*Heidi* Skrevet 20. februar 2006 #1 Skrevet 20. februar 2006 Skal til egypt i mars, skal til makadi bay.. noen som har noen tips til hva man kjøper der?
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 20. februar 2006 #3 Skrevet 20. februar 2006 Bilder av profeter? (uff, sorry, jeg bare måtte...) *lister meg ut igjen*
charlise Skrevet 24. februar 2006 #4 Skrevet 24. februar 2006 utvalget er så som så...det er liksom bestemt på forhånd hva vi turister skal kjøpe i egypt...vannpiper, papyrus,t-trøyer,parfyme(her lot jeg meg lure) ellers vi jeg si at du får handle det du tror du vil ha glede av rett og slett...det jeg sitter i gjen med etter egypt er 10 fantastiske badehåndkler av egyptisk bommul,med varierenes mønstre. de er jeg glad i og ellers så kjøpte jeg en slik kjole der nede med fantastiske broderier...men bruke den kommer jeg nok ikke til å gjøre. foresten så angrer jeg på at jeg ikke reiste til taxfreenpå flyplassen i god tid før avreise for der var det massevis av hærlige designer vesker(falske selvsagt...) og slikt. fikk bare rasket med meg en veske før jeg måtte inn i ny hall å vente på flyet...så skal jeg annbefale noe så er det å ta en titt på taxsfree utvalget den dagen man kommer og heller fikse taxi til hotellet selv.det gjør jeg nestegang tror jeg:) god tur
Gjest Gjest Skrevet 24. februar 2006 #5 Skrevet 24. februar 2006 Ingenting.... Det var iallefall det jeg kom igjen med. Hadde lyst å kjøpe masse, men på grunn av de rabiate selgerne der nede orket jeg ikke å handle en dritt.... Utrolig slitsomt, og noen ganger svært truende.
Peony Skrevet 24. februar 2006 #6 Skrevet 24. februar 2006 Det vi kjøpte som vi ikke har angret på (selv om vi enda ikke har noe sted å henge dem opp), er to "Tiffany-lykter", runde i farget glass (som runde glassmalerier) som vi skal henge på terrassen når vi en gang får kjøpt oss hus...
Gjest gjest1 Skrevet 24. februar 2006 #7 Skrevet 24. februar 2006 Jeg kjøpte mye, på SMÅ markeder der selgerne ikke var aggressive. Duker (av egyptisk bomull, til meg selv og til gaver til familie/venner) Andre tekstiler (som jeg har sydd putevar til sofaputer av) Krydder/urter (ikke SÅ billig som man skulle tro, men godt utvalg) i løs vekt Puff (av skinn) .. og parfyme. og endel kaftaner / kjoledrakter for menn og kvinner. Så det går an å ha egyptisk fest om sommeren, og kle opp vennene som kommer! Noen jeg reiste med kjøpte mye gull (det skulle visst være billig der nede, vannpiper og vesker / dokumentmapper av lær... låsen gikk i stykker med en gang, så det er lett å bli lurt)
Floja Felíz Skrevet 24. februar 2006 #8 Skrevet 24. februar 2006 Vi kjøpte oljebaserte parfymer og massasjeoljer som var helt fantastiske. Malerier på pergament Svart egyptisk katt-statue (dette var det beste kjøpet, den er nydelig!) Te i løsvekt. (favoritten var iskald rosete. nammmmmmmm!) Flott håndlaget backgammon- (dette får man nok alle steder, men det var veldig fint.) Men du? Husk å PRUTE!!!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå