Lisa96 Skrevet 22. august 2024 #1 Skrevet 22. august 2024 Jeg trenger deres erfaringer!! Sist jeg sjekka var cysta på 6.6 cm og siden da har jeg slitt mye med smerter på høyre siden , det vil si.... Hele høyre side av mage. Hva er deres symptomer?? Skal sjekke cysta i morgen, for å sjekke om den har vokst og evt får lov å operere den bort. Er veldig redd operasjon og alt som følger med av uforutsette ting. Har noen av dere operert? I såfall gjerne fortell om derer erfaringer. Symtomer og erfaring med Operasjon motas med stooor takk ❤️
AnonymBruker Skrevet 22. august 2024 #2 Skrevet 22. august 2024 Lisa96 skrev (24 minutter siden): Jeg trenger deres erfaringer!! Sist jeg sjekka var cysta på 6.6 cm og siden da har jeg slitt mye med smerter på høyre siden , det vil si.... Hele høyre side av mage. Hva er deres symptomer?? Skal sjekke cysta i morgen, for å sjekke om den har vokst og evt får lov å operere den bort. Er veldig redd operasjon og alt som følger med av uforutsette ting. Har noen av dere operert? I såfall gjerne fortell om derer erfaringer. Symtomer og erfaring med Operasjon motas med stooor takk ❤️ Har du endometriose, og en sjokoladecyste? I så fall er det bare å få den bort. Laparoskopisk operasjon er raskt gjort, og lite bivirkninger/ting som kan gå galt. Lykke til. Anonymkode: d684a...2f8
Lisa96 Skrevet 22. august 2024 Forfatter #3 Skrevet 22. august 2024 (endret) De tror det er vann cyste ihvertfall Endret 22. august 2024 av Lisa96
Lisa96 Skrevet 22. august 2024 Forfatter #4 Skrevet 22. august 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Har du endometriose, og en sjokoladecyste? I så fall er det bare å få den bort. Laparoskopisk operasjon er raskt gjort, og lite bivirkninger/ting som kan gå galt. Lykke til. Anonymkode: d684a...2f8 Gynekologen tror jeg har det, men ikke fått sjekket dette ut. Og det er en vanncyste, som har kommet av Mirena spiralen. Er så redd for at det ikke blir kikkhullskirurgi og heller ordentlig operasjon ...
AnonymBruker Skrevet 22. august 2024 #5 Skrevet 22. august 2024 Det skal utrolig mye til for at de åpner deg helt opp. Jeg hadde store vanncyster på begge eggstokkene som vokste. Da de gikk inn ned kikkhull, oppdaget deat begge eggstokkene hadde vokst seg sammen med livmoren og fult kaos der inne. Jeg nærmet meg 50 år, så vi hadde avtalt på forhånd at om det var nødvendig, skulle de fjerne eggstokkene. Det ble mer komplisert enn det de trodde. Begge eggstokkene ble fjernet, men de klarte å redde livmoren. Operasjon tok 3 timer, men alt ble gjort med kikkhull. Anonymkode: 63f1c...ba0
Lisa96 Skrevet 22. august 2024 Forfatter #6 Skrevet 22. august 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Det skal utrolig mye til for at de åpner deg helt opp. Jeg hadde store vanncyster på begge eggstokkene som vokste. Da de gikk inn ned kikkhull, oppdaget deat begge eggstokkene hadde vokst seg sammen med livmoren og fult kaos der inne. Jeg nærmet meg 50 år, så vi hadde avtalt på forhånd at om det var nødvendig, skulle de fjerne eggstokkene. Det ble mer komplisert enn det de trodde. Begge eggstokkene ble fjernet, men de klarte å redde livmoren. Operasjon tok 3 timer, men alt ble gjort med kikkhull. Anonymkode: 63f1c...ba0 Kjære vene, hørtes da voldsomt ut. Er litt sånn jeg er redd for, eller det vil si.. om de finner ut av jeg har endo i tilegg , også har vev og ting vokst sammen og at det baller på seg da. Men så lenge det går fint alikvel,så er jeg jo fornøyd... Men blir jo så skremt
AnonymBruker Skrevet 22. august 2024 #7 Skrevet 22. august 2024 Jeg har endometriose og måtte operere (laparoskopi) pga sjokoladescyste som vokste. Var 35 år da jeg opererte. De fjernet to cyster, sammenvoksinger mellom eggstokk og livmor, og endometriosevev på innsiden av bukhulen. Det gikk helt fint uten å måtte fjerne eggstokkene. Det eneste de hadde sett på forhånd var den ene store cysten, men de oppdaget altså mer når de gikk inn med kikkhull. Likevel fikk de ordnet opp uten ordentlig operasjon. Måtte ligge natten over på sykehuset fordi jeg mistet visstnok en del blod når de fjernet vev på bukhinnen. Men det var bare for sikkerhets skyld for å følge med vitale parametre, ble skrevet ut morgenen etter. Var sykmeldt i en drøy uke. Anonymkode: 219c3...5d2
AnonymBruker Skrevet 22. august 2024 #8 Skrevet 22. august 2024 Kan også legge til at de fant en vanncyste da jeg var på kontroll en tid etter operasjonen. Men på neste kontroll var den borte av seg selv 🙂 Anonymkode: 219c3...5d2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå