Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Skal til egypt i mars, skal til makadi bay.. noen som har noen tips til hva man kjøper der?

Videoannonse
Annonse
Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Bilder av profeter? (uff, sorry, jeg bare måtte...) *lister meg ut igjen*

Skrevet

utvalget er så som så...det er liksom bestemt på forhånd hva vi turister skal kjøpe i egypt...vannpiper, papyrus,t-trøyer,parfyme(her lot jeg meg lure) ellers vi jeg si at du får handle det du tror du vil ha glede av rett og slett...det jeg sitter i gjen med etter egypt er 10 fantastiske badehåndkler av egyptisk bommul,med varierenes mønstre. de er jeg glad i og ellers så kjøpte jeg en slik kjole der nede med fantastiske broderier...men bruke den kommer jeg nok ikke til å gjøre.

foresten så angrer jeg på at jeg ikke reiste til taxfreenpå flyplassen i god tid før avreise for der var det massevis av hærlige designer vesker(falske selvsagt...) og slikt. fikk bare rasket med meg en veske før jeg måtte inn i ny hall å vente på flyet...så skal jeg annbefale noe så er det å ta en titt på taxsfree utvalget den dagen man kommer og heller fikse taxi til hotellet selv.det gjør jeg nestegang tror jeg:)

god tur

Skrevet

Ingenting.... Det var iallefall det jeg kom igjen med. Hadde lyst å kjøpe masse, men på grunn av de rabiate selgerne der nede orket jeg ikke å handle en dritt.... Utrolig slitsomt, og noen ganger svært truende.

Skrevet

Det vi kjøpte som vi ikke har angret på (selv om vi enda ikke har noe sted å henge dem opp), er to "Tiffany-lykter", runde i farget glass (som runde glassmalerier) som vi skal henge på terrassen når vi en gang får kjøpt oss hus...

Skrevet

Jeg kjøpte mye, på SMÅ markeder der selgerne ikke var aggressive.

Duker (av egyptisk bomull, til meg selv og til gaver til familie/venner)

Andre tekstiler (som jeg har sydd putevar til sofaputer av)

Krydder/urter (ikke SÅ billig som man skulle tro, men godt utvalg) i løs vekt

Puff (av skinn)

.. og parfyme.

og endel kaftaner / kjoledrakter for menn og kvinner. Så det går an å ha egyptisk fest om sommeren, og kle opp vennene som kommer!

Noen jeg reiste med kjøpte mye gull (det skulle visst være billig der nede, vannpiper og vesker / dokumentmapper av lær... låsen gikk i stykker med en gang, så det er lett å bli lurt)

Skrevet

Vi kjøpte oljebaserte parfymer og massasjeoljer som var helt fantastiske. Malerier på pergament

Svart egyptisk katt-statue (dette var det beste kjøpet, den er nydelig!)

Te i løsvekt. (favoritten var iskald rosete. nammmmmmmm!)

Flott håndlaget backgammon- (dette får man nok alle steder, men det var veldig fint.)

Men du? Husk å PRUTE!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...