Kingfish Skrevet 21. august 2024 #1 Del Skrevet 21. august 2024 Hei, kjøpte nettopp min første bil. En Toyota rav -4 fra 2007, som er gått 208 000km for 40 000kr. Etter å ha snakket med en kompis som har peiling på bil så sa han at det er så mye rust under at den ikke går gjennom eu-kontroll. Er ganske mye rust under (knekker nesten av noen steder). Er det noen her som vet ca pris på å behandle dette? takk for svar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 21. august 2024 #2 Del Skrevet 21. august 2024 Det kommer helt ann på hva som er rustet og hvor mye. «Ganske mye rust» er vanskelig å definere. Det du bør gjøre er å ta bilen inn til noen som jobber med slike ting og få et prisoverslag. Men vær forberedt på at det ikke er sikkert det er verdt å gjøre noe med. Er det rust i bærende konstruksjoner blir prisen fort veldig høy. På en snart 18 år gammel bil må rust nesten påregnes og spørsmålet da blir hva salgsannonsen sa om rust/tilstand. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2024 #3 Del Skrevet 21. august 2024 Kingfish skrev (9 minutter siden): Hei, kjøpte nettopp min første bil. En Toyota rav -4 fra 2007, som er gått 208 000km for 40 000kr. Etter å ha snakket med en kompis som har peiling på bil så sa han at det er så mye rust under at den ikke går gjennom eu-kontroll. Er ganske mye rust under (knekker nesten av noen steder). Er det noen her som vet ca pris på å behandle dette? takk for svar Bør du ikke heller bruke rettshjelpsforsikringen du har enten på bilens forsikring eller på innbeoetnditt, og få hjelp med å heve kjøpet? Anonymkode: b10f3...35f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kingfish Skrevet 21. august 2024 Forfatter #4 Del Skrevet 21. august 2024 Sto det var litt rust under på venstre side, men selges som den er. Er rust i bærende konstruksjon Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kingfish Skrevet 21. august 2024 Forfatter #5 Del Skrevet 21. august 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Bør du ikke heller bruke rettshjelpsforsikringen du har enten på bilens forsikring eller på innbeoetnditt, og få hjelp med å heve kjøpet? Anonymkode: b10f3...35f Tro ikke jeg har rett på det når jeg kunne ha sett det, er delvis informert + kjøpt av privatperson. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TBL12 Skrevet 21. august 2024 #6 Del Skrevet 21. august 2024 Mange tråder som omhandler salg eller kjøp av bil 😀 Eksempler på ting som utløser krav mot selger: - Selger har holdt tilbake opplysninger, og det antas å ha innvirket på kjøpet. - Selger har gitt feil opplysninger og det antas å ha innvirket på kjøpet. - Bilen er i dårligere stand enn du hadde grunn til å regne med ut fra det kjøper fikk opplyst om pris, alder og kilometerstand. Da bilen er kjøpt av privatperson må den være i vesentlig dårligere stand. Har selger oppgitt korrekt informasjon i annonsen og kontrakten, samt du har prøvekjørt bilen kan det være vanskelig å hevde bilen er i vesentlig dårligere stand enn forventet. Se også her: https://www.forbrukerradet.no/forside/bil/kjop-og-salg-av-bil/misfornoyd-med-kjop/#hva-skal-til-for-at-du-kan-klage Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 21. august 2024 #7 Del Skrevet 21. august 2024 Når var den siste eu godkjent Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miSs. Skrevet 21. august 2024 #8 Del Skrevet 21. august 2024 Jeg vet at det er veldig veldig dyrt å få fikset det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2024 #9 Del Skrevet 21. august 2024 Rustreparasjoner er dyrt. Jeg fikk sveist opp min bil ifjor. Forhørte meg flere steder. De fleste verkstedene "offet" seg og vill helst ikke ta jobben ,da det er ansett som drittjobb. Estimerte priser startet fra 70 000 -100 000 og med alle mulige forbehold, fordi det er vanskelig å anslå hvor omfattende jobben blir. Synlig rust er alltid ensbetydende med at dette finnes mye mer rust når man først begynner å ta idet. Jeg fikk tilslutt et verksted til å gi meg fastpris og endte opp med 58 000. Da ble det sveiset et par hull i gulvet, i 2 hjulbuer og i kanalene. Jeg hadde da skaffet nye karosserideler som de brukte, kostet meg ca. 5000 kr. Det reduserte arbeidstimene noe. Jeg demonterte alt interør, seter og tepper i bilen, det sparte meg også for arbeidspenger. Men alt i alt, det blir dyrt uansett. Her kommer du til å tape penger uansett. Det beste er jo om du kan få tak i noen kyndige privatpersoner som kan ta på seg jobben. Dersom avviket allerede er påpekt ved EU-kontroll, må sveising i bærende kontruksjon utføres av godkjent verksted. Anonymkode: 7d576...031 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rhodiola Skrevet 21. august 2024 #10 Del Skrevet 21. august 2024 Hei trådstarter. Da tittelen på tråden er mangelfull, stenges tråden. Viser til forumets retningslinjer: Sitat * Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende PM til moderator med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel. Du kan enten sende moderator en PM med ønsket oppdatering av tittelen, så vil tråden åpnes igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel. Rhodiola, adm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg