skolen skal steike eller varme opp medbragt frossen pizza til 50 elever i forkant av spisepausen? 

Pizza kan fryses Åse i rå og ferdig variant, det ser du vel selv i frysedisken på butikken? 

Anonymkode: ef4e2...18d

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ok

Tiner dere pizza stykkene først? Eller kan den gå rett i mikro? Kanskje gir bedre smak i airfryer?

Jeg hvier stykkene i mikro eller airfryer, alt etter hvor sulten jeg er. :ler: Det går raskere i mikro, men jeg syns nok pizzaen smaker bedre når den er varmet i airfryer. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Eldste har nettop begynt på skole. Jeg tenker å fryse ned litt pizza til matpakken hans. 

Får han ikke middag etter skolen?

Anonymkode: 3e5bc...2d4

Skrevet

Jeg hadde laget pizzasnurrer eller pizzahorn om det var til matpakken. Lettere å spise. Ferdig stekte. Pizza hadde jeg fryst ned med matpapir (bakepapir om den skal i airfryer eller ovnen) rundt passe porsjoner, så du lett fyllet føler med riktig stykke. Lettere med horn eller snurrer da. 

Smaker best i airfryer eller stekeovn, men går helt fint i mikroen også. Jeg hadde tatt den på tinefunksjon først om den var helt fryst sånn at den ikke blir hard/sprøstekt i mikroen på deler når den er fryst. 

Skrevet
Daisy-love skrev (55 minutter siden):

Jeg hadde laget pizzasnurrer eller pizzahorn om det var til matpakken. Lettere å spise. Ferdig stekte. Pizza hadde jeg fryst ned med matpapir (bakepapir om den skal i airfryer eller ovnen) rundt passe porsjoner, så du lett fyllet føler med riktig stykke. Lettere med horn eller snurrer da. 

Smaker best i airfryer eller stekeovn, men går helt fint i mikroen også. Jeg hadde tatt den på tinefunksjon først om den var helt fryst sånn at den ikke blir hard/sprøstekt i mikroen på deler når den er fryst. 

Skal ts utstyre sønnen med airfryer til å ha med på skolen? Eller tror du læreren står klar til å varme maten hans? Eller hva foreslår du...?

Anonymkode: 10a7f...f2e

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Skal ts utstyre sønnen med airfryer til å ha med på skolen? Eller tror du læreren står klar til å varme maten hans? Eller hva foreslår du...?

Nei, men om det er snakk om varming, hjemme, som TS nevner så gir jeg tips til det også. To fluer i en smekk 😁

Skrevet
Brunhilde skrev (3 timer siden):

Jeg hvier stykkene i mikro eller airfryer, alt etter hvor sulten jeg er. :ler: Det går raskere i mikro, men jeg syns nok pizzaen smaker bedre når den er varmet i airfryer. 

Men han skal ha med pizzaen i matboksen. Da er det ikke realistisk hverken med airfryer eller mikro. Han må spise den kald.

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Men han skal ha med pizzaen i matboksen. Da er det ikke realistisk hverken med airfryer eller mikro. Han må spise den kald.

Jeg valgte å tro at ts tenker på de tilfellene pizzaen skal spises hjemme 😉

Til matboksen legges stykkene i frosne, så tiner de til matpausen. Så enkelt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...