Snublefot62 Skrevet 23. august #281 Skrevet 23. august Isild skrev (8 minutter siden): Svarte på det i et annet innlegg nettopp nå. Ingen snakker om straff, men en beklagelse. Jeg tror ikke noen hater henne, men hennes muligheter som influencer er forbi. For å få følgere så må man jo fenge. Takk for meg her i denne omgang Håper hun treffer et publikum med bakingen sin igjen, men jeg har mine tvil. Hun har tydeligvis truffet en følger i tråden med bakingen sin, men selv ikke den følgeren gidder å se på alt hun legger ut. Det vil jeg påstå sier alt 😅 22
Nor Skrevet 23. august #282 Skrevet 23. august Snublefot62 skrev (41 minutter siden): Hun har tydeligvis truffet en følger i tråden med bakingen sin, men selv ikke den følgeren gidder å se på alt hun legger ut. Det vil jeg påstå sier alt 😅 Fordi jeg spurte om eple trøffel oppskriften hennes ?😂 3
Nor Skrevet 23. august #283 Skrevet 23. august Snublefot62 skrev (42 minutter siden): Hun har tydeligvis truffet en følger i tråden med bakingen sin, men selv ikke den følgeren gidder å se på alt hun legger ut. Det vil jeg påstå sier alt 😅 Herregud… jeg ville bare hå en oppskrift. Men du er nå med på å lage oppmerksomhet rundt henne siden du engasjerer deg … husene vet hvorfor du er med på denne tråden. 2 3
Nor Skrevet 23. august #284 Skrevet 23. august Hedy Lamarr skrev (På 20.8.2025 den 7.47): Bare du som fremdeles følger henne, så det må du nok gjøre sjøl. For all del… ikke spørr på denne tråden som omhandler henne 😉Men del gjerne om du får tak i den🙏 1
Nor Skrevet 23. august #285 Skrevet 23. august Bommet litt på hvor jeg skrev siste svar. Litt bedøvet på vei til ny operasjon. Ha en flott dag alle ivrige medlemmer her… dere som bare kikker, og dere som ikke liker at noen skriver her. Håper på oppskrift på epletrøfflene . De så virkelig gode ut, så kan en mene det en vil om damen. Håper det er akseptabelt og si at de så gode ut 😅 3
Nor Skrevet 23. august #286 Skrevet 23. august …og til deg som skrev at jeg burde vite siden jeg jobber tett opp til namsmann. Bare slapp av. Har full peiling. Har også være leder i forliksrådet i to perioder, og kan berolige deg med at også der vet jeg gangen ang. Sivile krav. 1
Snublefot62 Skrevet 23. august #287 Skrevet 23. august Nor skrev (12 minutter siden): Fordi jeg spurte om eple trøffel oppskriften hennes ?😂 Fordi du tydeligvis følger henne, syntes oppskriften såg god ut men var ikke villig til å faktisk se innholdet hun legger ut. Det sier jo sitt når selv en følger ikke gidder... 16 2
Isild Skrevet 23. august #288 Skrevet 23. august Nor skrev (1 time siden): Bommet litt på hvor jeg skrev siste svar. Litt bedøvet på vei til ny operasjon. Ha en flott dag alle ivrige medlemmer her… dere som bare kikker, og dere som ikke liker at noen skriver her. Håper på oppskrift på epletrøfflene . De så virkelig gode ut, så kan en mene det en vil om damen. Håper det er akseptabelt og si at de så gode ut 😅 Ser ikke så mange ivrige medlemmer her jeg, tråden var død, og var beyond gjenopplivning selv om hun dukket opp igjen. Jeg tenker at dette er feil sted å spørre om bakingen hennes? Det er ikke her følgerne/fansen henger, og vil dermed ikke kunne svare deg på oppskrifter. AB setter sikkert uansett pris på at du spør henne direkte. Jeg vet ikke hvor det er "blest" om oppskriftene og bakingen, men det er iallefall ikke her. Så hva er vitsen med å spørre her? Bortsett fra det opplagte? At du får "liv" i tråden igjen en dag eller to - det er jo ganske tydelig at det er det du ønsker. 17 7
Kinder Skrevet 23. august #289 Skrevet 23. august Nor skrev (1 time siden): Bommet litt på hvor jeg skrev siste svar. Litt bedøvet på vei til ny operasjon. Ha en flott dag alle ivrige medlemmer her… dere som bare kikker, og dere som ikke liker at noen skriver her. Håper på oppskrift på epletrøfflene . De så virkelig gode ut, så kan en mene det en vil om damen. Håper det er akseptabelt og si at de så gode ut 😅 Finnes masse oppskrifter på epletrøfler på nett, om du ikke gidder å trykke deg igjennom snapper. Det er sjeldent så enorme store forskjeller på sike oppskrifter uansett. Eller så kan du bare spørre chatGPT. Her har du en oppskrift (går ut fra at du mener gjærbaksten her, og ikke sjokoladetrøfler med eplesmak): Epletøfler (ca. 20 stk) Ingredienser Deig: 100 g smør 3 dl melk 25 g gjær (eller ½ pose tørrgjær) ½ dl sukker ½ ts kardemomme ca. 500 g hvetemel Fyll: 3–4 epler (skrelt og i små terninger) 3 ss sukker 1 ts kanel ev. 1 ss smør Pensling: 1 egg (lett sammenpisket) Perlesukker eller melis til pynt Fremgangsmåte Lag deigen: Smelt smør, tilsett melk og varm til fingervarmt (ca. 37 °C). Rør ut gjæren. Tilsett sukker, kardemomme og mesteparten av melet. Elt til du får en smidig deig. Hev 30–40 min Lag fyllet: Skrell og kutt eplene i små terninger. Ha dem i en kjele med sukker, kanel og evt. litt smør. La det surre til eplene er myke, men fortsatt har litt biter igjen. Avkjøl. Form tøflene: Kjevle deigen til ca. ½ cm tykkelse. Stikk ut runde leiver (bruk glass eller utstikker). Legg en skje eplefyll i midten og brett over så du får en «halvmåne». Klem godt langs kanten (kan bruke gaffel). Etterhev: Legg på bakepapirkledd brett, dekk til og hev i 20 min. Stek: Pensle med egg, dryss perlesukker hvis du vil. Stek midt i ovnen ved 200 °C i 10–12 min, til de er gylne. Avkjøl på rist. Strø ev. melis over før servering 1 1 2
Nor Skrevet 23. august #290 Skrevet 23. august 1.Jeg kan ikke be AB etter oppskriften direkte, da hun sikkert vil henvise meg til å kjøpe oppskrift hefte kr. 199,- og det gidder jeg ikke. Mulig jeg får rabatt da siden jeg holder liv i denne tråden, og alle som vill kan den dø ut, kommer og bidrar med kommentar hver gang de får sjans 😂2. Ingen her svarer på hvorfor de bidrar i denne tråden når de ønsker den skal dø bort. Et lite tips : Ikke svar meg. Når jeg ikke får svar ( på spørsmål etter en oppskrift ) , så i stedet for og komme løpende som småunger til godteskålen, så ignorerer meg og meld dere ut og kos dere med noe som gleder dere isteden for å nyte og leke KG politi 3.AB om du leser dette , så ler du sikkert like mye som meg . Du kan takke meg med å sende meg oppskriften på de epletrøflene. 😋 Som takk lover jeg og holde denne tråden aktivitet uoverskuelig fremtid🤗 3 2
Snublefot62 Skrevet 23. august #291 Skrevet 23. august Nor skrev (16 minutter siden): 1.Jeg kan ikke be AB etter oppskriften direkte, da hun sikkert vil henvise meg til å kjøpe oppskrift hefte kr. 199,- og det gidder jeg ikke. Mulig jeg får rabatt da siden jeg holder liv i denne tråden, og alle som vill kan den dø ut, kommer og bidrar med kommentar hver gang de får sjans 😂2. Ingen her svarer på hvorfor de bidrar i denne tråden når de ønsker den skal dø bort. Et lite tips : Ikke svar meg. Når jeg ikke får svar ( på spørsmål etter en oppskrift ) , så i stedet for og komme løpende som småunger til godteskålen, så ignorerer meg og meld dere ut og kos dere med noe som gleder dere isteden for å nyte og leke KG politi 3.AB om du leser dette , så ler du sikkert like mye som meg . Du kan takke meg med å sende meg oppskriften på de epletrøflene. 😋 Som takk lover jeg og holde denne tråden aktivitet uoverskuelig fremtid🤗 Dersom hun har opphavsrett på oppskriften og selger oppskriften er det vel bare rett og rimelig at du og betaler for den? 17
Purple Diamond Skrevet 23. august #292 Skrevet 23. august Snublefot62 skrev (4 timer siden): Dersom hun har opphavsrett på oppskriften og selger oppskriften er det vel bare rett og rimelig at du og betaler for den? Selv om noen har opphavsrett og selger noe, betyr det ikke at man må gidde å kjøpe det. 1
Snublefot62 Skrevet 24. august #293 Skrevet 24. august Purple Diamond skrev (7 timer siden): Selv om noen har opphavsrett og selger noe, betyr det ikke at man må gidde å kjøpe det. Absolutt ikke. Men da får man heller ikke varen 10 1
Rev. Revenge Skrevet 24. august #294 Skrevet 24. august Snublefot62 skrev (På 23.8.2025 den 10.46): Før vi snakker straff kunne vi kanskje begynt med en innrømmelse? Gjøre opp for seg? Beklage? Førsteprioritet for å komme seg videre i livet er å gjøre nettopp de tingene du beskriver, og særlig å gjøre opp for seg. I likhet med flere andre bedragere forsøker hun å seile videre som om ingenting har skjedd. Ingen av delene har skjedd ennå, så som et virkemiddel og konsekvens blr denne tråden stenges siden bedrageren prøver seg på nytt. 10 2
Purple Basil Skrevet 24. august #295 Skrevet 24. august Nor skrev (På 23.8.2025 den 11.30): Fordi jeg spurte om eple trøffel oppskriften hennes ?😂 Altså, du får nok mer ut av å dra hjem til svindleren og sleike ræv IRL. Garantert mye mer effektivt enn å gnåle om den jævla oppskriften her inne. Ingen her er interessert i oppskriften hennes, ta direkte kontakt med svindleren du. 8
MissCortado Skrevet 24. august #296 Skrevet 24. august Er det epletøfler eller epletrøfler det er snakk om? Det står som et ubesvart spørsmål. Denne bloggoramadramadama som ABD er er vel uansett ikke kjent for å levere på smak, så like greit å finne en annen oppskrift om det nå er tøfler eller trøfler man vil ha. 6
Purple Diamond Skrevet 25. august #297 Skrevet 25. august Dere som sier hun ikke er særlig god på baking; har dere smakt? Jeg har ikke smakt og følger heller ikke lenger, men synes det ser helt nydelig ut det hun lager 😋 PS: Vær så snill, ingen kommentar a la "hun må jo unnskylde seg" osv. Jeg lurer KUN på det med bakingen 😊 1
Felis Skrevet 25. august #298 Skrevet 25. august Purple Diamond skrev (2 minutter siden): Dere som sier hun ikke er særlig god på baking; har dere smakt? Jeg har ikke smakt og følger heller ikke lenger, men synes det ser helt nydelig ut det hun lager 😋 PS: Vær så snill, ingen kommentar a la "hun må jo unnskylde seg" osv. Jeg lurer KUN på det med bakingen 😊 Jeg mener å huske at hun drev et bakeri på Sørumsand som leverte kaker som til tider ikke var spiselige. Kommentarfeltet var en fest av misfornøyde kunder som Anne Brith svarte på sitt sedvanlige vis. Til slutt måtte hun legge ned. Anne Brith er kjempegod på å pynte kaker, ikke på selve bakingen. Hun har selv vært ærlig på at flere