AnonymBruker Skrevet 21. august 2024 #1 Skrevet 21. august 2024 Hei, jeg holder på å undersøke hvilke private behandlere jeg bør vurdere i forbindelse med en ADHD utredning. Hvor gikk du? Hvilke tester var med, og hva endte du med å betale? Ønsker å gå til en behandler som har forståelse for at ADHD ikke bare kommer til uttrykk ved fysisk uro, tidsavglemmelser, standard «motorisk urolig gutt» forestillinger som har eksistert i samfunnet i lang tid. Selv er jeg kvinne på 36 år, mor til to, høyere utdannelse og i en stilling med stort ansvar. Tåler mye men ser behovet for å gjøre noen nødvendige grep for egen helse, og da tror jeg utredning er veien å gå. Har barn med diagnosen selv. Håper på noen gode råd her inne 🙂 Anonymkode: d83c2...d89 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2024 #2 Skrevet 21. august 2024 Håper folk har tips. Jeg går igjennom samme prosess på det helprivate området Anonymkode: b5796...2d5
AnonymBruker Skrevet 21. august 2024 #3 Skrevet 21. august 2024 Jeg kan ikke gi tips fordi han jeg gikk til har gått av med pensjon. Men hvis du kan velge behandler i Oslo, så vet jeg flere er svært fornøyde med Espen Anker. Vet dessverre ikke noe om priser hos han. Anonymkode: cd95a...839 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2024 #4 Skrevet 21. august 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg kan ikke gi tips fordi han jeg gikk til har gått av med pensjon. Men hvis du kan velge behandler i Oslo, så vet jeg flere er svært fornøyde med Espen Anker. Vet dessverre ikke noe om priser hos han. Anonymkode: cd95a...839 Kontaktet han men fikk ikke svar. Bedriften hans er i nærheten av meg, så jeg tenkte å sjekke prisene der, det ligger ikke ute på nettet. Anonymkode: b5796...2d5
AnonymBruker Skrevet 21. august 2024 #5 Skrevet 21. august 2024 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Kontaktet han men fikk ikke svar. Bedriften hans er i nærheten av meg, så jeg tenkte å sjekke prisene der, det ligger ikke ute på nettet. Anonymkode: b5796...2d5 Sendte du mld via kontaktskjema/epost? Anonymkode: cd95a...839 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2024 #6 Skrevet 21. august 2024 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Sendte du mld via kontaktskjema/epost? Anonymkode: cd95a...839 Ja Anonymkode: b5796...2d5
AnonymBruker Skrevet 21. august 2024 #7 Skrevet 21. august 2024 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Kontaktet han men fikk ikke svar. Bedriften hans er i nærheten av meg, så jeg tenkte å sjekke prisene der, det ligger ikke ute på nettet. Anonymkode: b5796...2d5 De svarer ikke på mail om dagen, venter på oppfølgingstime selv. Mulig det fortsatt er noe sommerferie der.. Anonymkode: 1d4e3...c69
AnonymBruker Skrevet 21. august 2024 #8 Skrevet 21. august 2024 Espen Anker uten tvil. Gått der selv, og prisen totalt ble 32000 inkludert nevropsykologisk testing og medisinutprøving. Men de er vanskelig å få tak i om dagen. Anonymkode: 1d4e3...c69 3
AnonymBruker Skrevet 21. august 2024 #9 Skrevet 21. august 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ja Anonymkode: b5796...2d5 Vet ikke når du sendte melding, men se an til over helgen og prøv å ringe han. Jeg fikk aldri svar da jeg tok kontakt via skjema da jeg skulle til en annen klinikk, men det gikk bedre da jeg ringte. Anonymkode: cd95a...839
AnonymBruker Skrevet 21. august 2024 #10 Skrevet 21. august 2024 Andrew Harar på Volvat er en veldig grei og stødig type. Anonymkode: d78d0...7cd 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2024 #11 Skrevet 21. august 2024 Det er en klinikk i Oslo som heter EmmaSofia Forside - EmmaSofia Her jobber de med ulike ting. Jeg trenger å få fatt i om jeg har ADHD, om det er bipolar, symptomer på traumer osv. Hvis jeg kontakter dem, håper jeg de klarer å finne ut hva som er hva. Er det psykologer eller psykiatere som er flinkest til å utrede for ADHD? Og hvor mye lærer psykologer om ADHD under studietiden? Anonymkode: b5796...2d5
AnonymBruker Skrevet 21. august 2024 #12 Skrevet 21. august 2024 klinikk toppetasjen Praktisk informasjon - Klinikk Toppetasjen Hvorfor ønsker de henvisning fra fastlege når de er helprivate? Som hovedregel er det ikke nødvendig med henvisning. Ved klinisk utredning av ADHD og andre psykiske lidelser ønsker vi at man medbringer henvisning fra fastlege samt dokumentasjon fra tidligere utredninger/behandling (epikriser o.l). Anonymkode: b5796...2d5
AnonymBruker Skrevet 21. august 2024 #13 Skrevet 21. august 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det er en klinikk i Oslo som heter EmmaSofia Forside - EmmaSofia Her jobber de med ulike ting. Jeg trenger å få fatt i om jeg har ADHD, om det er bipolar, symptomer på traumer osv. Hvis jeg kontakter dem, håper jeg de klarer å finne ut hva som er hva. Er det psykologer eller psykiatere som er flinkest til å utrede for ADHD? Og hvor mye lærer psykologer om ADHD under studietiden? Anonymkode: b5796...2d5 Om det er nevropsykolog eller psykiater som utreder spiller ingen rolle, så lenge terapeuten i seg selv er dyktig og gjør en grundig utredning. Skal jeg betale mye penger for å gå privat, så foretrekker jeg en som har lang erfaring og særlig tyngde rundt ADHD. Mao jeg hadde ikke valgt denne klinikken fordi majoriteten av terapeutene ser ut som de kommer rett fra skolebenken. Anonymkode: cd95a...839
AnonymBruker Skrevet 21. august 2024 #14 Skrevet 21. august 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Om det er nevropsykolog eller psykiater som utreder spiller ingen rolle, så lenge terapeuten i seg selv er dyktig og gjør en grundig utredning. Skal jeg betale mye penger for å gå privat, så foretrekker jeg en som har lang erfaring og særlig tyngde rundt ADHD. Mao jeg hadde ikke valgt denne klinikken fordi majoriteten av terapeutene ser ut som de kommer rett fra skolebenken. Anonymkode: cd95a...839 tenker litt av det samme. Hvor mye har de lært om ADHD på studiet? Har de nok erfaring til å skille mellom ADHD og alt mulig annet, særlig når det er en langvarig historikk med veldig mye som har skjedd. Anonymkode: b5796...2d5
AnonymBruker Skrevet 21. august 2024 #15 Skrevet 21. august 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): De svarer ikke på mail om dagen, venter på oppfølgingstime selv. Mulig det fortsatt er noe sommerferie der.. Anonymkode: 1d4e3...c69 binder jeg meg til noe om jeg trykker på bestill knappen? Det står bare hvilken behandler jeg vil ha kontakt med, ikke noen dato og klokkeslett. Anonymkode: b5796...2d5
AnonymBruker Skrevet 21. august 2024 #16 Skrevet 21. august 2024 Husk at mange private utøvere ikke har anledning til å medisinere. Dersom målet er medisinering er det derfor viktig å undersøke ettersom dette før du takker ja til tilbudet. Min erfaring er at dette ofte ikke blir nevnt når man tar kontakt med de. Anonymkode: 18ca9...702 1 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2024 #17 Skrevet 21. august 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Husk at mange private utøvere ikke har anledning til å medisinere. Dersom målet er medisinering er det derfor viktig å undersøke ettersom dette før du takker ja til tilbudet. Min erfaring er at dette ofte ikke blir nevnt når man tar kontakt med de. Anonymkode: 18ca9...702 hvem har lov til å medisinere? hva sier regelverket? Anonymkode: b5796...2d5
AnonymBruker Skrevet 21. august 2024 #18 Skrevet 21. august 2024 Mannen min gikk til Kvakkestad i Sandvika. Anonymkode: 8c388...43c
AnonymBruker Skrevet 21. august 2024 #19 Skrevet 21. august 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Mannen min gikk til Kvakkestad i Sandvika. Anonymkode: 8c388...43c høres ut som en kvakksalver.. Anonymkode: b5796...2d5 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2024 #20 Skrevet 21. august 2024 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): høres ut som en kvakksalver.. Anonymkode: b5796...2d5 Kjære 2d5, kanskje du kan lage din egen tråd og ikke boome min med x antall innlegg. TS Anonymkode: d83c2...d89
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå