Tinkiwinkiii Skrevet 28. august 2024 #1 Skrevet 28. august 2024 Jeg har et barn på 10 år som skulle ha sjekket synet sitt. Jeg ønsker å ta med meg barnet mitt til en optiker som er koslig og behagelig, dyktig og flink med barn. Noen som kan anbefale noen i Bergen?Helst i Fanaområdet eller sentrum..Fyllingsdalen kan også gå.
AnonymBruker Skrevet 28. august 2024 #2 Skrevet 28. august 2024 Tinkiwinkiii skrev (1 time siden): Jeg har et barn på 10 år som skulle ha sjekket synet sitt. Jeg ønsker å ta med meg barnet mitt til en optiker som er koslig og behagelig, dyktig og flink med barn. Noen som kan anbefale noen i Bergen?Helst i Fanaområdet eller sentrum..Fyllingsdalen kan også gå. Tror, men husker ikke helt, at barn skal til øyelege. Ring fastlegen i morgen og spør, om barn skal henvises til øyelege. Mulig helsesykepleier på skolen og kan svare. Eller er en av byens beste optikere nå (Sølvi Knudsen er dessverre pensjonist) å finne hos Brilleland Bystasjonen.Han heter Paul/Paal? Effektiv, oppdatert på det meste og forklarer godt, flink med både barn og voksne. Anonymkode: b964a...229 1
AnonymBruker Skrevet 28. august 2024 #3 Skrevet 28. august 2024 Det er ikke et problem å gå til optiker når det er snakk om et så stort barn, skulle det være noe spesielt blir dere henvist til øyelege. Hadde det vært snakk om en toåring så ville jeg gått til lege. Nå er ikke jeg så kjent i Bergen da jeg bor et annet sted men vil anbefale deg å gå til en lokal optiker, eventuelt en som tilhører interoptik. De er som regel flinke uansett hvilken by du bor i. Skulle barnet trenge briller så må du ikke kjøpe de hos den butikken du tar synstesten hos. Ville ikke gått til Brilleland/specsavers for synstest men det er muligens en smakssak og basert på dårlige erfaringer for min del. Anonymkode: 086da...e34 1
AnonymBruker Skrevet 28. august 2024 #4 Skrevet 28. august 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er ikke et problem å gå til optiker når det er snakk om et så stort barn, skulle det være noe spesielt blir dere henvist til øyelege. Hadde det vært snakk om en toåring så ville jeg gått til lege. Nå er ikke jeg så kjent i Bergen da jeg bor et annet sted men vil anbefale deg å gå til en lokal optiker, eventuelt en som tilhører interoptik. De er som regel flinke uansett hvilken by du bor i. Skulle barnet trenge briller så må du ikke kjøpe de hos den butikken du tar synstesten hos. Ville ikke gått til Brilleland/specsavers for synstest men det er muligens en smakssak og basert på dårlige erfaringer for min del. Anonymkode: 086da...e34 Du kjenner ikke forholdene i Bergen, og du kjenner tydeligvis heller ikke han jeg anbefaler. Måten du uttaler deg om Interoptik gjør at en kan lure på om du har en personlig og økonomisk interesse av å «reklamere» for dem, og ikke «bare» har erfaring med en hel optikerkjede som kunde. Specsawers og Sølvi Knudsen var landskjent for sin unike kompetanse og har hjulpet svært mange som har reist til henne fra både inn og utland. Beklageligvis er hun nå blitt pensjonist. Å ikke undersøke om barnet bør til øyelege, men å gå rett til optiker blir fordyrende for ts. En synsundersøkelse koster rundt 700 kroner, uansett optikerkjede, fastlege og øyelege er gratis for barn under 16. år. Sist men ikke minst, man har rett på å få ut brilleseddelen, og kan gå hvor man vil for å kjøpe briller. Brilleglass er de samme uansett hvor de bestilles hos optiker i Bergen og Norge. Og nei, jeg har ingen personlig eller økonomisk interesse av å anbefale Brilleland Bystasjonen. Jeg har derimot vært hos svært mange ulike optikere som ikke har klart å finne ut verken hva som var galt med synet eller finne brilleglass som fungerte. Anonymkode: b964a...229 1
AnonymBruker Skrevet 28. august 2024 #5 Skrevet 28. august 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Tror, men husker ikke helt, at barn skal til øyelege. Ring fastlegen i morgen og spør, om barn skal henvises til øyelege. Mulig helsesykepleier på skolen og kan svare. Eller er en av byens beste optikere nå (Sølvi Knudsen er dessverre pensjonist) å finne hos Brilleland Bystasjonen.Han heter Paul/Paal? Effektiv, oppdatert på det meste og forklarer godt, flink med både barn og voksne. Anonymkode: b964a...229 Jeg har vært hos Pål på Brilleland/ Bergen Storsenter et par ganger, og han er hyggelig, lettlivet og flink å snakke for seg, så jeg kan tenke meg at han er flink med barn. Anonymkode: 9de00...0c9
AnonymBruker Skrevet 28. august 2024 #6 Skrevet 28. august 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Du kjenner ikke forholdene i Bergen, og du kjenner tydeligvis heller ikke han jeg anbefaler. Måten du uttaler deg om Interoptik gjør at en kan lure på om du har en personlig og økonomisk interesse av å «reklamere» for dem, og ikke «bare» har erfaring med en hel optikerkjede som kunde. Specsawers og Sølvi Knudsen var landskjent for sin unike kompetanse og har hjulpet svært mange som har reist til henne fra både inn og utland. Beklageligvis er hun nå blitt pensjonist. Å ikke undersøke om barnet bør til øyelege, men å gå rett til optiker blir fordyrende for ts. En synsundersøkelse koster rundt 700 kroner, uansett optikerkjede, fastlege og øyelege er gratis for barn under 16. år. Sist men ikke minst, man har rett på å få ut brilleseddelen, og kan gå hvor man vil for å kjøpe briller. Brilleglass er de samme uansett hvor de bestilles hos optiker i Bergen og Norge. Og nei, jeg har ingen personlig eller økonomisk interesse av å anbefale Brilleland Bystasjonen. Jeg har derimot vært hos svært mange ulike optikere som ikke har klart å finne ut verken hva som var galt med synet eller finne brilleglass som fungerte. Anonymkode: b964a...229 Men det klarte Pål på Brilleland? Anonymkode: 9de00...0c9 1
AnonymBruker Skrevet 28. august 2024 #7 Skrevet 28. august 2024 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Du kjenner ikke forholdene i Bergen, og du kjenner tydeligvis heller ikke han jeg anbefaler. Måten du uttaler deg om Interoptik gjør at en kan lure på om du har en personlig og økonomisk interesse av å «reklamere» for dem, og ikke «bare» har erfaring med en hel optikerkjede som kunde. Specsawers og Sølvi Knudsen var landskjent for sin unike kompetanse og har hjulpet svært mange som har reist til henne fra både inn og utland. Beklageligvis er hun nå blitt pensjonist. Å ikke undersøke om barnet bør til øyelege, men å gå rett til optiker blir fordyrende for ts. En synsundersøkelse koster rundt 700 kroner, uansett optikerkjede, fastlege og øyelege er gratis for barn under 16. år. Sist men ikke minst, man har rett på å få ut brilleseddelen, og kan gå hvor man vil for å kjøpe briller. Brilleglass er de samme uansett hvor de bestilles hos optiker i Bergen og Norge. Og nei, jeg har ingen personlig eller økonomisk interesse av å anbefale Brilleland Bystasjonen. Jeg har derimot vært hos svært mange ulike optikere som ikke har klart å finne ut verken hva som var galt med synet eller finne brilleglass som fungerte. Anonymkode: b964a...229 Du har tydeligvis ikke peiling på hva du snakker om. Først av alt kan man ikke bare dra innom øyelegen. For å bli undersøkt av øyelege, må det en henvisning til fra for eksempel lege, helsestasjonen eller optiker. På samme måte som du ikke bare kan troppe opp hos ortopeden fordi du har litt vondt i ankelen. For det andre er ikke brilleglass det samme uansett hvor du bestiller briller. Specsavers har for eksempel en helt annen leverandør enn Synsam. Og ja, du kan ta brilleseddelen fra Synsam med til for eksempel Specsavers, men da har du ingen garanti om styrken viser seg å være feil. Anonymkode: 216f5...911 1
AnonymBruker Skrevet 28. august 2024 #8 Skrevet 28. august 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Men det klarte Pål på Brilleland? Anonymkode: 9de00...0c9 Sølvi Knudsen «knekte koden» da vi reiste til henne. Så dukket der opp nye ting, og OUS har vært inne, før Brilleland Bystasjonen ble anbefalt for videre oppfølging. Nylig har både optiker ansatt hos øyelege og øyelege sjekket både øyne og briller og konkludert med at der er gjort en god jobb hos Brilleand Bystasjonen. Bedre kan det neppe bli? Så man andre sitte og mene lengre oppe i tråden at jeg ikke har peiling, og bare skriver vås. Jeg har og en yrkesbakgrunn som gjør at jeg faktisk har peiling. At man ikke har garanti om man får brulleseddel ett sted og briller et annet sted er bare sludder. Garanti og kjøpslover gjelder da fortsatt i Norge, og briller er da ikke unntatt enten de kjøpes over nett eller i butikk. Anonymkode: b964a...229 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå