AnonymBruker Skrevet 29. august 2024 #1 Skrevet 29. august 2024 Jeg skriver denne tråden på vegne av en kamerat. Han er ikke medlem her, men leser eventuelle svar. En fuktig tur på byen for rundt et år siden, resulterte i et morsomt nachspiel. Ni måneder senere dumpet det et brev fra NAV ned i posten med krav om å ta en DNA-test. Min kamerat hadde ikke hørt fra denne damen i etterkant og hadde ingen anelse om at hun var gravid. Etter hva vi har forstått så er han en av flere potensielle fedre. Han ønsker å gjøre det riktige for denne lille babyen og fikk ordnet med alt det praktiske rundt testen kjapt. Denne uken er det åtte uker siden han var hos legen og tok DNA-test (sveipeprøve i munnen) og han har enda ikke hørt noen ting? Det har jo vært sommer, men syntes likevel det begynner å dra ut. Er det noen som har stått i en lignende situasjon som kan fortelle om hvor lang tid det tok for dem å få svar? Dersom det er hans baby så syntes han det er trist å miste tid med den når den er liten. Han ønsker virkelig å gjøre de riktige tingene her. Anonymkode: e75be...8fa 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2024 #2 Skrevet 29. august 2024 Første skritt er vel å ringe nav og høre.. Anonymkode: a8149...1be 4 2
AnonymBruker Skrevet 29. august 2024 #3 Skrevet 29. august 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Første skritt er vel å ringe nav og høre.. Anonymkode: a8149...1be Han har gjort det, men de kan ikke opplyse om noe over telefon pga taushetsplikt sier de. Han har så klart også logget inn på alle offentlige sider for å se om det er kommet et svar der og at han bare ikke har fått varsel om det. Lurer bare på hvor lang tid det har tatt for andre TS Anonymkode: e75be...8fa
AnonymBruker Skrevet 29. august 2024 #4 Skrevet 29. august 2024 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Jeg skriver denne tråden på vegne av en kamerat. Han er ikke medlem her, men leser eventuelle svar. En fuktig tur på byen for rundt et år siden, resulterte i et morsomt nachspiel. Ni måneder senere dumpet det et brev fra NAV ned i posten med krav om å ta en DNA-test. Min kamerat hadde ikke hørt fra denne damen i etterkant og hadde ingen anelse om at hun var gravid. Etter hva vi har forstått så er han en av flere potensielle fedre. Han ønsker å gjøre det riktige for denne lille babyen og fikk ordnet med alt det praktiske rundt testen kjapt. Denne uken er det åtte uker siden han var hos legen og tok DNA-test (sveipeprøve i munnen) og han har enda ikke hørt noen ting? Det har jo vært sommer, men syntes likevel det begynner å dra ut. Er det noen som har stått i en lignende situasjon som kan fortelle om hvor lang tid det tok for dem å få svar? Dersom det er hans baby så syntes han det er trist å miste tid med den når den er liten. Han ønsker virkelig å gjøre de riktige tingene her. Anonymkode: e75be...8fa Det kan ta noen mnd. Mulig de avventer tester fra flere før de analyserer testene. Han vil få svar skriftlig i posten, eventuelt på digipost/nav så fort svaret foreligger og er sendt til Nav - uavhengig av svaret. Anonymkode: ba66a...733 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2024 #5 Skrevet 29. august 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Det kan ta noen mnd. Mulig de avventer tester fra flere før de analyserer testene. Han vil få svar skriftlig i posten, eventuelt på digipost/nav så fort svaret foreligger og er sendt til Nav - uavhengig av svaret. Anonymkode: ba66a...733 Takk! Ja, det kan jo hende at de andre potensielle ikke har levert inn så kjapt som han og at han derfor ikke har hørt noe. Det har vi faktisk ikke tenkt på. Og godt å vite at han får svar - uavhengig av resultat. Da har vi fått de svarene vi trengte og man får bare vente videre. TS Anonymkode: e75be...8fa
AnonymBruker Skrevet 29. august 2024 #6 Skrevet 29. august 2024 Kan han ikke snakke ned barnemor? Kanskje hun vet noe Anonymkode: bc86a...a7a
AnonymBruker Skrevet 29. august 2024 #7 Skrevet 29. august 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Kan han ikke snakke ned barnemor? Kanskje hun vet noe Anonymkode: bc86a...a7a Hadde det bare vært så enkelt 🙈 Hun vil ikke snakke med han. Han har ikke «plaget» henne eller vært ufin. Bare prøvd å ringe og sende en sms om de kan snakke sammen. Har lest SMSen og den var ryddig og grei. Hun har blokkert han overalt. TS Anonymkode: e75be...8fa
AnonymBruker Skrevet 29. august 2024 #8 Skrevet 29. august 2024 Det kan ta opptil 3 måneder Anonymkode: bb7ad...3df
AnonymBruker Skrevet 29. august 2024 #9 Skrevet 29. august 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hadde det bare vært så enkelt 🙈 Hun vil ikke snakke med han. Han har ikke «plaget» henne eller vært ufin. Bare prøvd å ringe og sende en sms om de kan snakke sammen. Har lest SMSen og den var ryddig og grei. Hun har blokkert han overalt. TS Anonymkode: e75be...8fa Kanskje det "morsomme" nachspilet ikke var så morsomt for henne, dvs at sexen ikke var frivillig, og derfor ønsker hun ikke å snakke med han? Det er jo en tanke. Anonymkode: fa771...71a
AnonymBruker Skrevet 29. august 2024 #10 Skrevet 29. august 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kanskje det "morsomme" nachspilet ikke var så morsomt for henne, dvs at sexen ikke var frivillig, og derfor ønsker hun ikke å snakke med han? Det er jo en tanke. Anonymkode: fa771...71a Slutt med sånt! Slutt å tilegn et innlegg kanskje, påtenkt, mulige scenario som ikke har noe med saken og gjøre! Kan man ikke holde seg til hva fakta og hovedinnlegg, så la vær og kommenter. Finnes en million årsaker som ikke omhandler ufrivillig sex som kan være årsaken her- og årsaken spiller ingen rolle for hva TS spør om. Anonymkode: ba66a...733 4 2
AnonymBruker Skrevet 29. august 2024 #11 Skrevet 29. august 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det kan ta opptil 3 måneder Anonymkode: bb7ad...3df Oj såpass ja! Jaja, da er det jo bare å smøre seg med tålmodighet videre. Takk! AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Kanskje det "morsomme" nachspilet ikke var så morsomt for henne, dvs at sexen ikke var frivillig, og derfor ønsker hun ikke å snakke med han? Det er jo en tanke. Anonymkode: fa771...71a Det er ikke relevant for det jeg spør om. AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Slutt med sånt! Slutt å tilegn et innlegg kanskje, påtenkt, mulige scenario som ikke har noe med saken og gjøre! Kan man ikke holde seg til hva fakta og hovedinnlegg, så la vær og kommenter. Finnes en million årsaker som ikke omhandler ufrivillig sex som kan være årsaken her- og årsaken spiller ingen rolle for hva TS spør om. Anonymkode: ba66a...733 Takk! TS Anonymkode: e75be...8fa
AnonymBruker Skrevet 29. august 2024 #12 Skrevet 29. august 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kanskje det "morsomme" nachspilet ikke var så morsomt for henne, dvs at sexen ikke var frivillig, og derfor ønsker hun ikke å snakke med han? Det er jo en tanke. Anonymkode: fa771...71a I så fall hadde i hvert fall ikke jeg oppgitt den personen som nylig far… da hadde jeg gjort alt i min makt for at han aldri visste om barnet. Så der trur jeg var en drøy påstand Anonymkode: 49072...74c 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2024 #13 Skrevet 29. august 2024 