av kakene hennes besto av falsk bunn, og at hårspray og andre remedier var flittig i bruk, for å få det utseendet hun ønsket. Men at hun får det til å se lekkert ut, skal ingen ta fra henne. Og hvem vet, kanskje hun har lært ett og annet om smak og konsistens mens hun satt stille i båten etter jordskjelvet, det vet jeg ikke, jeg følger henne ikke. Når det gjelder kravet om at hun skal ta ansvar for det hun har gjort, så kommer ikke det til å gå bort. Hun har svindlet mennesker, truet mennesker, forsøkt å få folk til å miste jobben, spredd løgner og rykter om folk, særlig i lokalsamfunnet. Hvem kan vel glemme alle gangene hun hevdet at fedre til barn i klassen hadde lagt an på henne, for eksempel? Eller truet henne? På en offentlig blogg, som alle kan lese, men som ingen kunne motsi. Hun skrøt også av å ha anmeldt mer enn 20 mennesker. En slik anmeldelse blir som regel bare henlagt på bevisets stilling, slik at saken hefter ved vedkommende resten av livet. Jeg vet om minst ett av ofrene som hadde en voldsom jobb med å få det endret til "intet straffbart forhold". Det finnes mange gode bakere der ute uten slik bagasje, så jeg håper alle finner noen andre å følge for bakeinspirasjon. 22 2 24
Purple Diamond Skrevet 25. august #299 Skrevet 25. august Felis skrev (46 minutter siden): Jeg mener å huske at hun drev et bakeri på Sørumsand som leverte kaker som til tider ikke var spiselige. Kommentarfeltet var en fest av misfornøyde kunder som Anne Brith svarte på sitt sedvanlige vis. Til slutt måtte hun legge ned. Anne Brith er kjempegod på å pynte kaker, ikke på selve bakingen. Hun har selv vært ærlig på at flere av kakene hennes besto av falsk bunn, og at hårspray og andre remedier var flittig i bruk, for å få det utseendet hun ønsket. Men at hun får det til å se lekkert ut, skal ingen ta fra henne. Og hvem vet, kanskje hun har lært ett og annet om smak og konsistens mens hun satt stille i båten etter jordskjelvet, det vet jeg ikke, jeg følger henne ikke. Når det gjelder kravet om at hun skal ta ansvar for det hun har gjort, så kommer ikke det til å gå bort. Hun har svindlet mennesker, truet mennesker, forsøkt å få folk til å miste jobben, spredd løgner og rykter om folk, særlig i lokalsamfunnet. Hvem kan vel glemme alle gangene hun hevdet at fedre til barn i klassen hadde lagt an på henne, for eksempel? Eller truet henne? På en offentlig blogg, som alle kan lese, men som ingen kunne motsi. Hun skrøt også av å ha anmeldt mer enn 20 mennesker. En slik anmeldelse blir som regel bare henlagt på bevisets stilling, slik at saken hefter ved vedkommende resten av livet. Jeg vet om minst ett av ofrene som hadde en voldsom jobb med å få det endret til "intet straffbart forhold". Det finnes mange gode bakere der ute uten slik bagasje, så jeg håper alle finner noen andre å følge for bakeinspirasjon. Takk for svar, jeg visste ikke om bakeriet. Da vet jeg det 😊 Den PS-en skrev jeg ikke fordi jeg ikke mener hun bør unnskylde seg eller at det "går bort", men jeg vet for lite om alt som har skjedd til kommentere det. I tillegg var det kun det om bakingen jeg ville ha svar på, så takk for det. Men jeg kommer ikke til å kommentere resten, som forklart over. 2
Stargaze Skrevet 21. september #300 Skrevet 21. september En temmelig desperat 50-åring. Herregud så flaut for ungene. 17
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå