Gå til innhold

Forslag til skohylle

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei

Vi er 2 voksne og 4 barn. Vi har ingen system på sko i gangen. Alle har 2-3 par framme som de bytter på daglig. Det som blir brukt sjeldent ligger i poser. Jeg har blitt lei av dette og trenger en svær og høy skohylle som har plass til mange par. Kan dere anbefale meg en hylle? Trenger ikke å være noe fancy greier så lenge det blir ryddig er jeg fornøyd :)

kom med forslag

Takk

Anonymkode: 311a5...047

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med Kallax fra IKEA, med hylledelere?

Fra pintrest:

8389c0ce6751d88f50358ce6c36587cb.png

Eller her hvor de har brukt en annen hylleinnsats:

e6417afccd88ddc1e3ad069f5f768874.jpg

Anonymkode: f8c61...b18

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle akkurat til å anbefale kallax hyllene fra Ikea.

Det finnes jo også skoskap som tar lite plass da de er smale og ikke stikker så langt ut fra veggen, og i et skoskap får man plass til mange par sko.

Det er mulig å sette flere skoskap ved siden av hverandre

Anonymkode: a6616...401

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg skulle akkurat til å anbefale kallax hyllene fra Ikea.

Det finnes jo også skoskap som tar lite plass da de er smale og ikke stikker så langt ut fra veggen, og i et skoskap får man plass til mange par sko.

Det er mulig å sette flere skoskap ved siden av hverandre

Anonymkode: a6616...401

Min erfaring er at skoskap = sko på gulvet 😅 det er noe med skap/skuffe, noe som må åpnes!

Jeg har selv skohylle i skyvedørsgarderoben, og selv når det bor en eneste person her, som er voksen, så havner skoene på gulvet 😅 jeg har ordnet skohylle til daglig-sko nå.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kallax?! Hvorfor ikke heller gå for Pax, som faktisk har skohyller og som gir en veldig ryddig oppbevaring av sko, i stedet for at de må tappes skrått inn som på det bildet over her? 

Får lett plass til 30-40 par sko om man har en meter med 236-høyde Pax. Trenger ikke å ha dør foran, heller. 

Anonymkode: 9ef88...fb0

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Kallax?! Hvorfor ikke heller gå for Pax, som faktisk har skohyller og som gir en veldig ryddig oppbevaring av sko, i stedet for at de må tappes skrått inn som på det bildet over her? 

Får lett plass til 30-40 par sko om man har en meter med 236-høyde Pax. Trenger ikke å ha dør foran, heller. 

Anonymkode: 9ef88...fb0

For min del, jeg ønsker ikke noe som går fra gulv til tak, og det meste av hyller over 160 blir ikke brukt fordi det er for høyt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selv har vi Billy hyller til sko på bakrommet. Greit å kunne regulere høyden mellom hyllene tetter høyden på skoene. De høyeste hyllen kan brukes til sko som ikke brukes så ofte; Pensko, tursko, sko til feil sesong og (for min del) treningssko.

Anonymkode: 9e09d...f8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Hvordan kan man ha de i høyden? Kan ikke de falle ned?

Anonymkode: 311a5...047

Det følger med beslag for å feste de i høyden. Hvis du bygger enda høyere er det sikkert lurt å feste hele greia i veggen, men ikea har slikt utstyr også.

Anonymkode: 0738e...a52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å innføre en regel om at det skal stå max 1 par sko fremme for hver person? Øvrige sko skal inn på egne soverom etter at de er gjort rene i sålen. Da kan alle ha egne sko brett på soverommene av den typen ikea har, grå eller gul. Og det blir enklere å ha det ryddig i gangen. For man MÅ ikke ha hele 3-4 par sko stående fremme hele tiden. Man har bare ett par føtter. 

Da holder det med en enkel skohylle. Og hvis dere syns det blir for mye mas, ja da er dere late 🤭

Anonymkode: 73529...ed6

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...