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): I så fall hadde i hvert fall ikke jeg oppgitt den personen som nylig far… da hadde jeg gjort alt i min makt for at han aldri visste om barnet. Så der trur jeg var en drøy påstand Anonymkode: 49072...74c Enig med deg. Kameraten min syntes dette er vanskelig nok som det er, men er 100 prosent innstilt på å gjøre det rette i denne situasjonen likevel. Derfor er det ekstra sårt for han at mammaen til dette barnet ikke vil ha en dialog med han og han er veldig redd for hvordan det vil bli dersom han er faren. Det kan jo godt hende hun er redd for reaksjonen selv, det hadde nok jeg vært om jeg var henne, men er man voksen nok til å sette et barn til verden er man også voksen nok til å i det minste gi den potensielle faren en slags forklaring…. Men det er mine tanker og egentlig ikke relevant for mitt eget spørsmål Ble bare provosert av den kommentaren… TS Anonymkode: e75be...8fa 1
Melus Skrevet 29. august 2024 #14 Skrevet 29. august 2024 Da eksen min tok blodprøve tok det 6 mnd før han fikk svar, men det er noen år siden.
AnonymBruker Skrevet 29. august 2024 #15 Skrevet 29. august 2024 Melus skrev (8 minutter siden): Da eksen min tok blodprøve tok det 6 mnd før han fikk svar, men det er noen år siden. Det var en stund å vente ja 😬 Her ble det tatt sånn bomullspinne i munnen. Vi aner jo ikke hva som ble tatt av mor/barn. Skjønner at han kanskje er litt i overkant utålmodig når vi leser svarene her, men er veldig tungt for han å gå og vente. Noe jeg forstår veldig godt. TS Anonymkode: e75be...8fa
AnonymBruker Skrevet 29. august 2024 #16 Skrevet 29. august 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Enig med deg. Kameraten min syntes dette er vanskelig nok som det er, men er 100 prosent innstilt på å gjøre det rette i denne situasjonen likevel. Derfor er det ekstra sårt for han at mammaen til dette barnet ikke vil ha en dialog med han og han er veldig redd for hvordan det vil bli dersom han er faren. Det kan jo godt hende hun er redd for reaksjonen selv, det hadde nok jeg vært om jeg var henne, men er man voksen nok til å sette et barn til verden er man også voksen nok til å i det minste gi den potensielle faren en slags forklaring…. Men det er mine tanker og egentlig ikke relevant for mitt eget spørsmål Ble bare provosert av den kommentaren… TS Anonymkode: e75be...8fa Det skjønner jeg godt 🥰 men dersom han er faren har han både rettigheter og plikter, og hun kan ikke unngå han dersom han ønsker samvær. Siden det er flere potensielle fedre her har hun kanskje rett og slett blokkert alle foreløpig til hun får svar? Hun er kanskje litt overveldet selv også, som nybakt mor i en litt mindre enn optimal situasjon? Når svaret foreligger vil jo ballen rulle lit, og ting falle på plass. Nå er han litt i limbo ja. Anonymkode: 49072...74c
AnonymBruker Skrevet 29. august 2024 #17 Skrevet 29. august 2024 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Det skjønner jeg godt 🥰 men dersom han er faren har han både rettigheter og plikter, og hun kan ikke unngå han dersom han ønsker samvær. Siden det er flere potensielle fedre her har hun kanskje rett og slett blokkert alle foreløpig til hun får svar? Hun er kanskje litt overveldet selv også, som nybakt mor i en litt mindre enn optimal situasjon? Når svaret foreligger vil jo ballen rulle lit, og ting falle på plass. Nå er han litt i limbo ja. Anonymkode: 49072...74c Det er det han håper på, at hun bare ikke orker å forholde seg til alle før hun får svar Skjønner jo at dette ikke er en god situasjon for henne heller. TS Anonymkode: e75be...8fa
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå