Gå til innhold

Ut av hamsterhjulet

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Jeg tenker mer og mer på uføretrygd. Spesielt siden jeg ikke har barn og familie og kun meg selv å tenke på i den forstand. Hvorfor slite seg ut som enslig? Jeg har ikke noe stort behov for å reise hele tiden, flott bolig, bil eller klær.

Anonymkode: 65fe3...5ac

Ufør er jo ikke et valg? Skal du gå til fastlegen og si at du ikke gidder å slute deg ut siden du uansett ikke har barn?

Jeg ble uføretrygdet fordi jeg har barn. Fordi jeg med mine diagnoser ikke har helse til både den ekstremt viktige og krevende oppgaven det å være mor innebærer OG det å være arbeidstaker. Jeg fikk ikke noe valg.

Utrolig provoserende å se folk legge det frem som et valg og et ønske om å gjøre livet enda mer komfortabelt når du i utgangspunktet faktisk ikke har annet enn deg selv og jobben din å passe på.

Anonymkode: ba3eb...125

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 25.8.2024 den 18.44):

Endre forbruket, jobbet minst mulig..

Enkelt regnestykke:
Betale bo og mat(ca 800-1000kr pr uke), se hva mer du må ha for å overleve....fritiden har størst verdi i livet. Må ikke reise masse, eller spise mat på restaurant. Lei en liten hybel etc.

Lev så rimelig som mulig, men smart å prioritere godt kosthold med råvarer.

Kjøp alt du kan brukt, eller hent på gis bort(finn.no).

Anonymkode: f999c...371

Kanskje fritiden har størst verdi for deg men absolutt ikke for alle. Jeg synes det er deilig med en fleksibel hverdag hvor jeg kan ta fri oftere enn de 5 ukene i året, men samtidig så trives jeg med å jobbe og bruke hodet mitt. En godt betalt jobb gir meg også friheten til å slippe å leve som student slik du beskriver. Selv om jeg tar en del ekstra fri så lever jeg et fullverdig liv med reiser, god mat og alt som hører til. Livet slik du beskriver det er for meg ikke et kvalitetsliv.

Anonymkode: 0d144...ff6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ufør er jo ikke et valg? Skal du gå til fastlegen og si at du ikke gidder å slute deg ut siden du uansett ikke har barn?

Jeg ble uføretrygdet fordi jeg har barn. Fordi jeg med mine diagnoser ikke har helse til både den ekstremt viktige og krevende oppgaven det å være mor innebærer OG det å være arbeidstaker. Jeg fikk ikke noe valg.

Utrolig provoserende å se folk legge det frem som et valg og et ønske om å gjøre livet enda mer komfortabelt når du i utgangspunktet faktisk ikke har annet enn deg selv og jobben din å passe på.

Anonymkode: ba3eb...125

Isolert sett er det et valg. Det finnes dem som snylter uføretygd. Ingen vet hvor mange dette utgjør pr.i dag. Men disse som har gjort dette, har altså valgt å gjøre det.

Jeg syns dette burde være mye mer provoserende.

Anonymkode: 07f79...85f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg flyttet også utenlands og startet egen bedrift. Lever bedre enn jeg noensinne kunne drømt om. Jobber, men jeg velger når og hvordan jeg ønsker å jobbe, og jeg elsker hvert sekund av det.

Anonymkode: 77d7f...d9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbet fulltid men har fleksibel arbeidstid.  Jobber stort sett fra 0600 til 1330. 

Anonymkode: e1c1a...b2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.8.2024 den 19.28):

LolZ. Kill Me Now 😂 Hvis jeg hadde vært tvunget til et slikt liv, og folk i slike situasjoner lever heller ikke særlig lenge. Når man sier at man ønsker seg ut av hamsterhjulet, så er det ved å ha et verdig liv uten å trenge å jobbe. Ikke å la være å jobbe (hvis man kan) for å leve som en fattig bikkje fra Murmansk i Russland 🤣

Anonymkode: 5330f...c54

Velg rike, gamle og gavmilde foreldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Arbeid er meningsfullt for meg. Så det å skulle leve i en evig sommerferie er ikke min drøm. Jeg har også jobbet meg oppover til en stilling hvor jeg har en del fleksibilitet, så hverdagen fungerer godt. 

Anonymkode: 18f76...af4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...