AnonymBruker Skrevet 28. august 2024 #1 Skrevet 28. august 2024 Har vært frem og tilbake med celleforandringer og nå venter jeg på hvilken grad jeg har etter nok et funn. I verstefall kan den vise kreft, jeg har hpv18 itillegg. Føler jeg er dømt til å få kreft i livmorhalsen. Noen som kjenner seg igjen? Er 35 . Lang tid tar det før man får svar? Anonymkode: c5e2a...55d 3
Million Skrevet 28. august 2024 #2 Skrevet 28. august 2024 Ikke helt samme kroppsdel, men prøver tatt...: Jeg har fått fjernet et par føflekker på ryggen som ble sendt inn for å sjekke for kreft. Begge tok ca en uke å få svar på, og legen ringte meg på kvelden for å opplyse om at de var positive for hudkreft. Antar at hvis de var negative, så hadde de enten ikke gitt noe svar eller sendt det pr brev, for da haster ikke svaret.
AnonymBruker Skrevet 28. august 2024 #3 Skrevet 28. august 2024 Million skrev (1 time siden): Ikke helt samme kroppsdel, men prøver tatt...: Jeg har fått fjernet et par føflekker på ryggen som ble sendt inn for å sjekke for kreft. Begge tok ca en uke å få svar på, og legen ringte meg på kvelden for å opplyse om at de var positive for hudkreft. Antar at hvis de var negative, så hadde de enten ikke gitt noe svar eller sendt det pr brev, for da haster ikke svaret. Huff, gikk det greit? Ja det var jo lettende å høre, at hvis det tar tid så er det ikke blitt noe funn. Det kunne gå opp til en mnd, men syntes det er uutholdelig å vente. Ventet 3 uker ca nå. Samtidig er jeg skremmende lite engstelig for dette. Det er i seg selv er jo skremmende, hva om kroppen øver seg på å være positiv 🙈😅 Jeg håper vevsprøven viser lette forandringer. Han skulle ringe uansett svar sa han. Var ikke det fint gjort? Anonymkode: c5e2a...55d
AlternativX Skrevet 28. august 2024 #4 Skrevet 28. august 2024 Jeg ventet 6 uker. Prøv å ikke katastrofetenke, mest sannsynlig har du jo ikke kreft.
Million Skrevet 28. august 2024 #5 Skrevet 28. august 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Huff, gikk det greit? Ja det var jo lettende å høre, at hvis det tar tid så er det ikke blitt noe funn. Det kunne gå opp til en mnd, men syntes det er uutholdelig å vente. Ventet 3 uker ca nå. Samtidig er jeg skremmende lite engstelig for dette. Det er i seg selv er jo skremmende, hva om kroppen øver seg på å være positiv 🙈😅 Jeg håper vevsprøven viser lette forandringer. Han skulle ringe uansett svar sa han. Var ikke det fint gjort? Anonymkode: c5e2a...55d Det er veldig fint gjort av legen din å faktisk ta seg tid til å ringe deg uansett svar på prøven, ja. På mitt legekontor står det et eget oppslag i venterommet ved resepsjonen om at de IKKE ringer pasienter der prøver viser intet funn (eller hvordan de nå ordla seg). Man får altså bare svar om de finner noe som må behandles etc. Mine to føflekker var det kreft i, ja, men de er operert bort nå, begge to. Den ene måtte jeg på sykehus for og operere bort mer hud (det var ikke nok, det fastlegen fjernet) men det skal være bra nå. Du har fått beskjed om lang ventetid, synes jeg. En måned? Ja, det kan vel hende dersom laboratoriet der prøver undersøkes i din kommune har svært mye å gjøre. Uansett en påkjenning å gå og vente. Krysser fingrene for negativt resultat på prøven (dvs intet funn).👍
AnonymBruker Skrevet 28. august 2024 #6 Skrevet 28. august 2024 Million skrev (5 timer siden): Det er veldig fint gjort av legen din å faktisk ta seg tid til å ringe deg uansett svar på prøven, ja. På mitt legekontor står det et eget oppslag i venterommet ved resepsjonen om at de IKKE ringer pasienter der prøver viser intet funn (eller hvordan de nå ordla seg). Man får altså bare svar om de finner noe som må behandles etc. Mine to føflekker var det kreft i, ja, men de er operert bort nå, begge to. Den ene måtte jeg på sykehus for og operere bort mer hud (det var ikke nok, det fastlegen fjernet) men det skal være bra nå. Du har fått beskjed om lang ventetid, synes jeg. En måned? Ja, det kan vel hende dersom laboratoriet der prøver undersøkes i din kommune har svært mye å gjøre. Uansett en påkjenning å gå og vente. Krysser fingrene for negativt resultat på prøven (dvs intet funn).👍 Huff gruer meg🥺 han er veldig flink og følger veldig godt opp. Han er privat gynekolog så mulig derfor han ringer . Tror han syntes det er kjipt på mine vegne, men han er nok veldig vant til det. Anonymkode: c5e2a...55d
AnonymBruker Skrevet 28. august 2024 #7 Skrevet 28. august 2024 Million skrev (5 timer siden): Mine to føflekker var det kreft i, ja, men de er operert bort nå, begge to. Den ene måtte jeg på sykehus for og operere bort mer hud (det var ikke nok, det fastlegen fjernet) men det skal være bra nå. Så godt det gikk fint med deg❤️ skremmende opplevelse. Gjelder å finne ut av det tidlig. Anonymkode: c5e2a...55d
AnonymBruker Skrevet 29. august 2024 #8 Skrevet 29. august 2024 AlternativX skrev (19 timer siden): Jeg ventet 6 uker. Prøv å ikke katastrofetenke, mest sannsynlig har du jo ikke kreft. Men man frykter jo det. 🙈🙈🙈 Anonymkode: c5e2a...55d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå