Gå til innhold

Jeg angrer på ett stort valg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg angrer på ett stort valg og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Er det flere som angrer på større valg her hver gang?

Anonymkode: 74907...4c4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva angret du på?

Anonymkode: 1b403...4c2

Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Hva angret du på?

Anonymkode: 1b403...4c2

En stor avgjørelse som ble tatt. Har helt panikk her.

Skrevet

Er det vanlig å få kalde føtter etter store valg? Altså panikkfølelse etterpå.

Skrevet

Får helt katastrofetanker om alt mulig som kan gå galt.

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Får helt katastrofetanker om alt mulig som kan gå galt.

Herregud, utdyp da istedenfor å skriv sånn😅

Anonymkode: 53f8d...973

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Herregud, utdyp da istedenfor å skriv sånn😅

Anonymkode: 53f8d...973

En reise. Men angrer veldig.

Skrevet

Det er sikkert vanlig å få kalde føtter, men ikke nødvendigvis panikkfølelse.

Veldig mange ganger i livet er det ikke sånn at det bare finnes ett riktig valg i livet. Flere ulike valg kan bli gode valg om du gjør det til det. For eksempel kan både det å velge lærerutdanning og det å velge økonomiutdanning gi gode liv, det blir bare ulikt. Tenk heller på hva som kan gå bra. Valg av partner kan også bli bra med flere, men dere må jobbe for det begge to hver dag.

Anonymkode: f4b30...318

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er sikkert vanlig å få kalde føtter, men ikke nødvendigvis panikkfølelse.

Veldig mange ganger i livet er det ikke sånn at det bare finnes ett riktig valg i livet. Flere ulike valg kan bli gode valg om du gjør det til det. For eksempel kan både det å velge lærerutdanning og det å velge økonomiutdanning gi gode liv, det blir bare ulikt. Tenk heller på hva som kan gå bra. Valg av partner kan også bli bra med flere, men dere må jobbe for det begge to hver dag.

Men jeg får sånn av alle valg.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

En reise. Men angrer veldig.

Meg over. Men ikke kun en reise da. Er mye annet også som jeg angrer på etter jeg har sagt ja. Får helt panikk og alt blir kaos inne i kroppen min.

Skrevet

Virker som om du kanskje bekymrer deg litt mye? Kognitiv terapi kan hjelpe mot dette. Jeg er veldig glad i appen Tankevirus. Den er laget av en norsk psykolog og den er gratis. Litt underholdende er den også.

Anonymkode: 1e4d6...4fc

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men jeg får sånn av alle valg.

Det høres slitsomt ut. Prøv heller å tenke hva du kan gjøre for at valget du har tatt blir best mulig. Hvis du er redd for at du bruker for mye penger, tenk på hvordan du kan dra nytte av minnene du får, og at det da blir verdt å leve mer sparsommelig i etterkant. Hvis du er redd for ikke å takle det sosiale på tur, tenk på hvilke grep du kan gjøre for å få litt egentid eller spare energi. Hvis du er redd for hva du går glipp av hjemme, vit at de fleste ikke merker at du er borte (fordi de bare tenker på seg selv, det gjør alle) og det skjer normalt veldig lite. Det hjemme forblir som det alltid har vært. Det merker spesielt folk som har vært på utveksling et år.

Skrevet

Høres ut som kona mi. Det er slitsom å være slik, og det er slitsomt å leve med dem. Prøver så godt jeg kan å fortelle at man ikke oppnår noe ved å tenke på ting fra fortiden man ikke får gjort noe med, men det er lettere sagt enn gjort. Overtenking er nok noe for en psykolog, ikke en ektemann...

Anonymkode: 73e54...6e8

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Er det vanlig å få kalde føtter etter store valg? Altså panikkfølelse etterpå.

Ja, for vi ser for oss ting i hodet som om det skjedde her og nå. 

Om du sitter i en sofa og bestiller en reise, og etterpå sitter du fortsatt i sofaen, har absolutt ingenting skjedd. Hva er et valg egentlig, det er å snu om på tanker. Og hva er tanker? Energier, bølger, forestillinger? Er de her og nå? Ja, men fysisk, har det skjedd noe? 

Dessuten: kan du la valget være der, og tenke på det kl 19:00? Sett alarm på mobilen din, og vær klar til å tenke på det i 15 min. De 15 min skal du også sette nedtelling på. ❤️

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Meg over. Men ikke kun en reise da. Er mye annet også som jeg angrer på etter jeg har sagt ja. Får helt panikk og alt blir kaos inne i kroppen min.

Har du vurdert psykolog?

Anonymkode: f6d6a...670

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Har du vurdert psykolog?

Det hjalp ingenting 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det hjalp ingenting 

Prøde du å bytte psykolog?

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Det hjalp ingenting 

Sjekk ut den appen jeg nevnte da. Det koster deg i alle fall ingenting å prøve den...

Anonymkode: 1e4d6...4fc

Skrevet

Har ikke du nettopp skrevet en tråd om det?

Som jeg skrev der så kan vi ikke gi deg konkrete råd så lenge du ikke sier hva valget var og hva konsekvensene var. 

Anonymkode: 28b82...9be

• Liker 1
Skrevet

Går nok bra. Jeg har vært på reise, og det gikk helt fint. Kan være lurt ha med medisiner mot reisesyke. Ha også med Imodium, just in case. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...