AnonymBruker Skrevet 24. august 2024 #21 Skrevet 24. august 2024 Bremseklossen til en 2023-modell Tesla Model S. Anonymkode: f37b4...92a 1
Gjest Acer Skrevet 24. august 2024 #22 Skrevet 24. august 2024 (endret) Dei fleste lamellplater er idag vulkanisert til jernplaten, og har selv oppdaget at lamellen har løsnet under visuell kontroll ved dekkskifte. Har kjøpt Bremseklosser hos Biltema, og vet ikkje de er dårligere vulkanisering an andre merker. Har Biltema klosser også foran, men ikkje tilsvarende problem der. Ingen merknader under EU -kontroll, og ikkje alltid lett å oppdage. Lamelleplaten faller ikkje av under oppbremsing,men kan vandre litt i calypterhuset. Årsaken til at dette skjer er takket vere alt saltet som strøs på veiene som forårsaker bremsereprasjoner. Derfor fordelaktig å sette spyleslangen på bremsecalipter og understellet når ein foretar bilvask. Ved dekkskift nyttes ofte høytrykksvasker ttil rengjøring av bremse,ventulerte skivebremser, og spiralfjærfeste, dempere som ledd i forbygging av rust. Undervannspyling v/ vaskehaller har liten forbyggende effekt. Idag nytter mange dekkhotell, og skikkeleg vår-rengjøring av bilens understell uteblir Vask idag handler idag mye om kosmetisk vask og rengjøring av biler i vaskehaller. Endret 24. august 2024 av Acer
Gjest Acer Skrevet 24. august 2024 #23 Skrevet 24. august 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Bilen ble eu-godkjent nettopp. Er ikke dette noe de burde sett på kontroll? Har brukt så sykt mye penger på å få denne bilen godkjent nå. Anonymkode: 8f19e...8d1 Nei, såfremt lameller fortsatter sitter på er det ikkje så enkelt å avskløre under bremsetest v/ EU .kontroll.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå