Gå til innhold

Betablokker mot migrene

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal begynne på betablokker (propranolol) for å forebygge migrene. Glemte å spørre legen hvor fort man vil merke virkning, noen som har peiling? Og eventuelt noen som har erfaring med det? 

Anonymkode: b85d0...70d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Etter et par tre dager hos meg. Men vær obs på at de går ikke veldig bra overens med alkohol. Følte meg dårlig etter et par halvlitere og fyllasyka satt i, så jeg drakk aldri mer enn et lite glass på de der. Vet andre har følt det annerledes, prøv deg frem om du drikker. 

Anonymkode: d5354...a4d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merket ikke virkning.

Anonymkode: 80815...847

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde opptrapping i en eller to uker der jeg tok en halv tablett av laveste dose. Etter at jeg begynte å ta en hel tablett merket jeg bedring på migrenen. Men det tok enda noen uker før jeg sluttet å merke så mye til bivirkningene. 

Anonymkode: b2e52...008

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merket virkning fra dag 1. Fikk lav dose betablokker ( Metoprolol 50 mg) for noen år siden pga. atrieflimmer. En uventet bonus var at  migrenen forsvant som dugg for solen. Har ikke tatt en eneste migrenetablett siden jeg begynte på betablokkere, og jeg hadde minst 6 - 7 anfall månedlig. Skikkelig glad og overrasket over "bivirkningen". Vanligvis brukes det høyere doser betablokker som så i migreneforebygging, fant jeg ut senere. 

Anonymkode: 0289c...41e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tålte ikke betablokkere, ble fryktelig slapp og sliten. Bare i tilfelle du ikke fikk info om det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

• 2 måneder senere...

Hjelper dette mot auramigrene?

Anonymkode: c029c...dea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virkningen kom ganske fort. Begynte med 10 mg, har brukt 20 mg i noen år nå. Har vært helt opp på 80 mg, men da ble jeg kjempe dårlig. Det fjerner ikke migrenen for min del, men den holder pulsen nede. Hos meg er høy puls en trigger. Den tar også smertetoppene.

Sliter med angst i tillegg, og den hjelper egentlig like mye på angsten.

Anonymkode: 6df47...52f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær obs på at Betablokkere kan være gjøre at kroppen bremser (du klarer ikke å gjøre så mye fysisk), og kan tømme deg for energi. 

Anonymkode: 9e6e9...55b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...