Gå til innhold

irritert på meg selv

Fremhevede innlegg

Gjest mrs legeskrekk
Skrevet

Åååå.

Jeg var hos legen her om dagen for en sjekk, har vært dårlig, mye svimmel etc.

Har igrunn ikke vært i 100% det siste halve året. Dette har vært p.g.a magesmerter, svimmelhet, kvalme og slapphet.

Nå havner jeg da hos legen, og eneste problemet jeg tar opp er svimmelheten min som jeg hadde her om dagen..

Og litt generellt at jeg har hatt det sånn siden i sommer.

Jeg fikk helt angst, glemte hva jeg skulle si, ble fryktelig sjenert og følte meg bare dum. Legen var ny og h*n kjente jo ikke meg fra før..

:sur:

Men har tatt blodprøver, så da bør det vel holde, om noe er galt..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan være lurt å ta med seg en huskelapp når man skal til legen.

Hilsen Lille meg

Skrevet

Huskelapp er lurt. Liker ikke å gå til legen selv, og hvis h*n ikke spør aktivt glemmer jeg helt hvorfor jeg er der. Symptomene du nevner burde du absolutt ha fortalt om til legen din, det kan være tegn på alt fra stress, via lavt blodtrykk(målte h*n blodtrykket?), bivirkninger av medisin/p-piller til hjertesykdom. Ikke for å skremme deg, da, men jo mer legen vet, jo lettere er det for h*n å gjøre de rette undersøkelsene. Dersom blodprøvene ikke gir noen svar, kan du jo gå igjen og utdype hva du plages med.

Gjest mrs legeskrekk
Skrevet
Huskelapp er lurt. Liker ikke å gå til legen selv, og hvis h*n ikke spør aktivt glemmer jeg helt hvorfor jeg er der. Symptomene du nevner burde du absolutt ha fortalt om til legen din, det kan være tegn på alt fra stress, via lavt blodtrykk(målte h*n blodtrykket?), bivirkninger av medisin/p-piller til hjertesykdom. Ikke for å skremme deg, da, men jo mer legen vet, jo lettere er det for h*n å gjøre de rette undersøkelsene. Dersom blodprøvene ikke gir noen svar, kan du jo gå igjen og utdype hva du plages med.

Ja h*n målte blodtrykket. Det var nesten normalt, bittelitt lavt. Men normalt for meg i min alder sa h*n.

Jeg var jo super nervøs, og hjertet dunka nok litt ekstra, for jeg får helt hetta i blandt, nok en grunn til at jeg ikke renner ned lege døra ;)

Jeg er sjelden sjuk, og jeg føler meg ikke sjuk i den forstand, men jeg føler meg ikke frisk heller :tristbla:

Men de sier vel i fra om blodprøvene viser noe..

Skrevet

Jeg er drit redd for legen, jeg blir helt svimmel og dårlig på venterommet, å så glemmer jeg alt, og vet ikke heølt hvorfor jeg er der, menne jeg tok med meg en huske lapp, for hukommelsen min er helt på trynet.. det hadde hjulpet hvis jeg bare hadde husket at jeg hadde huskelapp :S hehe...

Gjest LoisLane
Skrevet

Jeg er ikke redd for å gå til legen ( synes det er fint med noen som får betalt for å lytte til meg), men er også ofte misforbøyd når jeg kommer derfra. Føler at jeg ikke klarer å si hvordan ting egentlig er i frykt for å bli oppfattet som sutrete og hysterisk.

Gjest mrs legeskrekk
Skrevet
Jeg er drit redd for legen, jeg blir helt svimmel og dårlig på venterommet, å så glemmer jeg alt, og vet ikke heølt hvorfor jeg er der, menne jeg tok med meg en huske lapp, for hukommelsen min er helt på trynet.. det hadde hjulpet hvis jeg bare hadde husket at jeg hadde huskelapp :S hehe...

:ler: Ja, det hadde nok vært problemet mitt å, glemt at jeg hadde huskelapp eller ikke turt ta den fram.

JEg pynter så på ting når når jeg en sjelden gang skal til legen. Formen Er plutselig ikke så ille likevel, ikke før jeg kommer ut igjen av det kontoret.. hehe.

Grådig dumt vettu..

Er redd for at de skal tro jeg er en hypokonder, siden legen ikke kjenner meg da h*n er ny.. Men jeg går jo ikke til legen for moro skyld heller.

Når skal man gå til legen liksom??

Er det ikke fordi man ikke er i form..

Jeg liker ikke gå til legen.. ikke når det er no uspesifisert som feiler meg og jeg må forklare.. noe jeg suger på!!

En ting er om man har influensa, ørebetennelse, en brekt arm eller noe. Da er det synlig på en måte.

SUkk...

Skrevet

uff ja!! Kjenner meg igjen på en prikk.. Man må nesten øve seg på å være en "profesjonell pasient".. Nå studerer jeg grunnmedisin, og jeg får egentlig øynene enda mer opp for hvor mye som er opp til pasienten.. Man må rett og slett passe på seg selv og sørge for å kommunisere det som kommuniseres skal - for det er jammen ikke lett for en lege heller, å gjette seg til ting, hvis informasjonen h*n får er mangelfull.. Dette er ikke ment som noe forsvar av leger som ikke gjør jobben sin, ikke lytter, avskriver pasienter, etc, men - hvis pasienten ikke tar ansvar for å si ting som de er/oppleves for ham/henne, er det ikke lett å bli klok..

Jeg ble selv helt satt ut av en lege her om dagen, var SÅ mye jeg ville si, og hadde skrevet ned masse, men hun var så passiv og "rar" at jeg bare skravlet uten å få frem et eneste poeng.. Men da tenker jeg at det kan finnes en neste gang.. Jeg må bare si det som det er, f.eks. "sist gang syns jeg ikke jeg fikk frem det jeg ville si", man kan også evt si at det stokker seg i blant pga at man blir nervøs.. Man kan evt skrive ned alt man vil si på forhånd, og hvis man ikke får til å snakke det, så gi arket.. Jeg tror leger er vant til mye rart.. Hvis ikke legen din er velvillig innstilt, får du bare bytte..

Skrevet

Ofte er det for akkurat sånne saker at det er lurt å gå til en lege... Ellers bør legen kunne klare å spørre selv hvis det er noe hun ikke forstår.

Jeg kjenner meg forresten veldig igjen i disse hypokondertankene, men de for vel betalt for hypokondere også.. :ler: Ellers er inntrykket mitt at hypokondere ofte er flinke til å fortelle hva som feiler dem, hvis du ikke klarer å sette ordentlig ord på det må det jo være noe alvorlig- CT-skan umiddelbart!! :ler::ler:

Skrevet

Kjenner meg veeeldig godt igjenn....

"Pynter" ubevist lit på saken hos legen.

Idiotisk!!

:klaske:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...