AnonymBruker Skrevet 30. august 2024 #1 Skrevet 30. august 2024 Jeg og samboeren min har en måned gammel baby sammen. Jeg har en brokete fortid hvor eksen min var utro når barnet vårt var 6 mnd gammel. Dette resulterte i at vi gikk fra hverandre, og ga meg enorme traumer. Jeg var derfor veldig engstelig for å få et nytt barn. Men da jeg traff samboeren min for tre år siden sa det pang og det virket til å være den store kjærligheten. Han har vært stor pådriver for at vi skal få et barn, men jeg var tilbakeholden pga min tidligere erfaring. Han sa han absolutt aldri hadde gjort noe sånn, og lovet meg å stille opp til tusen. Og det har han forsåvidt gjort også. Men saken er den at jeg i det siste har tatt han i å chatte med andre damer på Snapchat. Den ene meldingen hadde han slettet, og da jeg konfronterte han med det sa han det var fordi han var redd jeg skulle mistolke hjertet (han sier det var av en video av babyen til venninnen). Problemet med denne chattingen hans er at det er til damer han omtaler som venninner, men som jeg aldri har truffet. Han har også erkjent å ha en seksuell fortid med flere av dem. Vi hadde en stor runde på dette for noen dager siden hvor han lovte meg å være åpen og vise alt han får av snapper fra damer jeg ikke vet hvem er (selvom jeg ikke helt forstår hvorfor han i det hele tatt har ekser og tidligere ligg der). I dag skjedde det på nytt at han fikk snap av et tidligere ligg og svarte på meldingen. Han skjulte ingenting, men jeg kjenner at det gir meg såpass klump i magen at jeg ikke har det bra. Jeg er usikker på om han noen gang har sendt eller skrevet noe upassende, men det har frem til nå vært veldig skjult når han har skrevet. Jeg sa derfor at hvis dette fortsetter og jeg ikke engang får treffe disse han chatter med, kommer ikke jeg til å ville mer. Og da sa han at jeg enten får tåle det, ellers får vi gjøre det slutt. Så nå sitter jeg her med enorm angst, og må enten velge mellom å være alene med babyen eller godta å ha klump i magen hver dag. Kan noen hjelpe en fortvilet mor som akkurat nå sitter i badekaret og gråter 😭 jeg vil legge til at jeg sikkert er ekstra varsom pga min historie, men det gjør jo også at jeg syns han burde ta hensyn til dette. Han har møtt alle mine mannlige venner 🤷♀️ Anonymkode: 94cb4...68a 1 10
AnonymBruker Skrevet 30. august 2024 #2 Skrevet 30. august 2024 Jeg og samboeren min har en måned gammel baby sammen. Jeg har en brokete fortid hvor eksen min var utro når barnet vårt var 6 mnd gammel. Dette resulterte i at vi gikk fra hverandre, og ga meg enorme traumer. Jeg var derfor veldig engstelig for å få et nytt barn. Men da jeg traff samboeren min for tre år siden sa det pang og det virket til å være den store kjærligheten. Han har vært stor pådriver for at vi skal få et barn, men jeg var tilbakeholden pga min tidligere erfaring. Han sa han absolutt aldri hadde gjort noe sånn, og lovet meg å stille opp til tusen. Og det har han forsåvidt gjort også. Men saken er den at jeg i det siste har tatt han i å chatte med andre damer på Snapchat. Den ene meldingen hadde han slettet, og da jeg konfronterte han med det sa han det var fordi han var redd jeg skulle mistolke hjertet (han sier det var av en video av babyen til venninnen). Problemet med denne chattingen hans er at det er til damer han omtaler som venninner, men som jeg aldri har truffet. Han har også erkjent å ha en seksuell fortid med flere av dem. Vi hadde en stor runde på dette for noen dager siden hvor han lovte meg å være åpen og vise alt han får av snapper fra damer jeg ikke vet hvem er (selvom jeg ikke helt forstår hvorfor han i det hele tatt har ekser og tidligere ligg der). I dag skjedde det på nytt at han fikk snap av et tidligere ligg og svarte på meldingen. Han skjulte ingenting, men jeg kjenner at det gir meg såpass klump i magen at jeg ikke har det bra. Jeg er usikker på om han noen gang har sendt eller skrevet noe upassende, men det har frem til nå vært veldig skjult når han har skrevet. Jeg sa derfor at hvis dette fortsetter og jeg ikke engang får treffe disse han chatter med, kommer ikke jeg til å ville mer. Og da sa han at jeg enten får tåle det, ellers får vi gjøre det slutt. Så nå sitter jeg her med enorm angst, og må enten velge mellom å være alene med babyen eller godta å ha klump i magen hver dag. Kan noen hjelpe en fortvilet mor som akkurat nå sitter i badekaret og gråter 😭 jeg vil legge til at jeg sikkert er ekstra varsom pga min historie, men det gjør jo også at jeg syns han burde ta hensyn til dette. Han har møtt alle mine mannlige venner 🤷♀️ Anonymkode: 66d79...e81 13
AnonymBruker Skrevet 30. august 2024 #3 Skrevet 30. august 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Og da sa han at jeg enten får tåle det, ellers får vi gjøre det slutt Han er en manipulerende drittsekk, velvitende om din fortid med eksen og traumet der så presset han på å få barn med deg og lovet deg at han ikke er slik. Han manipulerte og han løy, og nå tror han at du blir værende fordi du ikke ønsker å gjenoppleve traumet ditt Han sier rett ut at han kommer til å fortsette å chatte med de damene, eller det er slutt. Ta ham på ordet kjære deg, redd din mentale og emosjonelle helse, og barna dine, og gå for alvor. Dette kommer aldri til å bli bedre, da hadde det allerede vært det. Han har løyet til deg. Anonymkode: 7160a...09f 38 11
AnonymBruker Skrevet 30. august 2024 #4 Skrevet 30. august 2024 Du blir jo ikke «alenemor». Dere blir to foreldre, som ikke bor sammen. «Aleneforelder» er man kun når man oppdrar, alene. For den del kan det jo hende barnefar er den med best evne til å være forelder, og dermed den som bør ende opp med omsorgen, for alt vi vet. Å være venner med sine exer er for øvrig ikke et rødt flagg. Å påstå alle sine exer er «dritt» er derimot et rødt flagg. For den åpenbare konsekvensen av å velge en partner som misliker exene sine er at han (eller hun) velger dårlige partnere, og etter at deres forhold tar slutt vil hen også omtale deg nedlatende. (Og dessuten er dårlig dømmekraft uforenelig med å være et godt fungerende menneske). Du har intet med hvem partner har som venner. Punktum. Å blande seg i det er kontrollerende adferd. (Også: menn kan ha sex med menn. Han kan like gjerne være utro med en mann, åpenbart). Han har helt rett i at din kontrollerende adferd bør føre til brudd. Anonymkode: 6e539...ab0 6 1 2
AnonymBruker Skrevet 30. august 2024 #5 Skrevet 30. august 2024 Vet nesten ikke hva jeg skal si men fy faen for et dårlig menneske å svare sånn. Vil du virkelig godta dette? I årevis og så kanskje det blir noe mer av denne softe utroskapen. Jeg ville gått for dette blir mye såre følelser. For din del så må du nesten finne din indre kriger å ta frem henne. Og håpe på at det holder. Håper du har familie Sender en varm klem til deg💜 Anonymkode: 92a66...0ff 6 4
AnonymBruker Skrevet 30. august 2024 #6 Skrevet 30. august 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du blir jo ikke «alenemor». Dere blir to foreldre, som ikke bor sammen. «Aleneforelder» er man kun når man oppdrar, alene. For den del kan det jo hende barnefar er den med best evne til å være forelder, og dermed den som bør ende opp med omsorgen, for alt vi vet. Å være venner med sine exer er for øvrig ikke et rødt flagg. Å påstå alle sine exer er «dritt» er derimot et rødt flagg. For den åpenbare konsekvensen av å velge en partner som misliker exene sine er at han (eller hun) velger dårlige partnere, og etter at deres forhold tar slutt vil hen også omtale deg nedlatende. (Og dessuten er dårlig dømmekraft uforenelig med å være et godt fungerende menneske). Du har intet med hvem partner har som venner. Punktum. Å blande seg i det er kontrollerende adferd. (Også: menn kan ha sex med menn. Han kan like gjerne være utro med en mann, åpenbart). Han har helt rett i at din kontrollerende adferd bør føre til brudd. Anonymkode: 6e539...ab0 Du forstår det at dette er en litt annen situasjon? Ts er ikke kontrollerende, hun har dårlige erfaringer og har opplevd noe vondt. Det hadde tatt meg to sekunder å slette alt av ekser og gamle knull av kontaktlisten mi dersom min partner hadde vondt av det, jeg hadde ALDRI valgt Internett kontakt med gamle flammer foran min partner slik typen til ts setter ultimatum. Da hadde jeg ønsket ham lykke til med Internett vennene og dratt. Anonymkode: 7160a...09f 18 2 12
Rosalilje84 Skrevet 30. august 2024 #7 Skrevet 30. august 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jeg og samboeren min har en måned gammel baby sammen. Jeg har en brokete fortid hvor eksen min var utro når barnet vårt var 6 mnd gammel. Dette resulterte i at vi gikk fra hverandre, og ga meg enorme traumer. Jeg var derfor veldig engstelig for å få et nytt barn. Men da jeg traff samboeren min for tre år siden sa det pang og det virket til å være den store kjærligheten. Han har vært stor pådriver for at vi skal få et barn, men jeg var tilbakeholden pga min tidligere erfaring. Han sa han absolutt aldri hadde gjort noe sånn, og lovet meg å stille opp til tusen. Og det har han forsåvidt gjort også. Men saken er den at jeg i det siste har tatt han i å chatte med andre damer på Snapchat. Den ene meldingen hadde han slettet, og da jeg konfronterte han med det sa han det var fordi han var redd jeg skulle mistolke hjertet (han sier det var av en video av babyen til venninnen). Problemet med denne chattingen hans er at det er til damer han omtaler som venninner, men som jeg aldri har truffet. Han har også erkjent å ha en seksuell fortid med flere av dem. Vi hadde en stor runde på dette for noen dager siden hvor han lovte meg å være åpen og vise alt han får av snapper fra damer jeg ikke vet hvem er (selvom jeg ikke helt forstår hvorfor han i det hele tatt har ekser og tidligere ligg der). I dag skjedde det på nytt at han fikk snap av et tidligere ligg og svarte på meldingen. Han skjulte ingenting, men jeg kjenner at det gir meg såpass klump i magen at jeg ikke har det bra. Jeg er usikker på om han noen gang har sendt eller skrevet noe upassende, men det har frem til nå vært veldig skjult når han har skrevet. Jeg sa derfor at hvis dette fortsetter og jeg ikke engang får treffe disse han chatter med, kommer ikke jeg til å ville mer. Og da sa han at jeg enten får tåle det, ellers får vi gjøre det slutt. Så nå sitter jeg her med enorm angst, og må enten velge mellom å være alene med babyen eller godta å ha klump i magen hver dag. Kan noen hjelpe en fortvilet mor som akkurat nå sitter i badekaret og gråter 😭 jeg vil legge til at jeg sikkert er ekstra varsom pga min historie, men det gjør jo også at jeg syns han burde ta hensyn til dette. Han har møtt alle mine mannlige venner 🤷♀️ Anonymkode: 66d79...e81 Han setter altså tidligere ligg høyere enn moren til barnet hans, et barn han veldig gjerne ville ha. Ikke ektemannsmateriale dette. 18 18
AnonymBruker Skrevet 30. august 2024 #8 Skrevet 30. august 2024 Så tøft å lese, fordi jeg kjenner meg igjen. Jeg gikk. Jeg ble aldri trygg på han jeg fikk barn med. Han manilupelrte, syns det var gøy når jeg reagerte sterkt når han hadde nye damer på snap og han snappet med de. «Var jo bare en fra jobben»😳. Han la bevisst skjermen opp slik at jeg skulle se.. det var en av grunnene. Han gjorde sånn at jeg mistet meg selv mer og mer. Jeg kan ikke leve sånn. Hvis du vet med deg selv at du kommer til å miste deg selv, hadde jeg gått. Hvis ikke hadde jeg holdt ut. Anonymkode: b718a...503 10
AnonymBruker Skrevet 30. august 2024 #9 Skrevet 30. august 2024 Hva er det du mulker over? Han er jo helt åpen med deg. Mener du han skal slutte snakke med folk han har en ok tone med (men og en seksuell fortid med) fordi han har fått seg samboer og barn? jeg er kvinne selv og har flere bekjente som jeg har hatt sex med tidligere. Har null intensjoner om å slette de fra snap/fb/insta av den grunn. Har heller ingen intensjoner om å ha sex med de noensinne igjen. senest idag møtte jeg en eks på butikken også en annen når jeg hentet i bhg. Slo av en prat med begge selvfølgelig. Vi er jo voksne mennesker. Anonymkode: ead95...d49 8 2
AnonymBruker Skrevet 30. august 2024 #10 Skrevet 30. august 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva er det du mulker over? Han er jo helt åpen med deg. Mener du han skal slutte snakke med folk han har en ok tone med (men og en seksuell fortid med) fordi han har fått seg samboer og barn? jeg er kvinne selv og har flere bekjente som jeg har hatt sex med tidligere. Har null intensjoner om å slette de fra snap/fb/insta av den grunn. Har heller ingen intensjoner om å ha sex med de noensinne igjen. senest idag møtte jeg en eks på butikken også en annen når jeg hentet i bhg. Slo av en prat med begge selvfølgelig. Vi er jo voksne mennesker. Anonymkode: ead95...d49 Klarer du å sette deg inn i situasjonen nevnt over? Fyren lovet henne at det ikke skulle bli slik, han løy bevisst, tror du ts hadde hoppet på ham og fått unge med ham hvis han hadde sagt at han kommer til å ha kontakt med ekser og gamle sexpartnere? Anonymkode: 7160a...09f 17 7
AnonymBruker Skrevet 30. august 2024 #11 Skrevet 30. august 2024 Forresten så kan du slutte å kalle det soft cheating ts, utroskap er utroskap, men i dette tilfellet ville jeg heller fokusert mest på at han jugde, overtalte deg til å få barn, og viste sitt sanne jeg etterpå når han tror han har deg godt plassert i forholdet. Anonymkode: 7160a...09f 10 3
AnonymBruker Skrevet 30. august 2024 #12 Skrevet 30. august 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Du blir jo ikke «alenemor». Dere blir to foreldre, som ikke bor sammen. «Aleneforelder» er man kun når man oppdrar, alene. For den del kan det jo hende barnefar er den med best evne til å være forelder, og dermed den som bør ende opp med omsorgen, for alt vi vet. Å være venner med sine exer er for øvrig ikke et rødt flagg. Å påstå alle sine exer er «dritt» er derimot et rødt flagg. For den åpenbare konsekvensen av å velge en partner som misliker exene sine er at han (eller hun) velger dårlige partnere, og etter at deres forhold tar slutt vil hen også omtale deg nedlatende. (Og dessuten er dårlig dømmekraft uforenelig med å være et godt fungerende menneske). Du har intet med hvem partner har som venner. Punktum. Å blande seg i det er kontrollerende adferd. (Også: menn kan ha sex med menn. Han kan like gjerne være utro med en mann, åpenbart). Han har helt rett i at din kontrollerende adferd bør føre til brudd. Anonymkode: 6e539...ab0 Herregud du virker jo helt sosialt tilbakestående. Selvsagt er ikke jeg «kompis» på snap med menn jeg har hatt sex med, det er jo ekstremt respektløst mot min mann? For meg ville det være totalt uaktuelt å være i et forhold med en mann som ga andre kvinner forventninger eller ideer om at han er tilgjengelig for andre enn MEG. Dette mener også min mann (såklart). Å chatte med andre menn når jeg er i et forhold er helt uakseptabelt, uansett om det er «venner» med mindre dette er felles venner som min mann har like god kontakt med. Det er bare piss fra ende til annen å klamre seg desperat fast til tidligere og potensielle sexpartnere, SPESIELT når dama di har gått gjennom et kjempestort traume som innebar nettopp dette. Han gir jo totalt faen i henne. Du er en ekte dust som ikke under noen omstendigheter noen gang bør gi mennesker råd om relasjoner. Anonymkode: 25989...022 9 8
AnonymBruker Skrevet 30. august 2024 #13 Skrevet 30. august 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Klarer du å sette deg inn i situasjonen nevnt over? Fyren lovet henne at det ikke skulle bli slik, han løy bevisst, tror du ts hadde hoppet på ham og fått unge med ham hvis han hadde sagt at han kommer til å ha kontakt med ekser og gamle sexpartnere? Anonymkode: 7160a...09f Hva er problemet med å ha kontakt med ekser? De er jo ekser av en grunn. Ikke partnermateriale med andre ord. Thank you, next. Jeg har mange sexpartnere etter en vilter fortid (noe samboer selvfølgelig vet) og noen ekser. Kommer kun på en eneste som jeg går forbi som om han er luft fordi han oppførte seg som ett rasshøl når jeg gjorde det slutt. Ellers hilser jeg på alle uten problemer. Anonymkode: ead95...d49 4 2
AnonymBruker Skrevet 30. august 2024 #14 Skrevet 30. august 2024 Så leit at du igjen opplever utroskap. For det mener jeg dette også er. Jeg hadde aldri akseptert at mannen min hadde hatt tidligere ligg og andre venninner på sosiale media. Snap er flørtekanal nr 1 og sånn som han holder på er overhodet ikke greit. Man sletter alle ekser og flørter. Jeg føler med deg. Han er ikke en kjærlig og engasjert mann og far når han prioriterer å flørte med andre. Jeg hadde gitt motsvar med at enten sletter han alle slike "venninner", ellers pakker han seg UT 😧 Anonymkode: 6f470...8b4 6
AnonymBruker Skrevet 30. august 2024 #15 Skrevet 30. august 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva er problemet med å ha kontakt med ekser? De er jo ekser av en grunn. Ikke partnermateriale med andre ord. Thank you, next. Jeg har mange sexpartnere etter en vilter fortid (noe samboer selvfølgelig vet) og noen ekser. Kommer kun på en eneste som jeg går forbi som om han er luft fordi han oppførte seg som ett rasshøl når jeg gjorde det slutt. Ellers hilser jeg på alle uten problemer. Anonymkode: ead95...d49 I dette tilfellet har ts et traume om det, har du tungt for det? Anonymkode: 7160a...09f 4 2
Rosalilje84 Skrevet 30. august 2024 #16 Skrevet 30. august 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hva er det du mulker over? Han er jo helt åpen med deg. Mener du han skal slutte snakke med folk han har en ok tone med (men og en seksuell fortid med) fordi han har fått seg samboer og barn? jeg er kvinne selv og har flere bekjente som jeg har hatt sex med tidligere. Har null intensjoner om å slette de fra snap/fb/insta av den grunn. Har heller ingen intensjoner om å ha sex med de noensinne igjen. senest idag møtte jeg en eks på butikken også en annen når jeg hentet i bhg. Slo av en prat med begge selvfølgelig. Vi er jo voksne mennesker. Anonymkode: ead95...d49 Come on. Ingen menn hadde akseptert at dama chattet med mange tidligere ligg. De hadde ikke engang akseptert at dama HADDE mange tidligere ligg. 4 12
Mardina Skrevet 30. august 2024 #17 Skrevet 30. august 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hva er det du mulker over? Han er jo helt åpen med deg. Mener du han skal slutte snakke med folk han har en ok tone med (men og en seksuell fortid med) fordi han har fått seg samboer og barn? jeg er kvinne selv og har flere bekjente som jeg har hatt sex med tidligere. Har null intensjoner om å slette de fra snap/fb/insta av den grunn. Har heller ingen intensjoner om å ha sex med de noensinne igjen. senest idag møtte jeg en eks på butikken også en annen når jeg hentet i bhg. Slo av en prat med begge selvfølgelig. Vi er jo voksne mennesker. Anonymkode: ead95...d49 Ta på deg brillene og les innlegget til ts EN. GANG. TIL.... Så kanskje du forstår litt mer... 🙄 6
Rosalilje84 Skrevet 30. august 2024 #18 Skrevet 30. august 2024 Mardina skrev (4 minutter siden): Ta på deg brillene og les innlegget til ts EN. GANG. TIL.... Så kanskje du forstår litt mer... 🙄 Menn som har ingen seksuelle skrupler, kommer aldri til å forstå. 1 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2024 #19 Skrevet 30. august 2024 Alenemor. Uten å blinke. Om kjæresten min hadde gjort noe sånt og så gitt meg et ultimatum om dem eller MEG? Hell no! Kjæresten min og jeg har null hemmeligheter. Vi har tilgang til hverandres telefoner(face rec, men har aldri misbrukt det. Har brukt det når vi skal Google ting etc når vår mobil er utilgjengelig) Åpner meldinger foran hverandre uten å tenke på det og vi leser ikke med mindre den andre involverer den andre(om det er privat fra min venninne så er det til meg personlig etc) Vi chatter med motsatt kjønn. Men det er venner, bekjente, jobb, hobby etc. Ikke noe hemmelig. Vi følger ikke og liker fremmede «hotte» mennesker. Vi flørte ikke med andre eller er unnvikende om at vi er i et forhold. Vi har stor respekt for hverandre, null sjalusi eller utrygghet. Om partner gir deg vond klump i magen er det noe galt. Enkelt og greit. Anonymkode: 235b6...74d 3 6
AnonymBruker Skrevet 30. august 2024 #20 Skrevet 30. august 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Herregud du virker jo helt sosialt tilbakestående. Selvsagt er ikke jeg «kompis» på snap med menn jeg har hatt sex med, det er jo ekstremt respektløst mot min mann? For meg ville det være totalt uaktuelt å være i et forhold med en mann som ga andre kvinner forventninger eller ideer om at han er tilgjengelig for andre enn MEG. Dette mener også min mann (såklart). Å chatte med andre menn når jeg er i et forhold er helt uakseptabelt, uansett om det er «venner» med mindre dette er felles venner som min mann har like god kontakt med. Det er bare piss fra ende til annen å klamre seg desperat fast til tidligere og potensielle sexpartnere, SPESIELT når dama di har gått gjennom et kjempestort traume som innebar nettopp dette. Han gir jo totalt faen i henne. Du er en ekte dust som ikke under noen omstendigheter noen gang bør gi mennesker råd om relasjoner. Anonymkode: 25989...022 Sosialt tilbakestående fordi noen av oss har et godt forhold til mennesker vi har møtt opp igjennom og som vi også har hatt fysisk tiltrekning/forhold til. Det er spesielt og si.. Jeg har også kontakt med noen ekser, men er fullstendig transparent med min samboer. Holder ingenting skjult. Gjør det meg sosialt tilbakestående? Synes du virker svært fordomsfull. Din måte trenger nødvendigvis ikke være riktig måte. Ts har traumer fra en fortid med utroskap, for meg så virker det som at mannen er helt åpen om innhold i meldingene som sendes. Hun kan velge å la sin egen usikkerhet ødelegge forholdet, men man kan ikke legge skylden på mannen. Han har tydeligvis ikke så nært forhold til disse damene at han vil møte dem sammen med sin nå værende kjæreste, men synes de er såpass hyggelig at han ønsker å opprettholde kontakt. Det har nok ikke noe med at han ikke vil gi de opp for ts, men spørsmålet han stiller seg er nok mer hvorfor må han det? Han gjør ikke noe gale. Anonymkode: 48089...4db 1 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå