AnonymBruker Skrevet 23. august #1 Del Skrevet 23. august På vei til jobb er det et kryss hvor jeg har forkjørsrett. Rett før dette krysset er det fotgjengerovergang. Slik det jo ofte er. I dag kom det susende noe jeg trodde var en moped mot dette krysset, den holdt fart slik mopeder gjør mot krysset, altså vesentlig nærmere 50km/t enn 25km/t. Jeg tenkte ikke over det, jeg har jo forkjørsrett, men denne mopedlike saken svingte brått og hev seg over fotgjengerfeltet rett fremfor meg- fremdeles i rundt 50km/t. Da så jeg at det ikke var en moped, men en av disse elsyklene med minitrøer. Og på den satt det to ungdom uten hjelm. Det gikk helt fint, jeg er en erfaren sjåfør og rakk å bremse ned. Men jeg skvatt skikkelig. Og jeg bare begynte å undre meg på hvor mange nestenulykker det må være med disse mopedliknende syklene med umodne tenåringer på. Jeg har titt og ofte sett dem veksle mellom å kjøre på veien og på fortauet, alt etter hva som går raskest. Slik ungdom jo er, og slik vi gjorde på sykkel da jeg var ungdom. Men da så jo alle at vi syklet, de trodde ikke at det var en moped som holdt seg til trafikkreglene. Vet ikke hva jeg ville med dette. Men trengte bare å lufte ut dagens uønskede adrenalintilførsel på vei til jobb. Anonymkode: 3b52c...eb8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august #2 Del Skrevet 23. august Jeg skjønner ikke? Hva pokker har det å si om det var en moped, el-sykkel, trehjuls-sykkel eller spark? De brøt trafikkreglene. Noe du som "erfaren billist" burde vite. Så om poenget er å lufte ut frustrasjon, sinne og redsel så gjør gjerne det. (Fullt forståelig) men ordlegg deg da helst på en annen måte slik at vi skjønner at du er "erfaren" Anonymkode: fe7de...c2d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå