Gå til innhold

Hvilken bildel er dette?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er det en bremsekloss? Kan de bare falle av? 

20240823_182934.jpg

Anonymkode: 8f19e...8d1

Ooooops..bakdelen av en bremsekloss

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Er det en bremsekloss? Kan de bare falle av? 

20240823_182934.jpg

Det er sjelden ja, spørs hvor mye som er igjen av den bremseskiva..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen ble eu-godkjent nettopp. Er ikke dette noe de burde sett på kontroll? Har brukt så sykt mye penger på å få denne bilen godkjent nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TomSawyer skrev (15 timer siden):

Ooooops..bakdelen av en bremsekloss

Null peileing på bremser ser jeg. Hvor festes denne i kaliperen? Ingen stålbit fra en bremsekloss ser slik ut, det er enten to hull på utvendig dia, eller ører i hver ende for å holde den på plass i klaiper. Denn vill har ligget og slenge rundt bare, til ingen nytte. Jo den ville laget en masse leven.

Anonymkode: a70a2...c90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Null peileing på bremser ser jeg. Hvor festes denne i kaliperen? Ingen stålbit fra en bremsekloss ser slik ut, det er enten to hull på utvendig dia, eller ører i hver ende for å holde den på plass i klaiper. Denn vill har ligget og slenge rundt bare, til ingen nytte. Jo den ville laget en masse leven.

Anonymkode: a70a2...c90

Bremsebelegget har løsnet fra bakdelen her så denne har falt ut mellom caliperen og skiva..Tipper stempelet i caliperen har poppet ut eller står mot skiva så for all del ikke kjør bilen for den har i realiteten ikke bremser nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TomSawyer skrev (2 minutter siden):

Bremsebelegget har løsnet fra bakdelen her så denne har falt ut mellom caliperen og skiva..Tipper stempelet i caliperen har poppet ut eller står mot skiva så for all del ikke kjør bilen for den har i realiteten ikke bremser nå.

Jeg kjørte bilen og bremsene fungerte. Men det var før jeg visste at delen manglet. Det var en nabo som så at denne låg igjen i oppkjørselen. Bilen er nettopp eu-godkjent, så syns det er jævla merkelig at dette kan skje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg kjørte bilen og bremsene fungerte. Men det var før jeg visste at delen manglet. Det var en nabo som så at denne låg igjen i oppkjørselen. Bilen er nettopp eu-godkjent, så syns det er jævla merkelig at dette kan skje.

Kan den ha vært fra en annen bil som har vært og snudd i oppkjørselen tidligere?

Anonymkode: 09a24...7e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

😆🙈..Da kjører du ikke bilen mer nå!..Kan du poste bilde av den andre siden av plata så vi kan være sikker på at det er en bremsekloss?

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Undersøk bremsene på bilen din. Kommer delen fra bilen?

Delen kan komme fra annen bil. Kan være en spøk om noen har lagt delen der?

Er det del av bremseklossene på din bil bør ikke bilen benyttes, bremsene vil fungere dårlig og det blir dyrere å reparere ved å benytte den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TomSawyer skrev (17 minutter siden):

😆🙈..Da kjører du ikke bilen mer nå!..Kan du poste bilde av den andre siden av plata så vi kan være sikker på at det er en bremsekloss?

20240824_105119.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det ser jo ut som en bremsekloss,men jeg har jo ikke peiling på bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

20240824_105115.jpg

Se der ja..😂..er en halv bremsekloss det der..ikke ståldelen men bremsebelegget. Hender klossene deler seg pga rust i  limfugen så ikke så uvanlig det der. Hvis den er fra din bil høres en høy skrapelyd når du er i fart og bremser nå.

Stempelet i caliperen vil ikke sprette ut ved kjøring så du mister ikke bremsene totalt men bremseskiva blir raskt ødelagt hvis du kjører med bilen.

Endret av TomSawyer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TomSawyer skrev (4 minutter siden):

Se der ja..😂..er en halv bremsekloss det der..ikke ståldelen men bremsebelegget. Hender klossene deler seg pga rust i  limfugen så ikke så uvanlig det der. Hvis den er fra din bil høres en høy skrapelyd når du er i fart og bremser nå.

Stempelet i caliperen vil ikke sprette ut ved kjøring så du mister ikke bremsene totalt men bremseskiva blir raskt ødelagt hvis du kjører med bilen.

Den bremseskiven er allerede ødelagt for å si det slik. Lever bilen på verksted snarest, og ikke kjør med bilen før det. 

Anonymkode: e56ba...7ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjøp en ny på biltema og sett på, ikke sikkert du trenger ny skive i hele tatt, ikke hør på hysteriet her inne, et par hundre kroner, i værste fall må du ha skive også, klarer du å skifte hjul så klarer du å skifte skive også hvis du vil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Den bremseskiven er allerede ødelagt for å si det slik. Lever bilen på verksted snarest, og ikke kjør med bilen før det. 

Eneste hysteriet i denne tråden er innlegget ditt faktisk.

Bilen trenger med 95% sannsynlighet ikke nye bremseskiver..bare bremseklosser som et oppegående menneske lett bytter selv..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør nærmeste verksted som har EU om akkurat det, så tipper jeg de er like glade i de ripene i skiven som de er i rust når de skal godkjenne bremsene. Bor du på bøgda og reparerer bilen din selv så er nok standarden litt lavere enn kravene til verkstedene. Men for all del, hør på hjemme-mek-eksperten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Spør nærmeste verksted som har EU om akkurat det, så tipper jeg de er like glade i de ripene i skiven som de er i rust når de skal godkjenne bremsene. Bor du på bøgda og reparerer bilen din selv så er nok standarden litt lavere enn kravene til verkstedene. Men for all del, hør på hjemme-mek-eksperten. 

Jeg har inngående kjennskap til bilbransjen og biler generellt.

Ser jeg klarte å quote feil innlegg..🤔..beklager det.

Endret av TomSawyer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...