Nor Skrevet 21. september 2025 #302 Skrevet 21. september 2025 Snublefot62 skrev (42 minutter siden): Var det hun som ble tatt? Bare ingen sperrer når en vil ha flere klikk …. 5 3
Nor Skrevet 21. september 2025 #303 Skrevet 21. september 2025 Kinder skrev (På 23.8.2025 den 13.19): Finnes masse oppskrifter på epletrøfler på nett, om du ikke gidder å trykke deg igjennom snapper. Det er sjeldent så enorme store forskjeller på sike oppskrifter uansett. Eller så kan du bare spørre chatGPT. Her har du en oppskrift (går ut fra at du mener gjærbaksten her, og ikke sjokoladetrøfler med eplesmak): Epletøfler (ca. 20 stk) Ingredienser Deig: 100 g smør 3 dl melk 25 g gjær (eller ½ pose tørrgjær) ½ dl sukker ½ ts kardemomme ca. 500 g hvetemel Fyll: 3–4 epler (skrelt og i små terninger) 3 ss sukker 1 ts kanel ev. 1 ss smør Pensling: 1 egg (lett sammenpisket) Perlesukker eller melis til pynt Fremgangsmåte Lag deigen: Smelt smør, tilsett melk og varm til fingervarmt (ca. 37 °C). Rør ut gjæren. Tilsett sukker, kardemomme og mesteparten av melet. Elt til du får en smidig deig. Hev 30–40 min Lag fyllet: Skrell og kutt eplene i små terninger. Ha dem i en kjele med sukker, kanel og evt. litt smør. La det surre til eplene er myke, men fortsatt har litt biter igjen. Avkjøl. Form tøflene: Kjevle deigen til ca. ½ cm tykkelse. Stikk ut runde leiver (bruk glass eller utstikker). Legg en skje eplefyll i midten og brett over så du får en «halvmåne». Klem godt langs kanten (kan bruke gaffel). Etterhev: Legg på bakepapirkledd brett, dekk til og hev i 20 min. Stek: Pensle med egg, dryss perlesukker hvis du vil. Stek midt i ovnen ved 200 °C i 10–12 min, til de er gylne. Avkjøl på rist. Strø ev. melis over før servering Tusen takk 🤗
Maskopi Skrevet 21. september 2025 #304 Skrevet 21. september 2025 Snublefot62 skrev (4 timer siden): Var det hun som ble tatt? Nei det var en 23 år gammel dame. Gamla her vil bare ha klikk. 16 4
Whitesnake69 Skrevet 6. november 2025 #305 Skrevet 6. november 2025 Ramlet innpå henne såvidt nå og hu har fader meg satt opp juletre allerede!! Hva er dette for galskap egentlig ? 4
Justlooking Skrevet 7. november 2025 #306 Skrevet 7. november 2025 Whitesnake69 skrev (12 timer siden): Ramlet innpå henne såvidt nå og hu har fader meg satt opp juletre allerede!! Hva er dette for galskap egentlig ? Akkurat det er vel ikke det verste med henne, selv om juletre oftest settes opp nærmere julaften 😊
skeiv-ostepop Skrevet 7. november 2025 #307 Skrevet 7. november 2025 Whitesnake69 skrev (12 timer siden): Ramlet innpå henne såvidt nå og hu har fader meg satt opp juletre allerede!! Hva er dette for galskap egentlig ? Oi... Håper denne galskapen blir tatt tak i. [/ironi] 3
MissCortado Skrevet 7. november 2025 #308 Skrevet 7. november 2025 Whitesnake69 skrev (13 timer siden): Ramlet innpå henne såvidt nå og hu har fader meg satt opp juletre allerede!! Hva er dette for galskap egentlig ? Av alt ved henne så er det det du henger deg opp i? 😆 9
Sommer48 Skrevet 7. november 2025 #309 Skrevet 7. november 2025 Whitesnake69 skrev (13 timer siden): Ramlet innpå henne såvidt nå og hu har fader meg satt opp juletre allerede!! Hva er dette for galskap egentlig ? Hun satt opp juletre/julen tidlig, pga julebilder hun ta. Skjønner hun lar det stå. 2
Whitesnake69 Skrevet 7. november 2025 #310 Skrevet 7. november 2025 MissCortado skrev (3 timer siden): Av alt ved henne så er det det du henger deg opp i? 😆 Er nesten aldri inne å ser på hu så har ikke fått med meg så mye annet egentlig.
foreveralone Skrevet 26. desember 2025 #311 Skrevet 26. desember 2025 Se og hør har et nydelig intervju med henne https://www.seher.no/kjendis/snakker-ut-etter-fem-ar/83982582 minner litt om intervjuet om da fotballfrua gråt på toget etter at hun ble avslørt på kommentarjuks og redigeringer 18 5
Fruktninja Skrevet 26. desember 2025 #312 Skrevet 26. desember 2025 foreveralone skrev (1 time siden): Se og hør har et nydelig intervju med henne https://www.seher.no/kjendis/snakker-ut-etter-fem-ar/83982582 minner litt om intervjuet om da fotballfrua gråt på toget etter at hun ble avslørt på kommentarjuks og redigeringer Det var mye som hun ikke ville si noe om, og ingen kritiske spørsmål fra journalistene der…. 25 2
Purple Basil Skrevet 26. desember 2025 #313 Skrevet 26. desember 2025 Samme gamle Anne Brith ja 😆 "For ett år siden var hun på jobbreise. Midt i sikkerhetskontrollen på Gardermoen oppsto det et øyeblikk som skulle vise seg å bli avgjørende for henne. En ung dame tok tak i hånda hennes og sa: «Du får ikke gå gjennom kontrollen før du sier at du skal komme tilbake. Vi trenger oppskriftene dine - og vi trenger deg»." 26 6
skeiv-ostepop Skrevet 26. desember 2025 #314 Skrevet 26. desember 2025 Hun er absolutt seg selv lik. Har ikke endret seg en millimeter. Og hun fikk trukket frem boka si da. Det hun glemte å si var at hun og forlegger måtte beklager mye rundt utgivelsen og innholdet. Men det passer seg kanskje ikke med selvkritikk når hun jakter (som vanlig) på sympati? 27 7
Ellenn Skrevet 26. desember 2025 #315 Skrevet 26. desember 2025 Purple Basil skrev (39 minutter siden): Samme gamle Anne Brith ja 😆 "For ett år siden var hun på jobbreise. Midt i sikkerhetskontrollen på Gardermoen oppsto det et øyeblikk som skulle vise seg å bli avgjørende for henne. En ung dame tok tak i hånda hennes og sa: «Du får ikke gå gjennom kontrollen før du sier at du skal komme tilbake. Vi trenger oppskriftene dine - og vi trenger deg»." Vet ikke helt om jeg skal le eller spy 🤮 15 3
Siljes_tanker Skrevet 26. desember 2025 #316 Skrevet 26. desember 2025 Hva er hemmeligheten rundt barna? 3
Kollontaj Skrevet 27. desember 2025 #317 Skrevet 27. desember 2025 Aldri vært slem med noen. Ok. Det utsagnet sier det meste. Null utvikling. 25 10
Hirondelle Skrevet 27. desember 2025 #318 Skrevet 27. desember 2025 Delulu virkelighetsoppfatning! Hun sover godt fordi hun ikke har vært slem med noen? Give me a fucking break, Anne Brith! 29 6
Justlooking Skrevet 27. desember 2025 #319 Skrevet 27. desember 2025 Sugar&Spice skrev (6 minutter siden): Delulu virkelighetsoppfatning! Hun sover godt fordi hun ikke har vært slem med noen? Give me a fucking break, Anne Brith! Akkurat det reagerte jeg på også. Hun kontaktet arbeidsgiveren til en person, og gikk til anmeldelse av flere. 25 7
Fru Uperfekt Skrevet 27. desember 2025 #320 Skrevet 27. desember 2025 iNord skrev (På 27.1.2025 den 13.18): desverre ikke trøffelkremen jeg er ute etter, her brukes nougat. den vaar bare eksepsjonellt god, og jeg burde notert den ned Trøffelkrem (Nougat-erstatning) Ingredienser: 75 g melis, 1 dl vann, 3 eggeplommer og 150 g margarin eller smør. Fremgangsmåte: Kok opp melis og vann til det blir seig sirup (ca. 10 minutter). Avkjøl noe. Pisk eggeplommene og hell melisblandingen i en tynn stråle mens du rører kraftig. Rør til slutt inn romtemperert margarin i små biter til kremen er jevn. 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå