AnonymBruker Skrevet 29. august #1 Del Skrevet 29. august Jeg har lånt en liten batterilader til 12V batteriet i bilen min. Den begynte med rødt display og null streker ved 12,1V, kom siden opp i 13V og to streker, og er nå tilbake til 12,noeV etter sikkert fem timer. Når skal batteriet være ferdig ladet? Anonymkode: 31836...032 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TBL12 Skrevet 30. august #2 Del Skrevet 30. august (endret) Små 12V batteriladere har flere ulike faser. Siste fase er vedlikeholds lading. Når lader har kommet til denne fasen er den ferdig. Det kan ta mange timer, nøyaktig hvor lenge er det ingen fasit på uten mer detaljer. Normalt tar det ikke mer enn ca 10 timer. Lar en laderen stå på over natten er den ferdig. Hva heter batteriladeren og hvilke andre lys finnes på batterilader? Endret 30. august av TBL12 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august #3 Del Skrevet 30. august Rundt 12 timer med en 10 ampere lader. http://no.energybatterytop.com/info/how-long-does-it-take-to-charge-a-car-battery-59039629.html Anonymkode: c948d...af3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TBL12 Skrevet 30. august #4 Del Skrevet 30. august De mindre batteriladere er gjerne bare 4 Ampere. Batteriet er gjerne ikke helt utladet, slik kan det fortsatt ta ca 10 timer... Eller kortere eller lengre. 😀 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august #5 Del Skrevet 30. august Nå lyser det grønt og det står 12,6V. Er en rød og svart lader, kjenner jeg naboen rett, er denne kjøpt på Jula eller Biltema. Anonymkode: 31836...032 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TBL12 Skrevet 30. august #6 Del Skrevet 30. august (endret) Det stemmer godt med 12,6 Volt. Det betyr det er fulladet og har normal hvilespenning. Er kapasiteten redusert pga alder eller bruk går det gjerne ikke lang tid før spenning synker. Brukes bilen regelmessig lades batteriet opp igjen. Kjøres det korte distanser kan det bli for lite lading. Spesielt vinterstid. Endret 30. august av TBL12 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august #7 Del Skrevet 30. august Takk for gode svar! Jeg tror batteriet nærmer seg seks år gammel. Står i en ladbar hybrid og det står "stop and go battery" på det. Forhandler sier jeg kan kjøpe et hvilket som helst annet batteri med rett ah-styrke for å erstatte det. Bør kanskje gjøre det da? Anonymkode: 31836...032 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TBL12 Skrevet 30. august #8 Del Skrevet 30. august Om det oppleves problemer med batteriet er det en rimelig løsning å bytte det. Biler med hybrid stopper og starter motoren oftere enn rene bensin og diesel biler. Det er ikke uvanlig fremdrift batteriet benyttes til å starte motoren. Dermed belastes 12V batteriet lite ved start. Men, det er fortsatt viktig det leverer stabil strøm til bilens elektriske systemer. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå