Pipaluk Skrevet 21. august 2024 #1 Del Skrevet 21. august 2024 Er det nødvendig? Jeg er med i en engelskspråklig gruppe og feeden fylles opp med "thanks for accepting me" "thanks for letting me in" ikke har de noe annet å komme med, utenom dette. Sånt er irriterende .. 5 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezzosoprena Skrevet 21. august 2024 #2 Del Skrevet 21. august 2024 Pipaluk skrev (Akkurat nå): Er det nødvendig? Jeg er med i en engelskspråklig gruppe og feeden fylles opp med "thanks for accepting me" "thanks for letting me in" ikke har de noe annet å komme med, utenom dette. Sånt er irriterende .. Nei, det er overhodet ikke nødvendig og jeg blir overraskende irritert av det. En annen ting er også de som åpenbart føler at de må svare på alle innlegg de ser i feeden sin 🤣 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kantonym Skrevet 21. august 2024 #3 Del Skrevet 21. august 2024 2 minutter siden, Pipaluk said: Er det nødvendig? Nei, det er ikke nødvendig, likesom det ikke er nødvendig å klage over det her heller. Tenker du har det nokså greit når det er sånne bagateller du henger deg opp i 😀 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kinder Skrevet 21. august 2024 #4 Del Skrevet 21. august 2024 Ikke nødvendig nei. Jeg har meldt meg ut av grupper der det blir alt for mye «tusen takk for medlemskapet❤️❤️❤️». Jeg er jo ikke med i grupper for å omtrent bare lese om folk som er takknemlig for å bli akseptert. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnnaCotta Skrevet 21. august 2024 #5 Del Skrevet 21. august 2024 Pipaluk skrev (3 minutter siden): Er det nødvendig? Jeg er med i en engelskspråklig gruppe og feeden fylles opp med "thanks for accepting me" "thanks for letting me in" ikke har de noe annet å komme med, utenom dette. Sånt er irriterende .. Mange i norske grupper som gjør det, også i store fora med flere tusen medlemmer. Mangel på nettikette, på linje med å skrive «følger» fordi du ikke har lært deg hvor følgeknappen er etter 15 år med Facebook. Dette gjelder nok mest dem på 60 og over. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pipaluk Skrevet 21. august 2024 Forfatter #6 Del Skrevet 21. august 2024 Kinder skrev (Akkurat nå): Ikke nødvendig nei. Jeg har meldt meg ut av grupper der det blir alt for mye «tusen takk for medlemskapet❤️❤️❤️». Jeg er jo ikke med i grupper for å omtrent bare lese om folk som er takknemlig for å bli akseptert. Norskspråklig gruppe? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kinder Skrevet 21. august 2024 #7 Del Skrevet 21. august 2024 Pipaluk skrev (Akkurat nå): Norskspråklig gruppe? Ja, det er mange nordmenn som er svært takknemlig for å bli akseptert i ulike grupper også😊 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ardwinna Skrevet 21. august 2024 #8 Del Skrevet 21. august 2024 Pipaluk skrev (2 minutter siden): Er det nødvendig? Jeg er med i en engelskspråklig gruppe og feeden fylles opp med "thanks for accepting me" "thanks for letting me in" ikke har de noe annet å komme med, utenom dette. Sånt er irriterende .. Helt unødvendig, men enkelte har ikke helt skjønt seg på facebookgrupper og hvordan de fungerer. Nå skal jeg ikke være slem eller generalisere for mye, men jeg har inntrykk av at boomers ofte har en tendens til å falle i denne kategorien. Jo eldre, jo verre. Så finnes det jo også noen få fra the silent generation som prøver å manøvrere seg rundt på nett, og de er også veldig takknemlige for å få lov til å delta i grupper. Jeg vet om ei gammel dame på over 90 år som elsker å være på facebook og se på bildene folk legger ut, og hun pleier jevnlig å takke pent for de fine bildene folk legger på "siden hennes". Jeg tenker med gru på hva vi kommer til å gjøre slags dumme ting når vi blir gamle... 😬 3 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet 21. august 2024 #9 Del Skrevet 21. august 2024 Det er ikke noe jeg gidder å bruke energi på å irritere meg over.... 😄 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
luxifine Skrevet 21. august 2024 #10 Del Skrevet 21. august 2024 Overser glatt "takk for" meldingene samt "melder meg ut" meldingene.. "frankly my dear, I don't give a d@mn" 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosakatt Skrevet 21. august 2024 #11 Del Skrevet 21. august 2024 Samtidig, så er de jo mye mer kommunikative enn mange av oss som bare lister seg i skyggen og aldri har tenkt å snakke med noen. De er jo av sorten som sikkert kunne ha hilst på hverandre og lagd en sak utav det, slik som når noen nye kommer inn i et rom på ekte, så blir de kjennt. Syns det er skjønnt jeg 😊 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pipaluk Skrevet 21. august 2024 Forfatter #12 Del Skrevet 21. august 2024 (endret) Kantonym skrev (4 timer siden): Nei, det er ikke nødvendig, likesom det ikke er nødvendig å klage over det her heller. Tenker du har det nokså greit når det er sånne bagateller du henger deg opp i 😀 Nå opplevde jeg å måtte bekrefte at jeg ikke skulle opprette innlegg med thanks for accepting me" som grupperegel i en annen facebook-gruppe. Admin har nok også kjent på en frustrasjon over at feeden bare handler om takk, og lite annet Så det er nok ikke bare meg 🤷♀️ Endret 21. august 2024 av Pipaluk 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Me for life Skrevet 21. august 2024 #13 Del Skrevet 21. august 2024 Det er like pinlig og irriterende som administratorer som lager "La oss ønske de nye medlemmene velkommen" innlegg. 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pipaluk Skrevet 21. august 2024 Forfatter #14 Del Skrevet 21. august 2024 Me for life skrev (2 timer siden): Det er like pinlig og irriterende som administratorer som lager "La oss ønske de nye medlemmene velkommen" innlegg. særlig hvis det er litt følsomme og private grupper " velkommen til Oss Tina, så hyggelig å høre at du også har fotsopp og vil bli med i vår gruppe", eller " så hyggelig at du også vil være med i gruppen for de som ønsker seg nye venner" 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pipaluk Skrevet 21. august 2024 Forfatter #15 Del Skrevet 21. august 2024 Rosakatt skrev (4 timer siden): Samtidig, så er de jo mye mer kommunikative enn mange av oss som bare lister seg i skyggen og aldri har tenkt å snakke med noen. De er jo av sorten som sikkert kunne ha hilst på hverandre og lagd en sak utav det, slik som når noen nye kommer inn i et rom på ekte, så blir de kjennt. Syns det er skjønnt jeg 😊 så kanskje det bare er et ønske om oppmerksomhet, og å bli sett? Hvis jeg takker for å bli medlem, så vil andre også vise interesse for meg, og ønske meg velkommen? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pipaluk Skrevet 21. august 2024 Forfatter #16 Del Skrevet 21. august 2024 AnnaCotta skrev (4 timer siden): Mange i norske grupper som gjør det, også i store fora med flere tusen medlemmer. Mangel på nettikette, på linje med å skrive «følger» fordi du ikke har lært deg hvor følgeknappen er etter 15 år med Facebook. Dette gjelder nok mest dem på 60 og over. at de skriver "følger" kan selvfølgelig handle om at de ikke vet hvor knappen er. De kan også skrive "følger" som en støtteerklæring til den som har skrevet et innlegg. Det betyr " jeg er også interessert". Det kan være greit om det er et tema som få kan svare på. Jeg har opplevd at noen skriver følger på mine innlegg for å vise interesse. At noen bruker følgerknappen vil ikke den som skriver et innlegg få med seg. Da skriver de det heller som et tegn på engasjement. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grevling Skrevet 21. august 2024 #17 Del Skrevet 21. august 2024 Blir ikke særlig brydd av det. De vil jo bare være høflige. Det som faktisk irriterer meg er de som høylytt annonserer at de forlater grupper av diverse årsaker. Som om de forventet at alle skal kaste seg rundt beina på de for å trygle dem om å bli. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rev. Revenge Skrevet 27. august 2024 #18 Del Skrevet 27. august 2024 Me for life skrev (På 21.8.2024 den 18.04): Det er like pinlig og irriterende som administratorer som lager "La oss ønske de nye medlemmene velkommen" innlegg. Akkurat dette gnåler faktisk Facebook om at adminer skal gjøre: "Du har fått tre nye følgere denne uken. Ønsk nye følgere på siden din velkommen /ønsk nye medlemmer i gruppen din velkommen". Høyst irriterende når en sitter som admin selv. "Takk for medlemskap / Hadet på badet" er bare støy og lite relevant info for alle andre enn dem selv. Ingen har meldeplikt. Jeg blir ofte fristet til å skrive "husk å lukke døren etter deg når du går" men gjør det ikke. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melkebarten Skrevet 27. august 2024 #19 Del Skrevet 27. august 2024 On 8/21/2024 at 4:21 PM, Pipaluk said: Er det nødvendig? Jeg er med i en engelskspråklig gruppe og feeden fylles opp med "thanks for accepting me" "thanks for letting me in" ikke har de noe annet å komme med, utenom dette. Sånt er irriterende .. For ikke og snakke om frasen *Lest, forstått og akseptert* 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nordlending Skrevet 27. august 2024 #20 Del Skrevet 27. august 2024 Pipaluk skrev (På 21.8.2024 den 21.03): at de skriver "følger" kan selvfølgelig handle om at de ikke vet hvor knappen er. De kan også skrive "følger" som en støtteerklæring til den som har skrevet et innlegg. Det betyr " jeg er også interessert". Det kan være greit om det er et tema som få kan svare på. Jeg har opplevd at noen skriver følger på mine innlegg for å vise interesse. At noen bruker følgerknappen vil ikke den som skriver et innlegg få med seg. Da skriver de det heller som et tegn på engasjement. Jeg skriver ikke "følger" selv, men opplever at det ikke hjelper å slå på varsler i de aller fleste tilfellene. Har flere ganger slått på varsler på salgstråder, uten å få opp varsel om at andre har bydd/kommentert, så kan godt forstå at også de som vet om innstillingen skriver følger. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå