Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Her i huset er vi skikkelig høstmennesker begge to 🧡🍂 Vi går masse turer, reiser på hytta og fyrer i bålpanne og peis, dekorerer litt her hjemme, jeg drikker masse te og mixer krydderblandinger og lager skikkelig høstlatte, koser oss under pledd og bare nyter. Vi kan óg finne på å dra på glamping, treropphytte etc, gjør heller det på høsten enn sommeren 😊 Jeg er fotograf så kameraet blir med ut på tur, så tilbringer jeg mange timer med å redigere bilder og få høstfargene til å poppe ekstra. Koser meg skikkelig 🥰 Vi har óg bryllupsdag på høsten, så denne tiden er bare ekstra romantisk og koselig for oss. 

Anonymkode: b54ab...f49

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er et sommermenneske. Når solen varmer føles det som at alle cellene i kroppen puster. Sol, varme og lange lyse dager. Har alltid gått inn i en diffus høst/vinterdepresjon, men i år skal jeg prøve ut ny dagslys-lampe. Og etter å ha lest gjennom denne tråden føler jeg meg faktisk mer inspirert for årstiden. Tanken på at det finnes mennesker som ser frem til turer i regn og ruskevær og innekosen i mørket. Hold denne tråden gående❤️

  • Hjerte 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.9.2024 den 15.32):

Her i huset er vi skikkelig høstmennesker begge to 🧡🍂 Vi går masse turer, reiser på hytta og fyrer i bålpanne og peis, dekorerer litt her hjemme, jeg drikker masse te og mixer krydderblandinger og lager skikkelig høstlatte, koser oss under pledd og bare nyter. Vi kan óg finne på å dra på glamping, treropphytte etc, gjør heller det på høsten enn sommeren 😊 Jeg er fotograf så kameraet blir med ut på tur, så tilbringer jeg mange timer med å redigere bilder og få høstfargene til å poppe ekstra. Koser meg skikkelig 🥰 Vi har óg bryllupsdag på høsten, så denne tiden er bare ekstra romantisk og koselig for oss. 

Anonymkode: b54ab...f49

Jeg er ikke fotograf, men jeg er veldig glad i å ta bilder, og det er hovedsakelig når det er høst at jeg tar mest bilder. Syns det er så vakkert ute, enten det er høstsol og varme farger på trærne, eller mer høststorm og en mer dunkel, men frisk stemning ute. 

 

Nå er det full høst her jeg bor, og jeg kommer meg ut mye mer enn hva jeg ellers gjør. Elsker å gå rundt i boots, ullkåpe og -skjerf og samtidig nyte den friske høstluften, og gjerne noen regndråper. Jeg sliter med depresjon med en del uvirkelighetsfølelse, men når det er høst føler jeg meg litt mer levende enn ellers. Jeg klarer å være mer til stede. 

Anonymkode: 426bd...e52

Skrevet

Når jeg kikket ut av stuevinduene i går, kom det et utbrudd siden det har kommet mye snø i fjellene allerede. Jeg håper snøen holder seg unna lavlandet en god stund ennå.

Anonymkode: 86f61...88e

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.8.2024 den 12.57):

"OK"  Det finns faktisk folk som har ting de må ta seg av. Jobber ikke fullt, har ikke barn men å bare sitte på stas har jeg likevel ikke tid til. Så det blir når jeg kommer på gamlehjem. 

Anonymkode: 959a3...0ca

For noe vrøvl. Du virker bitter? Kan du ikke bare la være å skrive noe, når tråden handler om å kose seg med høsten, da er jo ikke denne tråden for deg.

Har selv krevende jobb, barn og mye å ordne med i hverdagen, men SELVSAGT er det tid til livskvalitet, kakao, strikking, peis, tente lys, noen gode tv-serier, fårikål, krans på ytterdørene, osv. Høsten er min favoritt-årstid!

Anonymkode: 05d4e...b51

  • Liker 1
Skrevet

Jeg elsker høsten når vi er kommet så langt at alle insektene er forsvunnet og ullundertøyet er mer på enn av. Å fyre i peisen, lage tyngre middagaretter, ligge på sofaen med dyna en fredagskveld etter lang uke med kjas og mas mens man ser reprise av Kongen befaler og deretter en skrekkfilm eller thriller. Halloweenpynten er hengt opp "the scene is set". 

Våren er fin, den er jo det. Men jeg opplever at det er så mange forventninger. Man skal være glad, energisk, sosial, spise masse frukt og drikke mer alkohol, grille, sitte i gresset og bade. 

Folk forventer ekstremt lite av deg i perioden september til 1 desember. Bare delta på foreldremøter, samtaletimer og kanskje en dugnad.

Anonymkode: b2b09...562

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg savner sommern sol og varme.

Anonymkode: 2ca22...10a

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg prøver å ingnorere det faktum at det i løpet av vinteren og sen høst nok kommer snø,siden brøytestikkene blir satt ut igjen nå. Ellers er høsten vakker synes jeg.

Det lukter så godt av våt jord og blader synes jeg.

Anonymkode: 86f61...88e

Skrevet

Men noe som altid kommer brått på meg,er hvor fort det blir mørkt om kvelden. Det er koselig da ,men det går en stund før jeg husker å ha på en refleks hvis jeg er ute.

Anonymkode: 86f61...88e

  • Liker 1
Skrevet (endret)

.

Endret av fugl fønix
Skrevet

Elsker høsten! ❤️ Det er en fantastisk årstid. Alt dør men gjenfødes allikevel på en måte. Syns det er helt magisk. Jeg liker når det blir mørkt, og når det rusker ute. Og så elsker jeg dager som i dag hvor det har vært kjølig, knallblå himmel og trærne har fest med vakre farger.

Tenner lys inne, mer te i koppen, pledd, en god bok.  Gå tur når det blåser så man kan la det regne løv over seg. ELSK! :)

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

.

Endret av fugl fønix
  • Liker 1
Skrevet (endret)

.

Endret av fugl fønix
  • Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet

Elsker høst.

Er sykmeldt med bronkitt og akkurat nå, istedenfor å stå på jobb, sitter jeg på kjøkkenet, blar i kokebok med ovnsretter, drikker kaffe og hører på Lørdagsrådet. Ute er det sol, 6 grader og trærne på andre siden av veien vaier i vinden og slipper blader i alle fargenyanser av grønn, rød, oransje, brun... 

Hverdagsglede ❤️

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg liker også godt høsten. Synes september har vist seg fra en riktig så god side her i Oslo-området. Nå har høstpynten kommet frem her hjemme, og hagen skal klargjøres for vinter. Jeg elsker sommer, men det er deilig med nye sesonger også 🍁

Skrevet

Vinteren er på besøk her allerede,snøen la seg på veien et par mil utenfor byen. Det er tidlig synes jeg.

Anonymkode: 86f61...88e

  • Liker 1
  • 2 uker senere...
Skrevet (endret)

.

Endret av fugl fønix
  • Hjerte 2
Skrevet (endret)

.

Endret av fugl fønix
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)

.

Endret av fugl fønix
  • Liker 2
Skrevet

Høsten er fin men jeg vil hoppe over vinteren.

  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...