AnonymBruker Skrevet 24. august 2024 #1 Del Skrevet 24. august 2024 Kan man ha med seg mat og drikke gjennom tollen der de skanner alle varene på Gardermoen? Hva kan jeg ha med av mat og drikke da? Kan jeg kjøpe noe før jeg drar? Anonymkode: 60471...35a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2024 #2 Del Skrevet 24. august 2024 Tenker du på å innføre matvarer til Norge? Her er regler for det https://www.mattilsynet.no/import/import-av-mat/privat-import-av-mat/dette-kan-du-ta-med-deg-av-mat-og-drikke-fra-utlandet Anonymkode: b8b28...3ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2024 #3 Del Skrevet 24. august 2024 Du kan ikke ta med deg drikke gjennom sikkerhetskontrollen, du må kjøpe når du har kommet gjennom. Mat går greit. Anonymkode: b485f...4b3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sitronterte Skrevet 24. august 2024 #4 Del Skrevet 24. august 2024 Nei. Du kan ikke ta med deg mat eller drikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2024 #5 Del Skrevet 24. august 2024 Du mener sikkerhetskontrollen, ikke tollen? Du kan ta med mat så lenge det ikke er flytende (mange yoghurter som går rett i søpla der hver dag) Og en tom flaske, og fylle vann på innsiden fra dispenser. Anonymkode: 2b378...879 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TomBombadil Skrevet 24. august 2024 #6 Del Skrevet 24. august 2024 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Du kan ikke ta med deg drikke gjennom sikkerhetskontrollen, du må kjøpe når du har kommet gjennom. Mat går greit. Anonymkode: b485f...4b3 Joda, du kan ta med deg 10x100ml drikke. Sitronterte skrev (23 minutter siden): Nei. Du kan ikke ta med deg mat eller drikke. Jo, du kan ta med mat og 10x100ml drikke. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vanja2345 Skrevet 24. august 2024 #7 Del Skrevet 24. august 2024 Ingen problem å ta med mat. Jeg har alltid med matpakke. Salat eller brødmat. Skjer ikke at jeg betaler 300 kr for en vassen toast der ute, Drikke ville jeg kjøpt. Kan ta med tom vannflaske, men de fleste kranene kan ikke stille varmt eller kaldt vann 😝 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2024 #8 Del Skrevet 24. august 2024 Vanja2345 skrev (27 minutter siden): Ingen problem å ta med mat. Jeg har alltid med matpakke. Salat eller brødmat. Skjer ikke at jeg betaler 300 kr for en vassen toast der ute, Drikke ville jeg kjøpt. Kan ta med tom vannflaske, men de fleste kranene kan ikke stille varmt eller kaldt vann 😝 Det er dispensere med iskaldt og godt vann der. Flyplassmaten har forresten utviklet seg en del de siste årene. Er nå en god del god mat å få kjøpt der. Du får en god salat, eller velfylt rekesmørbrød, for priser godt under 300 kroner. Så det unner jeg meg gjerne når jeg skal på tur. Anonymkode: 2b378...879 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2024 #9 Del Skrevet 24. august 2024 Sikkerhetskontrollen ja. Kan jeg ta med ferdigkjøpt salat med plast over og en baguette med plast over kjøpt i en matbutikk? Mye billigere det. Da tar jeg med en tom flaske uten vann. Anonymkode: 60471...35a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2024 #10 Del Skrevet 24. august 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Sikkerhetskontrollen ja. Kan jeg ta med ferdigkjøpt salat med plast over og en baguette med plast over kjøpt i en matbutikk? Mye billigere det. Da tar jeg med en tom flaske uten vann. Anonymkode: 60471...35a Lurt. En femtilapp for en flaske vann er hårreisende, så vi tar alltid med en tom vannflaske. Upper Crust har faktisk svært gode baguetter til en ok pris inne på Gardermoen, hvis man dropper å ta med hjemmefra. God tur Anonymkode: 82183...ecf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2024 #11 Del Skrevet 24. august 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Sikkerhetskontrollen ja. Kan jeg ta med ferdigkjøpt salat med plast over og en baguette med plast over kjøpt i en matbutikk? Mye billigere det. Da tar jeg med en tom flaske uten vann. Anonymkode: 60471...35a Ja, det kan du ta med Anonymkode: b9bb8...cec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2024 #12 Del Skrevet 24. august 2024 Sitronterte skrev (1 time siden): Nei. Du kan ikke ta med deg mat eller drikke. Selvfølgelig kan man ta med mat. Anonymkode: 696c3...b04 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2024 #13 Del Skrevet 24. august 2024 44 minutter siden, AnonymBruker said: Lurt. En femtilapp for en flaske vann er hårreisende, så vi tar alltid med en tom vannflaske. Upper Crust har faktisk svært gode baguetter til en ok pris inne på Gardermoen, hvis man dropper å ta med hjemmefra. God tur Anonymkode: 82183...ecf Upper Crust har vel vært nedlagt i mange år? (Men er etpar andre baguettesteder der). Anonymkode: 447e7...2bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2024 #14 Del Skrevet 24. august 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Lurt. En femtilapp for en flaske vann er hårreisende, så vi tar alltid med en tom vannflaske. Upper Crust har faktisk svært gode baguetter til en ok pris inne på Gardermoen, hvis man dropper å ta med hjemmefra. God tur Anonymkode: 82183...ecf Ok pris? De er jo svindyre. Nei, holder med til matpakke. Eller lounge. Anonymkode: 921c1...dbe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2024 #15 Del Skrevet 25. august 2024 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Lurt. En femtilapp for en flaske vann er hårreisende, så vi tar alltid med en tom vannflaske. Upper Crust har faktisk svært gode baguetter til en ok pris inne på Gardermoen, hvis man dropper å ta med hjemmefra. God tur Anonymkode: 82183...ecf Om du mener at Upper Crust har «OK pris», da er du ikke i kontakt med faktiske priser i samfunnet. Anonymkode: 7bf69...934 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2024 #16 Del Skrevet 25. august 2024 Det er jo regler for flytende ting. Du kan ta med 1 liter flytende, men det må være i mindre beholdere som har maks kapasitet på 100 ml og alle må i en sånn ziplockbag som tar 1 liter - og det er bare en ziplock bag per pers. Så du kan i teorien ha med deg en halvliter Coca Cola inn - men da måtte du fordelt den på 5 små 100ml-flasker. Det hadde jo vært en rimelig spesiell måte å spare en tier på 😅 Som andre sier, ta med en tom drikkeflaske og fyll på med vann der inne. Og mat kan du ha, men altså ikke flytende mat. Så om du skal ta med sånn innpakket butikksalat - pass på at det ikke er en boks med dressing i den. Hvor strenge de er kommer an på hvem man møter i de der sikkerhetskontrollene, men de skal da egentlig åpne salaten og ta ut den boksen med dressing og kaste den, hvis de gjør jobben sin rett. Men de boksene med dressing er så små at den går fint i posen med flytende. Anonymkode: 88968...dbf 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2024 #17 Del Skrevet 25. august 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Om du mener at Upper Crust har «OK pris», da er du ikke i kontakt med faktiske priser i samfunnet. Anonymkode: 7bf69...934 Men det er vel gjerne ikke de som synes 200 er mye for et ok måltid som driver og flyr rundt? Særlig nå når det har blitt så dyrt, på sommerferie i år hadde vi knapt en middag som kostet under 1 000, og hotellrom lå på 2-3000. I et land der vi får få år siden betalte nesten halvparten av dette. Anonymkode: 2b378...879 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2024 #18 Del Skrevet 25. august 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men det er vel gjerne ikke de som synes 200 er mye for et ok måltid som driver og flyr rundt? Særlig nå når det har blitt så dyrt, på sommerferie i år hadde vi knapt en middag som kostet under 1 000, og hotellrom lå på 2-3000. I et land der vi får få år siden betalte nesten halvparten av dette. Anonymkode: 2b378...879 Men det er jo ikke nytt av året at matprisene på Gardermoen er hinsides høye. Det har de vært siden flyplassen åpnet. Anonymkode: 7bf69...934 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2024 #19 Del Skrevet 25. august 2024 Morsomt med dere som klager på Upper crust. Den ble nedlsgt i 2017 🤣 På tide med en ny flytur snart kanskje? Anonymkode: 696c3...b04 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2024 #20 Del Skrevet 25. august 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Morsomt med dere som klager på Upper crust. Den ble nedlsgt i 2017 🤣 På tide med en ny flytur snart kanskje? Anonymkode: 696c3...b04 De finnes i Bergen og Trondheim, så en generell diskusjon på prisnivå er jo ikke unaturlig. Ellers er det mulig man blander sammen med Northland, som har samme konsept, lurer på om de også tok over lokalene.. (kjøper aldri baguette, stopper på Bølgen og moi, eller fiskeriet innland, eller Fjøla eller Fiskeriet på utland) Anonymkode: 2b378...879 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå