Gå til innhold

Sicilia-Giardini Naxos


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Skal til Sicilia i mai, gleder meg! :) Tenkte hvertfall å besøke den byen hvor en del av Gudfaren ble spillt inn og ta en tur opp til Etna og til Taormina. Noen som vil fortelle litt om hvordan det er der? Dyrt? God mat? Shoppingmuligheter? Fortell, fortell ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi bodde i Taormina. Dette er jet-set miljøet på Sicilia, men og veldig populært blant charter turister. Finner utrolig mye bra butikker der oppe, men dyrt er det - er jo motebutikker da :) Maten synes jeg er knallgod og jeg elsker Italiensk mat da. Må prøve iskremen da. I Taormina bør dere også få med dere det store Teateret (ruiner). Det holdes også konserter der, men utsikten er fantastisk. Etna er noe av det råeste jeg har vært med på. Dagen vi reiste begynte et utbrudd der. Fikk ikke det med oss, men det er jo ganske stilig da. Vet ikke hvor mye jeg kan fortelle egentlig, men jeg elsker Sicilia. Fra Taormina kan man ta kabelvogner ned til stranda - gjorde det hver dag og det var flotte strender der :) God tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i Giardini Naxos for snart 4 år siden. Helt ålreit, men veldig rolig sted uten store shoppingmuligheter.

God mat, og så vidt jeg husker ikke spesielt dyrt. Spesielt bra var fiskerestauranten Sea Sound litt utenfor sentrum. Grillet sverdfisk er nydelig.

God tur!

Hilsen Lille meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var på Sicilia mai ifjor - i en uke. Bodde i Giardini Naxos men dro til Taormina når vi skulle shoppe :) Fine strender i Giardini Naxos selvom det var litt kaldt i mai - og gode shoppingmuligheter + nydelig arkitektur i Taormina. En av de flotteste utsiktene jeg har opplevd i Taormina - helt "breathtaking" :)

Du har mye å se frem til - god mat, hyggelige mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...