AnonymBruker Skrevet 25. august 2024 #21 Del Skrevet 25. august 2024 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Tenker oss til Gran Canaria i høstferien og tenker å ordne med fly og hotell separat, altså ikke charter. Ser vi kan lett kan spare 20-30000, men lurer litt på hvordan jeg skal gjøre det. Bestiller jeg fly først og satser på at jeg finner ledig hotell, eller risikerer jeg plutselig at alle hotellene er fullbooket? Skal ha med to barn, så viktig at vi er sikret overnatting. Fly vil koste rundt 20 000 direkte t/r. Er det noen måte å gjøre det billigere? Er det noen ulempe med mellomlandinger for å spare noen tusenlapper? Hotell tenker jeg å ta via f.eks hotels.com. Finner mange fine hotell som koster langt mindre enn charterturene. Kom gjerne med tips og råd eller om det er noe jeg må tenke på. Har aldri gjort dette før 😊 Anonymkode: 3bce1...f91 Du må undersøke fly og overnatting (hotel dersom du det foretrekker, men det finnes gode alternativer) samtidig. Altså sjekke hvor det er ok billig å fly, så sjekke om det er ok overnatting der, og så finne et nytt sted dersom noe ikke klaffer. Mellomlanding er helt uproblematisk, men mer enn en og reisen blir lang og upraktisk. Og ikke stol på de store søkemotorene som selger overnatting (hotell, Expedia etc) det er flere år siden de var pålitelige. Nå selger de alt mulig rart, så du har en reell risiko for å havne i en rønne. Anonymkode: 2662d...784 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2024 #22 Del Skrevet 25. august 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Bruker allerede hotels.com til 50-100 overnattinger i året til både jobb og fritid. Aldri opplved noe tull. Er det annerledes i utlandet? Anonymkode: 3bce1...f91 Nei, det er ikke annerledes. Jeg har også opplevd at hotels.com ryddet opp da hotellet viste seg å være et skikkelig hull. Anonymkode: da945...f73 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2024 #23 Del Skrevet 25. august 2024 Jeg bestiller ofte hotell før fly, så lenge jeg vet datoene. Bestiller alltid fullt refunderbart hotell. Kjøper så flybillettene når det blir salg, noe det er ofte. Flyprisene har jevnt over ikke økt så mye siden pandemien, men hotellprisene er en annen historie. Anonymkode: b20d3...6ce 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pawn Hearts Skrevet 26. august 2024 #24 Del Skrevet 26. august 2024 Min erfaring er at de gode overnattingsstedene blir tatt før flyene fylles opp, iallfall på populære destinasjoner. Vi skal til Paleokhora i mai/juni neste år, og da jeg sjekket hva som var ledig, viste det seg at over 70 prosent av stedene som var interessante for oss, allerede var tatt. Jeg fant likevel et sted som ser bra ut uten å koste skjorta og litt til (gjennom Booking.com), men da måtte jeg bestille elleve måneder i forveien. Først etterpå bestilte jeg flybilletter til Khania. Spesielt billig ble det ikke, men nå får vi en ferie som er skreddersydd (to døgn i Khania, sju i Paleokhora og de siste fem i Khania igjen). Personlig har jeg aldri hatt noen problemer med Booking eller Hotels. Faktisk er det overnattingene i Khania, som jeg booket direkte fra hotellet, som volder meg litt bekymring: Til tross for at jeg har sendt en mail og snakket med sjefen to ganger (dette er et familiehotell hvor vi har bodd et par ganger før, så vi kjenner hverandre litt), har jeg ikke fått noen skriftlig bekreftelse. Han har sagt muntlig at alt er i orden, så jeg får vel tro på ham. Vi sparer neppe noe på å gjøre det på denne måten, men vi får den ferien vi ønsker oss. Dessuten er vi bare to; er man en større flokk, kan det sikkert lønne seg å leie en leilighet med flere soverom for en uke eller tre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #25 Del Skrevet 26. august 2024 Jeg ville sjekket airbnb.com og finn.no/reise også i tillegg til hotels.com og trivago o.l. Så ville jeg bestilt overnattingen først og aller helst utenfor høysesong. Leste for ca ti år siden at internasjonale fly er billigst når man bestiller 11 uker i forveien. Men dette kan jo ha forandret seg på så mange år. Anonymkode: 7e730...9ff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pawn Hearts Skrevet 26. august 2024 #26 Del Skrevet 26. august 2024 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg ville sjekket airbnb.com og finn.no/reise også i tillegg til hotels.com og trivago o.l. Så ville jeg bestilt overnattingen først og aller helst utenfor høysesong. Leste for ca ti år siden at internasjonale fly er billigst når man bestiller 11 uker i forveien. Men dette kan jo ha forandret seg på så mange år. Anonymkode: 7e730...9ff Jeg ville aldri våget å booke rom mange måneder i forveien (som jeg må for å få det jeg vil ha) og ventet så lenge med å bestille flybillett. Man risikerer å sitte med rom uten å ha fly, eller omvendt hvis man må avbestille rommet fordi det ikke passer med flytidene. Det er kanskje mindre risikabelt hvis man ikke bor for langt unna Gardermoen. Bor man langt unna flyplassen man må reise fra, trenger man ofte en eller flere overnatting i Norge også. Det puslespillet blir verre å rydde opp i om man må endre på avreisen. Dessuten er det ikke alle som kan reise utenom sesong. Jeg er så heldig at jeg kan ta ferie omtrent når jeg ønsker, men mange er bundet av skole eller jobb og er nødt til å reise i fellesferien. Ellers enig i hovedbudskapet ditt: Sjekk flere steder, og bestill rom før du bestiller fly. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #27 Del Skrevet 26. august 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg ville sjekket airbnb.com og finn.no/reise også i tillegg til hotels.com og trivago o.l. Så ville jeg bestilt overnattingen først og aller helst utenfor høysesong. Leste for ca ti år siden at internasjonale fly er billigst når man bestiller 11 uker i forveien. Men dette kan jo ha forandret seg på så mange år. Anonymkode: 7e730...9ff Dette tror jeg ikke stemmer mer, billige flybilletter 11 uker før Anonymkode: c8ea7...d56 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #28 Del Skrevet 27. august 2024 Bestiller alltid fly først. Så hotell og leiebil. Den eneste gangen dette ikke har vært heldig, var da vi fant veldig billige flybilletter til Split i Kroatia. Vi slo til, og booket. Så fant vi ut at hoteller med basseng, som vi ville ha når vi skulle dra med barna, var SVINDYRE. Det var få av dem, og prisene var hinsides. Men når man bestiller med SAS/Norwegian har man 24 timers angrefrist. Så vi endte med å avbestille fly og gikk for trauste Spania i stedet, mye billigere hoteller og ok pris på flybilletter. Vi bestiller alltid hotell med gratis avbestilling. Så bruker jeg ukene/månedene før avreise til å sondere om det dukker opp noe enda mer fristende. Anonymkode: 06dd4...8cf 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #29 Del Skrevet 27. august 2024 En ting jeg lurer på om flybestilling. Alle skal ikke ha bagasje, men når jeg skal velge billettype, virker det som om jeg må velge like mye bagasje for alle, også barna? Anonymkode: 3bce1...f91 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #30 Del Skrevet 27. august 2024 Ser forøvrig til min skrekk at fly fra Bergen til Gran Canaria i høstferien er nær doblet siden sist jeg søkte, så da blir det ingen ferie i år. Nesten 50 000 for kun fly går jo ikke 🙄 Anonymkode: 3bce1...f91 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Enmanelskeråhate Skrevet 27. august 2024 #31 Del Skrevet 27. august 2024 Hvorfor Granca i oktober, fastlandet er jo supert på den tiden, barca, alicante, malaga, 25’c ca hele måneden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #32 Del Skrevet 27. august 2024 Enmanelskeråhate skrev (8 minutter siden): Hvorfor Granca i oktober, fastlandet er jo supert på den tiden, barca, alicante, malaga, 25’c ca hele måneden Det er der vi har lyst til på vår første sydentur. Men synes det er vanskelig å søke etter flybilletter. Anonymkode: 3bce1...f91 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2024 #33 Del Skrevet 28. august 2024 AnonymBruker skrev (På 25.8.2024 den 17.34): Bruker allerede hotels.com til 50-100 overnattinger i året til både jobb og fritid. Aldri opplved noe tull. Er det annerledes i utlandet? Anonymkode: 3bce1...f91 Aldri opplevd noe tull i utlandet. Hotels er jo internasjonalt, ser ikke grunn til at det skal være noe tull heller. Anonymkode: 3f2a3...041 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2024 #34 Del Skrevet 28. august 2024 Hotels.com har 1,3 stjerner av 9600+ anmeldelser på den norske trustpilot siden. Samme gjelder for øvrig for de andre bookingsidene. Jeg har aldri selv hatt problemer med verken Expedia, eller Hotels de få gangene jeg har brukt de. Men foretrekker å bestille rett på hotellets sine sider, pleier som regel over en 100 lapp eller to billigere, samt så kan man få noen fordeler ved å være medlem. Anonymkode: 24e92...4ca 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2024 #35 Del Skrevet 28. august 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): En ting jeg lurer på om flybestilling. Alle skal ikke ha bagasje, men når jeg skal velge billettype, virker det som om jeg må velge like mye bagasje for alle, også barna? Anonymkode: 3bce1...f91 Ja, dette er irriterende! Det holder jo ofte at de voksne har sendebagasje. Vet ikke hvor gamle barna dine er, men la oss si dere er 2 voksne og 2 barn. Det vi gjør er å kjøpe to billetter samlet med bagasje, og to billetter samlet uten bagasje. (såkalt ungdomsbilletter kan vurderes hvis barna er i rett alder, bittelitt rimeligere). Så sitter vi voksne med hvert vårt barn. Anonymkode: 06dd4...8cf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2024 #36 Del Skrevet 28. august 2024 AnonymBruker skrev (På 25.8.2024 den 18.03): Hvordan kommer fremtid det regnestykket? Før pandemien var det godt mulig å spare mye på fly og hotell separat fremfor charter. Men nå er flybillettene blitt så dyre at charter blir billigere. Anonymkode: 43050...d9c Nei charter er ikke billigere. Anonymkode: aa990...4b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2024 #37 Del Skrevet 28. august 2024 AnonymBruker skrev (På 25.8.2024 den 18.23): Bestill fly først. Man finner alltid overnatting. Hotell/overnatting fungerer bra på booking.com m.m Men det er nok lurest å bestille fly direkte fra selskapene. Bruk finn.no, Momondo, skyscanner o.l og bestill billettene direkte fra flyselskapet! Anonymkode: c8ea7...d56 Man finner alltid overnatting ja, men valg alternativene kan være snevret inn. Vi har alltid bestilt hotell først og i god tid og så følger vi med på priser på flybilletter når de blir lagt ut. Anonymkode: aa990...4b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2024 #38 Del Skrevet 28. august 2024 Pawn Hearts skrev (På 26.8.2024 den 19.26): Jeg ville aldri våget å booke rom mange måneder i forveien (som jeg må for å få det jeg vil ha) og ventet så lenge med å bestille flybillett. Man risikerer å sitte med rom uten å ha fly, eller omvendt hvis man må avbestille rommet fordi det ikke passer med flytidene. Det er kanskje mindre risikabelt hvis man ikke bor for langt unna Gardermoen. Bor man langt unna flyplassen man må reise fra, trenger man ofte en eller flere overnatting i Norge også. Det puslespillet blir verre å rydde opp i om man må endre på avreisen. Dessuten er det ikke alle som kan reise utenom sesong. Jeg er så heldig at jeg kan ta ferie omtrent når jeg ønsker, men mange er bundet av skole eller jobb og er nødt til å reise i fellesferien. Ellers enig i hovedbudskapet ditt: Sjekk flere steder, og bestill rom før du bestiller fly. Det er jo absolutt ikke noe problem. Hotellrom begynner å bli lagt ut allerede på slutten av sommeren, mens flybilletter legger ut senere og vi kan gjerne ha booket hotellrom et halvt år før vi i det hele tatt begynner å se på fly. Anonymkode: aa990...4b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pawn Hearts Skrevet 28. august 2024 #39 Del Skrevet 28. august 2024 9 minutter siden, AnonymBruker said: Det er jo absolutt ikke noe problem. Hotellrom begynner å bli lagt ut allerede på slutten av sommeren, mens flybilletter legger ut senere og vi kan gjerne ha booket hotellrom et halvt år før vi i det hele tatt begynner å se på fly. Anonymkode: aa990...4b3 Tja, vi skal til Kreta i slutten av mai og bestilte flybilletter til Khania 18. juli. Da hadde vi allerede sikret oss et sted å bo i Paleokhora. Vi kunne kanskje fått flybillettene billigere om vi hadde ventet, men jeg hater den usikkerheten det medfører. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2024 #40 Del Skrevet 29. august 2024 Pawn Hearts skrev (4 timer siden): Tja, vi skal til Kreta i slutten av mai og bestilte flybilletter til Khania 18. juli. Da hadde vi allerede sikret oss et sted å bo i Paleokhora. Vi kunne kanskje fått flybillettene billigere om vi hadde ventet, men jeg hater den usikkerheten det medfører. At flybilletter for mai er lagt ut er ikke helt unaturlig, men flybilletter for sommerferie er ikke lagt ut ennå og det er større sjanse for at hotellrom etc. blir utsolgt i sommerferien enn i mai. Men med det sagt har vi aldri opplevd å stå der uten å få flybilletter til de datoene vi har booket hotell. Anonymkode: aa990...4b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå