Gå til innhold

Garnmengde Sophie Shawl

Kambolini

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skal strikke et Sophie Shawl fra Petite Knit i størrelse S, og har derfor kjøpt tre nøster av garnet Alpakka Ull fra Sandnes Garn. Jeg tenkte å strikke sjalet på rundpinne 5,5 og ikke 5 som oppskriften anbefaler.

Er det noen som vet om tre nøster vil holde til sjalet i størrelse S dersom jeg strikker på pinne 5,5? Jeg regner med at det ikke har så mye å si, da jeg strikker relativt «fast» og det som regel bruker å være igjen litt garn…

Kan så klart veie garnet underveis, men dersom det blir knapt med tre nøster vil jeg heller kjøpe et nøste til slik at jeg ikke glemmer meg, så mangler jeg plutselig litt på slutten. Har akkurat begynt å strikke, så jeg vil gjerne holde det så enkelt som mulig🤭

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Tror ikke du vil få vite det helt nøyaktig her, så det beste du gjør er å dele det ene nøstet i to, dette kan du gjøre og veie før du begynner, så vet du nøyaktig når du er halvveis og skal «snu» i mønsteret.

Anonymkode: 76253...6b8

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

PS jeg tror jeg ville hatt et nøste til egentlig, for å få det stort nok. 150g er litt lite til et større skjerf/sjal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

PS jeg tror jeg ville hatt et nøste til egentlig, for å få det stort nok. 150g er litt lite til et større skjerf/sjal.

Tusen takk for tilbakemeldingen☺️ da kjøper jeg et nøste til, så er jeg sikker på at det blir nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg bruker 3 nøster, har strikket minst 20 stykker🙈Men, jeg strikker med pinne 4.

Anonymkode: 0d0f3...53c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg bruker 3 nøster, har strikket minst 20 stykker🙈Men, jeg strikker med pinne 4.

Anonymkode: 0d0f3...53c

Det var en imponerende mengde sjal😄 Da høres det ut som at jeg bør kjøpe et nøste til, ja. Takk for tilbakemeldingen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...