Gå til innhold

Til dere som har slutta med Wegovy

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trappet dere ned?
Ble dere veldig sultne og la på dere etterpå? 

Har brukt Wegovy i 13mnd, gått ned 20kg, er fornøyd med vekta nå. Men skal jeg slutte? Legen sier de fleste legger på seg og mener dette er livslang behandling for de fleste. Men er det virkelig så ille å slutte mtp sult og vektoppgang? 

Anonymkode: 9b766...df9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man anser vel at wgovy er en livslang behandling. Jeg har ikke peiling, men kanskje du høre med legen om en overgang til mysimba kan være er alternativ? Det er i hvert fall litt billigere. 

Anonymkode: e437a...ab5

Skrevet

Jeg har holdt på i 7 mnd og gått ned 25kg, og skal gå ned 25kg til, håper jeg. Fastlegen min nevnte at han så for seg behandling med Wegovy i 3 år. Hvordan avslutningen da foregår, det vet jeg ikke. Om jeg klarer å slutte uten å gå opp igjen, det vet jeg heller ikke. 

Jeg tror nok dette vil være individuelt fra person til person, hvordan det vil fungere. For noen går det sikkert fint å slutte, og for andre vil vekten gå opp igjen, slik at de må fortsette med vedlikeholdsdoser.

Anonymkode: b6891...267

Skrevet

Sluttet på dagen. Aldri mer den dritten i kroppen.   9 Mnd.på sprøyta ned 26Kg.ved å sitte på ræva.

Kropp og psyken ble helt ødelagt på meg. 

Anonymkode: fd050...1a7

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Sluttet på dagen. Aldri mer den dritten i kroppen.   9 Mnd.på sprøyta ned 26Kg.ved å sitte på ræva.

Hvorfor tok det så lang tid for deg å oppdage bivirkningen?

Anonymkode: 291bf...a5a

Skrevet

Etter ett år på (var oppe i høyeste dose) og drøye 20 kg av, står jeg nå på «vedlikeholdsdose» på 1 mg, regner med å stå på det en god stund…

• Liker 1
Skrevet

Tipper legemiddelindustrien gnir seg godt i hendene nå..

Når det går opp for folk at dette ikke er et vidundermiddel som på magisk vis fjerner kiloene på kroppen - men faktisk et legemiddel man må bruke kontinuerlig..så lenge man ikke orker å ta andre grep for å gå ned i vekt eller holde på vektnedgangen man har oppnådd. 
Verden vil bedras. 

Anonymkode: 50ad0...384

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Når det går opp for folk at dette ikke er et vidundermiddel som på magisk vis fjerner kiloene på kroppen - men faktisk et legemiddel man må bruke kontinuerlig..så lenge man ikke orker å ta andre grep for å gå ned i vekt eller holde på vektnedgangen man har oppnådd. 
Verden vil bedras. 

Hilsen verdensmesteren i kunnskap! Amen!

Anonymkode: 84c3c...7d1

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Verden vil bedras. 

Når man av medisinske årsaker må ekstremt lavt for å gå ned i vekt er det ikke for alle å bare spise litt mindre. Tro meg, alt har vært forsøkt før wegovy!  Det var siste stopp før evt operasjon. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Kan du utdype dette? Jeg har litt kvalme og mindre energi, men thats it.

• Liker 1
Skrevet
Fjugur skrev (30 minutter siden):

Etter ett år på (var oppe i høyeste dose) og drøye 20 kg av, står jeg nå på «vedlikeholdsdose» på 1 mg, regner med å stå på det en god stund…

Jeg kom meg aldri lenger enn 1 mg, virka bra på meg, så hvis jeg må på vedlikeholdsdose håper jeg den er på 0,25 eller 0,5. 

Men du har ikke gått opp eller blitt sulten når du gikk ned på dose? Leser mye om ekstrem sult når man slutter eller trapper ned. 

TS

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Man anser vel at wgovy er en livslang behandling. Jeg har ikke peiling, men kanskje du høre med legen om en overgang til mysimba kan være er alternativ? Det er i hvert fall litt billigere. 

3 år er vel ca den tiden kroppen skal «venne» seg til en vekt,.. er samme hvis man slanker seg på naturlig vis.. i starten vil kroppen stritte i mot og ønske å gå opp kiloene , men hvis man klarer å være i den lave vekten over noen år vil kroppen venne seg til vekten, og ikke lengre forsøke å gå opp i vekt igjen 

Anonymkode: 0f169...3b5

• Hjerte 3
Skrevet

Jeg måtte slutte litt brått da jeg fikk en stor endring i økonomien som gjor at jeg ikke hadde råd lenger. Jeg klarte å holde vekten i 8 mnd før den begynte å krype oppover igjen. Jeg går nå på Mysimba(blå resept). Den holder vekten min stabil men er plaget med bivirkninger. Jeg hadde veldig lite bivirkninger på Wegovy. 

Anonymkode: 41014...341

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg brukte Mysimba først, men der fikk jeg alle bivirkninger som var mulig å få. Og enda noen flere. Så nei. Wegovy har vært supert det, men skal man virkelig holde på hele livet? Legen sier ja. Men kjenner heg ikke har lyst til det. Jeg har økonom til det, det er ikke der det stopper. Men skulle gjerne vært foruten medisiner 

Skrevet

Jeg sluttet brått, fikk galleblærebetennelse, og måtte operere.

Det gikk greit noen måneder, så kom en voldsom ulvehunger og følelsen av å aldri være mett.  Jeg kjempet i mot, men nå er jeg tilbake på startvekt + litt til 😢

Anonymkode: 17aff...902

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Jeg kom meg aldri lenger enn 1 mg, virka bra på meg, så hvis jeg må på vedlikeholdsdose håper jeg den er på 0,25 eller 0,5. 

Men du har ikke gått opp eller blitt sulten når du gikk ned på dose? Leser mye om ekstrem sult når man slutter eller trapper ned. 

TS

Kjenner på sult av og til, men ikke ulvehunger som før. Jeg kan faktisk ha lyst på mat og glede meg til et måltid, det slet jeg med siste halve året før jeg trappet ned, så å ønske (og ikke minst klare) å spise litt mer enn ekstremt små porsjoner, er deilig. 

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg sluttet brått, fikk galleblærebetennelse, og måtte operere.

Det gikk greit noen måneder, så kom en voldsom ulvehunger og følelsen av å aldri være mett.  Jeg kjempet i mot, men nå er jeg tilbake på startvekt + litt til 😢

Anonymkode: 17aff...902

Uff. Det er trist 😢hvor lang tid tok det før du fikk galleblærebetennelse?

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvorfor tok det så lang tid for deg å oppdage bivirkningen?

Anonymkode: 291bf...a5a

Tja,var vel heller de jeg bor med..  70 klikk så gikk det opp for meg også..

Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Kan du utdype dette? Jeg har litt kvalme og mindre energi, men thats it.

Du kjører 75 klikk ja.. Aldri kvalme her,kun håravfall og forstoppelse fra dag 1.  Min far på 80 har mer hår enn meg..

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Du kjører 75 klikk ja.. Aldri kvalme her,kun håravfall og forstoppelse fra dag 1.  Min far på 80 har mer hår enn meg..

Jeg har mistet litt hår, men det er vel mer pga kcal underskudd. Mistet mer de mnd jeg gikk på Mysimba. Forstoppelse har heg ikke hatt, men gjør ikke nr 2 daglig lenger. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...