skeiv-ostepop Skrevet lørdag kl. 12:44 #361 Skrevet lørdag kl. 12:44 At alt dette kommer opp igjen er virkelig ikke positivt for ABD selv om enkelte skulle prøve å dekke over det. 29
Ullvott Skrevet lørdag kl. 12:58 #362 Skrevet lørdag kl. 12:58 Hun har takket nei til flere intervjuer i løpet av årene, men nå velger hun "etter nøye overveielser", som det står, å bli intervjuet i Se&Hør! Ja ja, velg for all del de minst seriøse av alle når du skal stå fram med "din historie"! 37 9
Purple Basil Skrevet lørdag kl. 13:11 #363 Skrevet lørdag kl. 13:11 Jobbermedbarn skrev (6 timer siden): Enig. Slike personligheter forandrer seg aldri og burde aldri dras frem i lyset igjen. Dette. Burde aldri blitt skrevet om igjen. Dama synes bare synd i seg selv, hun gir faen i alle de stakkars menneskene hun trakasserte. Fru Uperfekt skrev (6 timer siden): Jeg tar 1000 kr på ting som aldri har skjedd ... Det er selvsagt ren løgn, akkurat som alle de andre ville historiene hennes 😆 24 2
Isild Skrevet lørdag kl. 13:11 #364 Skrevet lørdag kl. 13:11 skeiv-ostepop skrev (19 minutter siden): At alt dette kommer opp igjen er virkelig ikke positivt for ABD selv om enkelte skulle prøve å dekke over det. Hun har nok tenkt at 5 år er nok til at flerparten har glemt, og at hun nå kan komme unna med å kalle det som skjedde for "valgte feil folk", "uheldig" og "gikk ikke som planlagt". Hun var en løs kanon på dekk. Hun opprettet selskaper i hytt og pine - som hun drev som en full sjømann, alt hun har tatt i har gått konkurs, hun lurte folk, løy om folk, laget drama, skremte folk og toppet det hele med "jordskjelv" hos Vår Staude (holdt på å le meg ihjel husker jeg) og en pompøs og klein bok om "hat" som var full av løgn. Hun syns makkverket burde bli pensum i skolen, hva slags grandiose tanker er det egentlig mulig å ha om seg selv. Fullstendig skamløs, helt vanvittige påfunn for å tjene raske penger - og tilsynelatende fortsatt helt uten anger og empati. 28 20
Purple Basil Skrevet lørdag kl. 13:13 #365 Skrevet lørdag kl. 13:13 skeiv-ostepop skrev (1 time siden): Du glemte denne, men det passer kanskje ikke inn med narrativet du prøver å overbevise om? Viktig å kun trekke frem det som passer forsvaret 😅 7 1
Purple Basil Skrevet lørdag kl. 13:18 #366 Skrevet lørdag kl. 13:18 Isild skrev (6 timer siden): Jeg fikk flashbacks til da hun og en date var ute og gikk tur eller noe, men fikk ikke gå i fred fordi hun ble helt "løpt ned" av ville fans. 😂 Ville fans, av alle ting 😆 Rastebenk skrev (4 timer siden): Husker dere alle hun svindlet med influenserprogrammet sitt? Og hva var fadesen med Gant igjen, hun løy på seg et samarbeid? Husker det godt. Det var flere mennesker i kategorien "sårbar" (ikke negativt ment mot dem) som betalte alt de hadde av penger for det kurset. Det er spesielt forkastelig oppførsel å svindle mennesker i denne gruppen, spør du meg. Og da spesielt siden dette skjedde på et tidspunkt hvor AB visste at firmaet ville gå til helvete. Ufattelig stygt gjort! 21 6
Isild Skrevet lørdag kl. 13:22 #367 Skrevet lørdag kl. 13:22 Men nå skal iallefall jeg la denne tråden ligge, det ble litt "mimring" nå når hun har gitt sitt første intervju på alle disse årene. Ønsker henne lykke til, og jeg ønsker henne god bedring etter sykdom. Kan faktisk forstå at man kan bli syk av en slik skammekrok hun ble satt i og et slikt voldsomt kjør det ble - selv om det var selvforskyld. Jeg håper hun har lært at hun har det bedre hvis hun er ærlig og redelig - og aldri mer forsøker seg på sin "there is no elevator to success, you have to take the stairs". Hennes trappegåing var bare rabalder. Håper hun dropper whiteboard og at "den første millionen er vanskeligst". Alt det der var bare narrativer for å førsøke å være noe hun ikke var. Det hele bunnet kanskje i usikkerhet og dårlig selvbilde - og en helt elendig forretningsforståelse og mangel impulskongtroll. Hun ønsket å bli likt og populær, men ble offer for konsekvensene av egne snarveier. Unner alle en ny sjanse, og håper hun aldri mer utsetter seg selv og andre for det hun tidligere gjorde. 23 1 7
Spaces Skrevet lørdag kl. 13:31 #368 Skrevet lørdag kl. 13:31 Håper det går bra med henne. Hun satt fokus på opphavsrett ved å sende faktura til de som "lånte" bløtkakebildet hennes. Kunnskapsløse Facebook-brukere, inkl. flere firma, måtte punge ut. 3
Kollontaj Skrevet lørdag kl. 13:35 #369 Skrevet lørdag kl. 13:35 https://idaamalieunjem.blogg.no/nei-siste-ord-er-ikke-sagt.html Hvis Birth ønsker mer fokus på nær fortid, gjerne for meg. 15 2 8
Isild Skrevet lørdag kl. 14:45 #370 Skrevet lørdag kl. 14:45 Kollontaj skrev (1 time siden): https://idaamalieunjem.blogg.no/nei-siste-ord-er-ikke-sagt.html Hvis Birth ønsker mer fokus på nær fortid, gjerne for meg. Før jeg lister meg ut av tråden igjen.. Vi husker også alle Wenche, som var sikker på at hun var valgt ut som en av 10 - fordi hun hadde en spesiellt bra blogg. Hun var veldig starstrucked. Utenifra var det bare vondt å se på. Håper det går bra med Wenche i dag. Hun gikk all in for å ta kurset seriøst, og "jobbet" hardt hver dag, det ble til ingenting, men jeg håper hun fikk noe ut av det personlig om ikke annet. https://wenchelarsen.blogg.no/gleder-meg-til-a-starte-pa-anne-brith-influencer-program.html 21 2 9
Pust Skrevet lørdag kl. 15:09 #371 Skrevet lørdag kl. 15:09 Jeg kjenner ikke damen, har aldri møtt henne, men ut fra hva som har kommet fram i media og her inne, blir jeg faktisk litt småkvalm av artikkelen i Dagbladet/Se og Hør. Hun minner litt om Trump; finner på nye «sannheter» som passer inn i det som skal fortelles der og da. Og forresten, det må stå dårlig til hos Se og Hør/Dagbladet når de bruker ressurser på å lage en intetsigende artikkel om en gammel svindler. De kunne i det minste stilt noen kritiske spørsmål, som for eksempel om hun har dårlig samvittighet, om at det er sant at boken solgte mye (den ble kjøpt inn av bokhandlerne som trodde det var en seriøs bok om netthat, men nesten ingen kunder kjøpte boken), om hun i ettertid har angret på ekstrem bruk av klikkåte og bruk av egne barn i nettreklame, osv. Det er nok å ta av, for den fortiden som influencer wannabe var lei. Mediene bør la henne være i fred og ikke kjøre i gang mer tøv og vas med henne, hun kan lage kaker og tjene noen kroner på SnapChat. Det holder. 21 14
Isild Skrevet lørdag kl. 15:25 #372 Skrevet lørdag kl. 15:25 Pust skrev (8 minutter siden): Jeg kjenner ikke damen, har aldri møtt henne, men ut fra hva som har kommet fram i media og her inne, blir jeg faktisk litt småkvalm av artikkelen i Dagbladet/Se og Hør. Hun minner litt om Trump; finner på nye «sannheter» som passer inn i det som skal fortelles der og da. Og forresten, det må stå dårlig til hos Se og Hør/Dagbladet når de bruker ressurser på å lage en intetsigende artikkel om en gammel svindler. De kunne i det minste stilt noen kritiske spørsmål, som for eksempel om hun har dårlig samvittighet, om at det er sant at boken solgte mye (den ble kjøpt inn av bokhandlerne som trodde det var en seriøs bok om netthat, men nesten ingen kunder kjøpte boken), om hun i ettertid har angret på ekstrem bruk av klikkåte og bruk av egne barn i nettreklame, osv. Det er nok å ta av, for den fortiden som influencer wannabe var lei. Mediene bør la henne være i fred og ikke kjøre i gang mer tøv og vas med henne, hun kan lage kaker og tjene noen kroner på SnapChat. Det holder. Enig, mediene burde la henne være. Husker da hun lanserte "jordskjælvet" sitt på GMN (de trodde nok også på narrativet rundt boken da) - hun viste en melding på datterens telefon, som liksom skulle være fra en av Mammas "hatere", hun presenterte det som grunnen til at hun "la ned bloggen" (og gjenoppsto i ny drakt et par dager etterpå). Det hang ikke på greip i hele tatt noe av det. Helt tydelig at den meldingen på datterens telefon var noe helt annet - sikkert fra en tenåringsvenn. Hun hadde ingen skrupler og sperrer. Hun gjorde hva som helst for å bli sett og hørt. Dorthe skappel konfronterte henne senere med hvorfor hun fortsatte å vise/eksponere barna sine når de tilsynelatende fikk hatefulle meldinger pga moren. Da ble hun satt ut og litt furt tror jeg, svarte noe om at hun selvsagt kom til å dele om barna fordi hun var så stolt av dem. Hun hadde ingen antenner. Håper hun er noe mer "tunet" nå. 16 5
Wanda_2025 Skrevet lørdag kl. 16:51 #373 Skrevet lørdag kl. 16:51 ABD bekrefter langt på vei det mange her på KG mener om influenserlivet. Man blir kynisk, løgnaktig og flytter grenser for hva som er akseptabelt å dele, både for seg selv og egne barn. Hun er på mange måter et eksempel på hvor galt det kan gå, når man mister alt av troverdighet og integritet for raske penger. Og ikke minst at forbrukermakten har en påvirkningskraft, hvis den brukes riktig. Hun klarte det kunststykket å undervurdere forbrukerne også, samme gjaldt de som kritiserte henne. KG-trollene var ikke slike troll hun så for seg, det var en rekke ressursterke mennesker som ikke hadde problemer å vise hvem de var IRL. Det bør enkelte shady influensere som kritiseres her på KG også ta lærdom av. 25 6
skeiv-ostepop Skrevet lørdag kl. 17:00 #374 Skrevet lørdag kl. 17:00 Isild skrev (1 time siden): Håper hun er noe mer "tunet" nå. Artikkelen i S&H er et ganske tydelig bevis for det motsatte. Hun er lik seg selv. 18 1
GreenHarmony Skrevet lørdag kl. 17:05 #375 Skrevet lørdag kl. 17:05 Tydelig at hun ikke har lært, og det hele ender nok som sist med et "jordskjælv" som mest går utover henne selv. Dårlig journalistikk fra Se og Hør, men det passet vel henne bra.. Hu får holde seg til kaker! 🙄 13 3
Sol Rampelyset Skrevet lørdag kl. 19:03 #376 Skrevet lørdag kl. 19:03 Tråden er ryddet for brukerdebatt. Sol, admin.
minimymlen Skrevet lørdag kl. 19:14 #377 Skrevet lørdag kl. 19:14 Spaces skrev (5 timer siden): Håper det går bra med henne. Hun satt fokus på opphavsrett ved å sende faktura til de som "lånte" bløtkakebildet hennes. Kunnskapsløse Facebook-brukere, inkl. flere firma, måtte punge ut. Ja, og i den saken oppførte hun seg både ydmyk og takknemlig i måten hun spurte om hjelp på i den SoMe-gruppa på Facebook. 2
minimymlen Skrevet lørdag kl. 19:19 #378 Skrevet lørdag kl. 19:19 Her skal jeg faktisk ta dama i forsvar, for det som skjedde der var faktisk ikke greit i det hele tatt. Det er tyveri. Videre vil jeg sette det litt i kontekst, for dette var på den tida SoMe-gruppa på Fb var ganske aktiv, og både mange av datidens aktive bloggere og folk som hadde peiling på opphavsrett og tekniske ting holdt til i samme gruppe. Det var rett før mange av influencermafien ble litt for høye på seg sjøl, og til og med selveste H-P N-H virka som en grei og hjelpsom kar. Men det var også på den tida flere at de som var store på den tida begynte å vokse seg litt for store for sitt eget ego, og brukte dette som sin personlige lekegrind for å utøve egen makt/egen humor (om det så var frivillig eller ufrivillig humor). Vi kan jo nevnte folk og hendelser som feiden mellom tidliger radiodame og en komiker pluss alt en viss fotballspillerr fikk liret av seg. Men rundt leirbålet satt de. Til og med en pappablogger, som frem til da hadde blitt oppfattet som en grei kar, ble litt vel høy på seg sjøl i den gruppa. Hun var faktisk ganske ydmyk da hun tok opp dette: Jeg har lagt ut et bilde av egen kake på egen blogg, og opplever nå at dette bildet (mis-)brukes av mange på nett, er dette greit? Og selvsagt var og er ikke dette greit, og hun fikk masse støtte og god hjelp til å ta det videre fra folk som faktisk har peiling på det de jobber med (dvs ikke Fotballfruemannen og lignende). Hun la senere ut innlegg der hun takket for hjelpen, fordi dette faktisk ble en sak der hun rettmessig fikk erstatning. Hva som skjedde med egoet hennes senere vites ikke, men hun kan neppe ha vært utsatt for god innflytelse fra bloggerbransjen da hun ikke lenge etterpå ble helt uspiselig og antakeligvis paranoid ettersom hun begynte å jakte på det hun så på som "nettroll", kun fordi de stilte kritiske spørsmål. Jeg har sagt det før, og sier det igjen: denne dame og en komiker har ganske mye til felles: null selvinnsikt eller evne til selvkritikk, insisterer på å ha hevd på hovedrollen som offer i enhver situasjon, oppsøker media for "koseintervju" eller "snakker ut" når resten av verden egentlig har glemt at de eksisterer (for så at de fleste husker nettopp hvorfor de gikk litt under jorden for en periode), insisterer på å ha en rolle i rampelyset og samtidig klage på at de får "feil oppmerksomhet" når de ikke får den rosen og sympatien de tydeligvis forventer seg. For all kritikk er "hat". I tillegg til det som allerede er nevnt, at ADB sover godt om natta (jepp, unner henne det!) og at hun aldri har vært slem (neida, bare hengt ut hele nærmiljøet til ungene, kritikere, stalket folk og anmeldt i hytt og pine, samt truet med selveste HACKER-DRONNINGEN Mia Landsem (stakkars Mia? Eller ikke?), så synes jeg denne også skal siteres: "- Jeg har alltid sagt at hvis det er noen som har lyst til å snakke med meg eller har noe usagt, så er de hjertelig velkommen. Det er det jeg håper på - dialog. Jeg ønsker å være en trygg og god havn for mennesker, understreker hun." Litt sånn som ØB i sin tid, fritt sitert "føler du at jeg har trakassert deg, så vil jeg gjerne at du tar kontakt så jeg kan si unnskyld". Ja....for slik vi vet at de to der opererer, så er det vel det siste man vil. Er standup komiker neste karriere for ADB? 10 5
skeiv-ostepop Skrevet lørdag kl. 19:23 #379 Skrevet lørdag kl. 19:23 You can't take the elevator to success. You have to take the stairs. 4 4
Fru Uperfekt Skrevet lørdag kl. 20:05 #380 Skrevet lørdag kl. 20:05 Rastebenk skrev (7 timer siden): https://www.nettavisen.no/anne-brith-davidsen/ Syntes kvinnene fint klarte å samle seg, her, jeg. Hun likte bare ikke at de samlet seg og gikk imot frk ABD 10
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå