Gå til innhold

Ekstremt lav forbrenning?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Veide meg på nytt i dag tidlig - 68 kg!! Har altså gått opp 2,5 kg på en uke, på et kosthold rundt 1500 kalorier/dag. Ingen utskeielser eller noe….

Har gått totalt opp 5,5 kg siden starten av juli. Har knapt smakt alkohol eller spist godteri hele sommeren, og har vært aktiv. Forstår ikke hva jeg skal gjøre for å stoppe dette. Må jeg sulte resten av livet? 

Anonymkode: c236c...4d2

Kroppen vil tilbake til startvekt i et par år etter vektnedgang, så du må dessverre være nøye i en lang periode for å holde deg på vekta du har gått ned til.

Anonymkode: bba03...dfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Du spiser for mye karbohydrater! 
Det blir til sukker i kroppen. 
ellers tenker jeg fett mengden er helt super, men kun hvis du kutter alt av sukker og karbo…! 

Anonymkode: 239af...bda

Det er bare tull. Det er faktisk bare tull og propaganda fra lavkarbo-frelste. Olympiatoppen og internasjonale organisasjoner for idrett anbefaler at man spiser balansert - både karbohydrater, fett og proteiner. Man kan heller ikke kutte alle karbohydrater. Karbohydrater er viktige for utvikling av hjernen. Men hjernen er kanskje ikke så viktig for lavkarbofanatikere. Forresten, er det INGEN som spiser NULLkarbo, slik du råder TS her. Slutt med helseskadelige råd, du.

Anonymkode: 0b6dc...6c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta kontakt med lege og krev å få utredning mht. særlig hormoner. Jeg har selv ekstremt lav forbrenning, og det sier seg selv at jeg ikke kan leve på 1000 kcal per dag resten av livet - det er dette jeg må innta for å gå ned til normalvekt og bli der. Hos meg er det hormonforstyrrelser som gjør at forbrenningen er helt fucked. Jeg har nå krevd utredning for tidlig overgangsalder og henvisning videre til spesialist. Anbefaler at du gjør det samme. Lykke til!

Anonymkode: 0b6dc...6c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, AnonymBruker said:

Som jeg skrev tidligere, du må øke proteininntaket ditt, dette er alt for lite proteiner! Få i deg proteiner til alle måltidene, inkludert mellommåltid, og mink heller på sukkeret. Unødvendig med lønnesirup, honning og eplejuice, det er kcal du heller kan bruke på proteiner.  

Anonymkode: 1fa33...aa0

Enig i dette, pluss spis mye mer grønnsaker for volum som fyller opp for lite kalorier! 

Anonymkode: f6af3...a4a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser knekkebrød (tre stk) Fiber balance med til sammen 200 gram (ca da, en boks varer to måltider) og sukkerfritt syltetøy på til lunsj (spiser ikke frokost). Gjerne en gulrot og et eple etterpå.

Til middag spiser jeg det vi har, men passer på proteiner og grønnsaker. Dvs rent kjøtt og salat, lite dressinger, pasta osv. Kan spise potet og søtpotet. Men spiser proteiner, altså kyllingfilet, svinefilet, fisk og belgfrukter. Grønnsaker og salat til/etterpå. 

Hvis jeg ikke har nok proteiner i meg, så blir jeg sulten. Spiser en Skyr, Yt proteinyoghurt eller Synnøve gresk yoghurt naturell hvis jeg blir sulten, eventuelt med havregryn i, og gjerne med litt frukt oppi. Frukt i biter gir mer fiber enn syltetøy (men det hender at jeg bare klasker oppi en syltetøyskje også altså).

Spiser også en del avokado, heller det enn dressinger og sauser osv, sunnere fett. Passer på å bruke ingen eller minimalt med olje osv ved steking, det er sunt med olivenolje, men det er masse kalorier. Spiser også oliven noen ganger i uka.

Ville kuttet ned på det som har kalorier men egentlig ikke gjør deg noe mett, og heller tilført mer proteiner og grønnsaker. Fett må man ha litt av, karbohydrater også!

Anonymkode: 3382c...fc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Nytt eksempel fra TS her:

Lunsj Kjøleskapsgrøt (1 dl havregryn, 2 ss 1 dl eplejuice, 2 ss chiafrø, 1 fett/sukkerfri yoghurt, 1/2 dl lettmelk), 1/2 eple, 10 mandler

Mellommåltid: 2 plommer + fem sukkererter 

Middag: 150 g. kyllingfilet, 25 g cashewnøtter, 1 paprika, 1/4 rødløk, 1 vårløk, hvitløk, ingefær. Saus (2 ss soyasaus, 1 sa østerssaus, 1 ss honning, 1 ts kyllingfond, 1 ts maizena), 50 g Jasminris.

Kvelds: 100 g cottagecheese, 1/2 eple, 10 mandler, 1 ts lønnesirup 

I kostholdet styrer jeg unna det meste av (ultra)prosessert mat av flere årsaker. Lifesum sier 1279 kalorier.

Føler jeg eser ut av dette inntaket også, men får vondt i hodet om jeg dropper et av disse måltidene… Blir også lett oppblåst og forstoppet. What to do? 

Anonymkode: c236c...4d2

Havregryn,eplejuice,Youghurt med sukker,epler,plommer, sukkererter, honning, ris, maizenna,enda mer epler, ris og lønnesirup.

Du får skyhøye blodsukkernivåer og insulinproduksjon som gir lav fettforbrenning av dette kostholdet. 

Du burde bytte ut til mer proteiner og grønnsaker som gir bedre blodsukkerstabilitet.

Anonymkode: 1680e...5de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...