Gå til innhold

Lev livet når du er ung!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Utnytt sen tenårene og 20 årene så mye du kan.  Omndu vil ha barn, vent til sltten av  20  årene. Alt etter mid 30 årene er herk. Hilsen en som har latt  livet gå meg forbi. Og angrer grusomt

Anonymkode: 96f5f...7c1

• Liker 2
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg anbefaler det motsatte! Jeg levde livet ut så mye jeg kunne i ung alder og endte opp å ta mye dårlige avgjørelser og ikke stole på menn lenger jeg har ikke klart å finne meg et langvarig forhold og er ufrivillig barnløs i en alder av 44.

Anonymkode: 6d3f3...db2

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig, og lev også livet når du er eldre!

Jeg er 50, og har først kommet ordentlig i gang i det siste! 🥳

Anonymkode: 6bc64...f1a

• Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør det som passer deg. Jeg fikk barn fra 25, nå er jeg 45 og har det helt nydelig. Ungene begynner å bli store, jeg har mer frihet og bedre økonomi enn tidligere. Jeg trives bedre med meg selv, og er lykkelig samtidig som jeg har tid og overskudd til å nyte det. 

Anonymkode: 3f5bd...c69

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg anbefaler det motsatte! Jeg levde livet ut så mye jeg kunne i ung alder og endte opp å ta mye dårlige avgjørelser og ikke stole på menn lenger jeg har ikke klart å finne meg et langvarig forhold og er ufrivillig barnløs i en alder av 44.

Anonymkode: 6d3f3...db2

Skjønte ikke helt sammenhengen? 

Jeg levde også livet til det maksimale. Hvorfor skulle det påvirke hvor vidt man stoler på menn eller ikke?

Man kan leve livet til fulle og allikevel få et supert langvarig forhold, barn osv. 

Ser liksom ikke motsetningene?

Det handler jo mer om dårlige valg en om å leve livet til det fulle.

Anonymkode: c4866...5b3

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finn en balanse! Kos deg som ung og gammel, men ta såpass fornuftige valg at du ikke skader deg selv eller fremtiden din! Hilsen gift trebarnsmor som har reist verden rundt med kjæresten (nå mannen) og levd livet sunt, utforskende og gøyalt!

Anonymkode: d70a8...77e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Skjønte ikke helt sammenhengen? 

Jeg levde også livet til det maksimale. Hvorfor skulle det påvirke hvor vidt man stoler på menn eller ikke?

Man kan leve livet til fulle og allikevel få et supert langvarig forhold, barn osv. 

Ser liksom ikke motsetningene?

Det handler jo mer om dårlige valg en om å leve livet til det fulle.

Anonymkode: c4866...5b3

Mange setter likhetstegn mellom å leve livet til det fulle og å ikke ha hemninger. Det betyr at når de «lever livet» tenker de ikke konsekvenser og sier aldri stopp selv når det kan skade dem selv fysisk og/eller mentalt.

Mange med den innstillingen endre opp med å ødelegge for seg selv. Det er vanskelig å bygge en god fremtid når du ikke tenker konsekvenser…

Anonymkode: d70a8...77e

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sikkert forskjellig på hva folk legger i " leve livet" da. Hvis det er fyll og fest så levde jeg det livet så hardt at jeg måtte bare bryte tvert. Men jeg har levd livet hele mitt liv jeg, hele tiden strebe etter å ha det bra. Og den beste tiden var da ungene var små, DET var å leve livet til fulle det! ❤️

Anonymkode: 87055...aac

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja jeg gjorde en god del av de tingene man "skal" gjøre som ung - jeg tok en utdannelse (og så en utdannelse til), bodde flere år i utlandet, flyttet mye både innenlands og utenlands, prøvde forskjellige jobber... Og det jeg angrer på som voksen er jo at jeg ventet så lenge med å få barn, fikk første da jeg var 31 og rakk aldri mer enn 3 barn, og innså underveis at jeg virkelig ønsket en stor ungeflokk. Reisingen og studiene var jo bare tidsfordriv fordi jeg var ung og ikke ante hva jeg ville med livet.

Anonymkode: fcbb5...995

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Levde virkelig livet i 20-årene! Studerte og senere jobbet i 3 forskjellige land på 3 forskjellige kontinenter! Opplevde så fantastisk mye rart! Ble mamma som 33 og 35åring og har det om mulig enda bedre nå, elsker barna så høyt❤️

Anonymkode: 58dc0...172

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil bli bedre igjen, livet ditt er ikke over 😊

Anonymkode: 7e053...966

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri levd livet uansett alder. Jeg bare eksisterer men lever ikke.

Anonymkode: 876c7...018

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fokuserer på løsninger uansett hvor i livet jeg er, jeg. Andres liv handler ikke om valg i mitt liv. Det å leve for hardt, ukritisk tidlig i livet gjør at en pådrar seg forstyrrelser i sinnet. Det å gjøre det helt motsatte gjør at du ikke får gunstig erfaring. Fokuserer du for mye på andre, blir du psykopatisk og sosiopatisk.

Anonymkode: cca92...71a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så mange forskjellige betydninger av å leve livet. 20 årene mine har jeg festet mye ,datet mye/hatt mange casuale forhold, studert og tatt to bachelorer. Samt har jeg vært i to forhold. Mye av festingen hadde jeg kunne vært uten og mye av de uformelle forholdene. Ser på det i ettertid som ganske meningsløst tidsfordriv. Men jeg skulle ønske jeg reiste mer.. Men jeg har fortsatt masse tid til reising. Hvorfor er det forsent å reise i 30 eller 40 årene? Hvorfor mener du det er forsent for deg TS?

Anonymkode: f4a32...268

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Levde livet i form av at jeg reiste mye, flyttet mye på meg, dro på utveksling, traff nye mennesker. I det hele tatt var lite hjemme, og hadde få forpliktelser. Tok en krevende master. La jeg alt inn i en god karriere, og et godt fundament for økonomisk frihet og fleksibilitet videre i livet. 

Er veldig glad for det. Nå sitter jeg her med hus og hage, og dyr, det ikke er like enkelt å reise fra. En jobb jeg trives så godt i at det å endre det ville sittet langt inne. Og har også blitt litt mer risikoavers med alderen, og mye av det jeg opplevde i 20-årene ville nok nå gitt meg en god del nerver. 

Anonymkode: 5b2ef...b36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk barn som 22-åring, elsket det! Var aldri festmenneske og aldri særlig eventyrlysten. Nå er jeg 35, har tre barn og de er så store at nå kan vi virkelig kose oss i livet sammen. Samtidig er barna større og mannen og jeg kan reise litt mer på konserter o.l, når de blir enda litt eldre kommer vi til å prioritere mer reise siden jeg tydeligvis har blitt mer eventyrlysten med årene. Elsker tredveåra 🤩

Anonymkode: 49a75...740

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 29.8.2024 den 7.20):

Utnytt sen tenårene og 20 årene så mye du kan.  Omndu vil ha barn, vent til sltten av  20  årene. Alt etter mid 30 årene er herk. Hilsen en som har latt  livet gå meg forbi. Og angrer grusomt

Det er sånn det er

Anonymkode: f5c35...a35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 29.8.2024 den 7.20):

Hundre prosent enig med deg for dem som har mulighet til dette!

For oss andre er muligheten nå, imorgen og så fort som mulig! Ta tilbake livet ditt!

Uten å gå inn på detaljer kan jeg si at jeg gjorde et valg 5 årsiden da jeg var 40 og jeg angrer virkelig ikke. For hver dag som går blir livet mitt mer mitt. Jeg fokuserer på barna, partner og MEG SELV. Jeg gjør det jeg kan for å gjøre oss lykkelig og lar det andre bare ligge. Hvorfor vie resten av livet til å være miserable? Gjør en fin ting for deg selv hver dag, uansett hvor lite og bygg deg opp mot de store målene.

Noen av oss blir aldri populære, noen av oss blir aldri rike, men vi har fremdeles muligheten til å snu hverdagen og gjøre det om til noen som bringer oss glede! Ikke gi opp!

Anonymkode: 264d2...ee6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...