Gå til innhold

Får sykepleiere tillegg for å ha ansvarsvakter? Om man jobber helligdager på kveld, får man da kveldstillegg + kveldstillegg?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jobber på sykehus, vi får ikke tillegg for hver ansvarsvakt, men har en intern kompetansestige på avdelingen som kan gi en økt årslønn når man er nådd toppen. Kveldstillegg x2 får ingen, men du kan få kveldstillegg + helligdagstillegg f.eks på en søndag aftenvakt. 

Anonymkode: 38176...ff9

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spl her. Jeg får ingen tillegg  for å gå ansvarsvakt. Dersom helsefagarbeider går ansvarsvakt, får de tillegg..

Anonymkode: 570a5...c78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ikke noe ekstra som ansvarsvakt nei. Og på sykehuset mitt får vi kveldstillegg og helligdagstillegg ja. Men 100% tillegg er maks (ved overtid). I kommunen på røde dager får vi 133% på kveld, den er nydelig. 

Anonymkode: 878be...f1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ingen tillegg for "ansvarsvakt" (det vi kaller koordinator). Har vært koordinator nesten hver eneste vakt de årene jeg har jobbet i sykehus fra ca 6 mnd etter jeg ble ferdig utdannet. Ingen tillegg for å ha student heller, slik som lærere får. 

Man får kvelds-og helgetillegg i tillegg til helligdagstillegget på 150% når det er helligdag. 

Anonymkode: 5528d...730

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss får ingen tillegg for ansvarsvakt, verken spl eller hfa. Kommunehelsetjenesten. 

Anonymkode: 24cd9...91c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så jeg hadde formulert meg feil! Jeg lurte på om man får kveldstillegg  + 133%? Men får man også helgetillegg oppå det igjen? Så noen skreiv d. TS

Anonymkode: 3e692...7e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

133% tillegg er maks, du får ikke mer enn det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ikke tillegg, men får betalt matpause (vanligvis ikke betalt matpause).

Anonymkode: 6e6a3...71c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

133% tillegg er maks, du får ikke mer enn det. 

Og jobber du mer enn 3 vakter med 133% blir det i avspasering. 

Anonymkode: b47c4...55f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får ikke tillegg for ansvarsvakt. Får ikke heller ikke betalt matpause, til tross for at det forventes at vi er tilstede og tilgjengelig på telefon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...