AnonymBruker Skrevet 29. august 2024 #1 Skrevet 29. august 2024 Tenkte å ha et hyggelig prosjekt med barna hvor vi kan farge stearinlys. Googlet det og ser flere nevne at dette enkelt kan gjøres ved å helle neglelakken i et vannbad og dyppe lyset i vannet. Men er ikke neglelakk brannfarlig? Frister veldig å prøve da jeg har alt hjemme, men ønsker ikke å skape farlig situasjon. Anonymkode: 4a899...f72
NinaLisa Skrevet 30. august 2024 #2 Skrevet 30. august 2024 Det høres veldig brannfarlig ut🙈 jeg ville forhørt meg på hobbybutikk om voksfarge egnet til formålet. Man kan jo lage stearinlys så bare er til pynt å ikke for å tenne på, men det er jo en risiko likevel. 2
petterm Skrevet 30. august 2024 #3 Skrevet 30. august 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Tenkte å ha et hyggelig prosjekt med barna hvor vi kan farge stearinlys. Googlet det og ser flere nevne at dette enkelt kan gjøres ved å helle neglelakken i et vannbad og dyppe lyset i vannet. Men er ikke neglelakk brannfarlig? Frister veldig å prøve da jeg har alt hjemme, men ønsker ikke å skape farlig situasjon. Anonymkode: 4a899...f72 Om det ikke er brannfarlig så ville jeg i alle fall vært bekymret for gasser som dannes når lyset brenner. Kjøp heller det som skal til for å dyppe lys i en hobbybutikk. Da kan du bestemme farge sjøl. Hjemmelagde lys kan brukes som gaver. 5 1
Tbag Skrevet 30. august 2024 #4 Skrevet 30. august 2024 petterm skrev (33 minutter siden): Om det ikke er brannfarlig så ville jeg i alle fall vært bekymret for gasser som dannes når lyset brenner. Kjøp heller det som skal til for å dyppe lys i en hobbybutikk. Da kan du bestemme farge sjøl. Hjemmelagde lys kan brukes som gaver. Første jeg også tenkte, det med eventuelle gasser ved brenning. 1
Meowmere Skrevet 31. august 2024 #5 Skrevet 31. august 2024 (endret) Du kan bruke akrylmaling hvis du skal male lysene Endret 31. august 2024 av Meowmere
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå