Gå til innhold

Farge stearinlys med neglelakk

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Tenkte å ha et hyggelig prosjekt med barna hvor vi kan farge stearinlys. Googlet det og ser flere nevne at dette enkelt kan gjøres ved å helle neglelakken i et vannbad og dyppe lyset i vannet. Men er ikke neglelakk brannfarlig? Frister veldig å prøve da jeg har alt hjemme, men ønsker ikke å skape farlig situasjon.

Anonymkode: 4a899...f72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det høres veldig brannfarlig ut🙈 jeg ville forhørt meg på hobbybutikk om voksfarge egnet til formålet. Man kan jo lage stearinlys så bare er til pynt å ikke for å tenne på, men det er jo en risiko likevel.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Tenkte å ha et hyggelig prosjekt med barna hvor vi kan farge stearinlys. Googlet det og ser flere nevne at dette enkelt kan gjøres ved å helle neglelakken i et vannbad og dyppe lyset i vannet. Men er ikke neglelakk brannfarlig? Frister veldig å prøve da jeg har alt hjemme, men ønsker ikke å skape farlig situasjon.

Anonymkode: 4a899...f72

Om det ikke er brannfarlig så ville jeg i alle fall vært bekymret for gasser som dannes når lyset brenner.

Kjøp heller det som skal til for å dyppe lys i en hobbybutikk. Da kan du bestemme farge sjøl.

Hjemmelagde lys kan brukes som gaver.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

petterm skrev (33 minutter siden):

Om det ikke er brannfarlig så ville jeg i alle fall vært bekymret for gasser som dannes når lyset brenner.

Kjøp heller det som skal til for å dyppe lys i en hobbybutikk. Da kan du bestemme farge sjøl.

Hjemmelagde lys kan brukes som gaver.

Første jeg også tenkte, det med eventuelle gasser ved brenning. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan bruke akrylmaling hvis du skal male lysene

Endret av Meowmere
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...