AnonymBruker Skrevet 29. august 2024 #21 Del Skrevet 29. august 2024 TomSawyer skrev (10 minutter siden): Selvsagt blir det billigere med elbil. De som innbiller seg noe annet har sugd i seg for mye dieseleksos..De siste ukene har jeg stort sett ladet med strøm til minuspris så drivstoffutgiftene har vært mindre enn nettleia for 1,5 kwh pr mil..altså langt under 1 krone mila. Service tar jeg ikke. Det dyreste med bilhold er uten tvil verditap og lån. Drivstoff og serviceintervall kommer et stykke ned på listen.. men en rimelig elbil kan være et ok bytte for din del, men verditapet blir kjempestort sett mot Toyotaen du har. Det er billig bilhold helt til du skal selge og har veldig liten restverdi. Skriver av egenerfaring. Anonymkode: d9d5b...1f1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2024 #22 Del Skrevet 29. august 2024 must skrev (3 timer siden): Jeg tenker at strøm er billigere å kjøre på enn bensin, særlig siden jeg kan lade en del gratis på jobb. I tillegg har Toyota serviceintervall på 15 000km, det vil si at jeg må ha den på service litt oftere enn en gang i året. Og så er det en faktor til: bilen jeg har er fra 2018, jeg har regnet på det det lille jeg må låne vil omtrent dekkes inn av mindre drivstoffutgifter og jeg får i tillegg en 3-4 år nyere bil. Kan jeg spørre hvorfor dere mener det ikke blir billigere med elbil? 😊 En ting jeg er ekstremt fornøyd med hos Toyota er hvor gode de er på service og hvor mye de ordner på garanti og reklamasjon, der tviler jeg på at jeg finner noen bedre. Hm ... En nedbetalt bil er billigere enn å nedbetale en ny bil som regel. Men ja, det er mye mer enn det som bidrar til kostnader. Om du mener at bilholdet blir billigere, så regn det ut for deg selv. Den service kostnaden du har, hvor mye utgjør den? Anonymkode: 3f0bb...7c2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TomSawyer Skrevet 29. august 2024 #23 Del Skrevet 29. august 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det dyreste med bilhold er uten tvil verditap og lån. Drivstoff og serviceintervall kommer et stykke ned på listen.. men en rimelig elbil kan være et ok bytte for din del, men verditapet blir kjempestort sett mot Toyotaen du har. Det er billig bilhold helt til du skal selge og har veldig liten restverdi. Skriver av egenerfaring. Anonymkode: d9d5b...1f1 Jeg er ikke ts. Toyota?? ..Er det siste jeg kjøper iallefall, har kjørt elbil siden 2012 og aldri angret et sekund. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Janina1 Skrevet 29. august 2024 #24 Del Skrevet 29. august 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Mange gode grunner til å velge en Tesla. Som feks ladenettverk om man er avhengig av å lade mye «på veien» og rekkevidde, om man kjører mye langturer. Men kjøreopplevelse er virkelig ikke en av grunnene til å velge Tesla. Er man opptatt av opplevd kvalitet, komfort og kjøreopplevelse, så velger man ikke Tesla. (Ja jeg har hatt Tesla). Anonymkode: 01203...416 Whaaaat?! Jeg har kjørt Model 3 siden 2019 og elsker den bilen. Har ikke noe negativt å si om verken kvalitet, komfort og kjøreopplevelse. Vil heller si at når jeg kjører andre biler eller sitter på så merker jeg veldig godt at jeg savner den. Den andre bilen i husholdningen er en Renault Zoe. En trofast sliter med type 2-lading. Grei nok, men ikke noe utenom det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2024 #25 Del Skrevet 29. august 2024 TomSawyer skrev (10 minutter siden): Jeg er ikke ts. Toyota?? ..Er det siste jeg kjøper iallefall, har kjørt elbil siden 2012 og aldri angret et sekund. Toyota har de mest fornøyde kunder og eiere. Hva er grunnen din? Anonymkode: c4b40...0a5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2024 #26 Del Skrevet 29. august 2024 6 minutter siden, Janina1 said: Whaaaat?! Jeg har kjørt Model 3 siden 2019 og elsker den bilen. Har ikke noe negativt å si om verken kvalitet, komfort og kjøreopplevelse. Vil heller si at når jeg kjører andre biler eller sitter på så merker jeg veldig godt at jeg savner den. Den andre bilen i husholdningen er en Renault Zoe. En trofast sliter med type 2-lading. Grei nok, men ikke noe utenom det. Helt enig, beste bilen jeg har kjørt. Alle som låner eller kjører bilen min blir misunnelig og sier at de også vil ha en. Jeg er kanskje bortskjemt med rekkevidde på min long range, men jeg hadde ikke orket å bare ha 350 km i rekkevidde. Må lade mye oftere på lengre bilturer, hadde ikke orka road trip i en uke i hvert fall. Anonymkode: b3361...6f5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2024 #27 Del Skrevet 29. august 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Men kjøreopplevelse er virkelig ikke en av grunnene til å velge Tesla. Er man opptatt av opplevd kvalitet, komfort og kjøreopplevelse, så velger man ikke Tesla. (Ja jeg har hatt Tesla). Anonymkode: 01203...416 Merkelig. Jeg har kjørt mange biler og nettopp kjøreopplevelsen gjør Tesla til en av de eller beste bilene jeg har kjørt. De har selvfølgelig gode ytelser, men akkurat det er de ikke alene om lenger da mange andre har kommet etter. Kjøreegenskapene er fortreffelige og det samme er komforten. Det eneste jeg har å utsette er støy i kupeen. Den kunne vært redusert. Men jeg sier det motsatte av deg; er man opptatt av kvalitet, komfort og kjøreopplevelse så velger man Tesla. Også finnes det sikkert andre gode alternativer også. Anonymkode: 99c66...828 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TomSawyer Skrevet 29. august 2024 #28 Del Skrevet 29. august 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Toyota har de mest fornøyde kunder og eiere. Hva er grunnen din? Anonymkode: c4b40...0a5 Toyota er verdens største bilprodusent men dessverre verdens mest uetiske bilprodusent og. De har brukt svære summer på lobbyvirksomhet mot elbiler og det grønne skiftet i årevis...og veldig veldig små summer på å utvikle elbiler. Kommer aldri til å bruke en krone på noe de lager 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2024 #29 Del Skrevet 29. august 2024 TomSawyer skrev (55 minutter siden): Toyota er verdens største bilprodusent men dessverre verdens mest uetiske bilprodusent og. De har brukt svære summer på lobbyvirksomhet mot elbiler og det grønne skiftet i årevis...og veldig veldig små summer på å utvikle elbiler. Kommer aldri til å bruke en krone på noe de lager De vet vel bedre enn deg, hvor det kan la seg gjøre å selge elbiler globalt. For alle land har ikke godt nok utbygd infrastruktur for å nettopp kunne kjøre elbiler. Det skal mye strøm frem for å få gjort det. Anonymkode: 58f60...fb8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TomSawyer Skrevet 29. august 2024 #30 Del Skrevet 29. august 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): De vet vel bedre enn deg, hvor det kan la seg gjøre å selge elbiler globalt. For alle land har ikke godt nok utbygd infrastruktur for å nettopp kunne kjøre elbiler. Det skal mye strøm frem for å få gjort det. Anonymkode: 58f60...fb8 Litt o.t. men vi får se hvem som vet hva da, mitt tips er at Toyota er borte i 2030. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2024 #31 Del Skrevet 29. august 2024 Janina1 skrev (7 timer siden): Whaaaat?! Jeg har kjørt Model 3 siden 2019 og elsker den bilen. Har ikke noe negativt å si om verken kvalitet, komfort og kjøreopplevelse. Vil heller si at når jeg kjører andre biler eller sitter på så merker jeg veldig godt at jeg savner den. Den andre bilen i husholdningen er en Renault Zoe. En trofast sliter med type 2-lading. Grei nok, men ikke noe utenom det. Ja da. Var også fornøyd med Teslaen. Til å være en relativt billigbil så gjør den det bra. Men komfort og kjøreopplevelse er ikke av ting jeg vil nevne som positivt. Det jeg var fornøyd med til å være en såpass billig bil var rekkevidde og lading. Men nå er det sånn at jeg ikke har et bilbruk som gjør at maksimal kjørelengde i mellom ladinger er så viktig. Samme med ladehastighet. Jeg lader mine/våre stort sett 1 gang i uken. Da gratis på jobb, eller på natten hjemme i garasjen. På 1 år har jeg ladet 3 ganger ganger langs veien/hurtiglading. Altså minimalt. Jeg er mer opptatt av komfort og har gått opp i klasse hva opplevd kvalitet og komfort angår. Anonymkode: 01203...416 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2024 #32 Del Skrevet 29. august 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg er kanskje bortskjemt med rekkevidde på min long range, men jeg hadde ikke orket å bare ha 350 km i rekkevidde. Må lade mye oftere på lengre bilturer, hadde ikke orka road trip i en uke i hvert fall. Anonymkode: b3361...6f5 Lengste turen jeg har kjørt noen gang er Oslo-Voss. Altså ca 350 km. Jeg har hatt bil i eget eie siden 1995. Så å betale for en Tesla Long range utelukkende for rekkevidde er meningsløst for min del. For ordens skyld. Jeg kan fint kjøre Oslo-Voss uten ladestopp med min EL-bil selvom det er ikke er en Tesla. Forskjellen er at jeg gjør turen med langt mer komfort 😉 Anonymkode: 01203...416 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2024 #33 Del Skrevet 29. august 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Merkelig. Jeg har kjørt mange biler og nettopp kjøreopplevelsen gjør Tesla til en av de eller beste bilene jeg har kjørt. De har selvfølgelig gode ytelser, men akkurat det er de ikke alene om lenger da mange andre har kommet etter. Kjøreegenskapene er fortreffelige og det samme er komforten. Det eneste jeg har å utsette er støy i kupeen. Den kunne vært redusert. Men jeg sier det motsatte av deg; er man opptatt av kvalitet, komfort og kjøreopplevelse så velger man Tesla. Også finnes det sikkert andre gode alternativer også. Anonymkode: 99c66...828 Vel jeg er uenig. Kupestøy er for meg en ting som er under «komfort». Jeg solgte Teslaen og oppgraderte Nettop fordi jeg ville ha mer opplevd kvalitet og komfort😊 Anonymkode: 01203...416 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2024 #34 Del Skrevet 29. august 2024 Vi kjøpte en 2020 MG ZS EV Luxury for et par måneder siden. Hadde gått under 20K km og vi fikk den for 180.000 kr. Er veldig fornøyd så langt. Rekkevidden på 263 km (WLTP) er mer enn nok i hverdagen. Etter en ukes kjøring er batteriet normalt på 30-40%, så jeg lader hjemme ca hver tiende dag. På langtur må vi lade litt for ofte, men det er snakk om kanskje en gang per måned, så det lever vi greit med. Med budsjett opp til 300K kan du jo få en nyere modell med 440 km (WLTP) rekkevidde. Anonymkode: 38282...047 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2024 #35 Del Skrevet 29. august 2024 Vi er strålende fornøyd med vår Toyota BZ4X! Angrer ikke et sekund på kjøpet. Nå skal vi ha en bil nummer to og har sett på diverse mindre elbiler og har funnet ut at det er lite vits å se på biler eldre enn 2020 med tanke på rekkevidde. Øverst på lista er MG, men får se når vi har prøvekjørt. Ville styrt unna Maxus, rimelig, men mye feil. Anonymkode: c51bd...77e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2024 #36 Del Skrevet 29. august 2024 TomSawyer skrev (5 timer siden): Litt o.t. men vi får se hvem som vet hva da, mitt tips er at Toyota er borte i 2030. 🤣 har du INGEN ide om hvor mange Toyota’er det går rundt i verden 🤣 Du fremstår jo bare komisk som førsteinntrykk, og så bare dum og naiv, og kanskje litt enkel?, når man leser innlegget igjen, for å dobbeltsjekke at det man leste var riktig 😂🤪🙄🤦♀️ Anonymkode: d2505...691 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TomSawyer Skrevet 29. august 2024 #37 Del Skrevet 29. august 2024 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): 🤣 har du INGEN ide om hvor mange Toyota’er det går rundt i verden 🤣 Du fremstår jo bare komisk som førsteinntrykk, og så bare dum og naiv, og kanskje litt enkel?, når man leser innlegget igjen, for å dobbeltsjekke at det man leste var riktig 😂🤪🙄🤦♀️ Anonymkode: d2505...691 Hvis du tror Toyota kommer til å overleve pga. biler de solgte for 5 år sia var det nok deg selv du beskrev.. De produsentene du mest sannsynlig får kjøpe nybil fra i 2030 vil være Tesla, BYD, Geely, Saic, Xpeng og Xiaomi...Alle du kan navnet på vil være borte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2024 #38 Del Skrevet 30. august 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Ville styrt unna Maxus, rimelig, men mye feil. Hvor har du det fra? Anonymkode: 00260...5b6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2024 #39 Del Skrevet 30. august 2024 Du får en 2023 modell Hundai Kona som har gått under 5000km til under 250 000.-. Anonymkode: 01203...416 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2024 #40 Del Skrevet 30. august 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du får en 2023 modell Hundai Kona som har gått under 5000km til under 250 000.-. Anonymkode: 01203...416 *Hyundai (gikk litt fort der). Anonymkode: 01203...416 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå