AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #41 Del Skrevet 2. september 2024 21 hours ago, AnonymBruker said: "Ofte" bedre enn hva Ola og Kari Nordmann spiser til, jeg sa ikke "alltid". Det skal en del til for at varmmaten som serveres på jobb er mer usunn enn den gjennomsnittlige lunsjen til Ola og Kari Nordmann (og frokosten og kveldsmaten og noen mellommåltider fordi kornmaten metter så dårlig at de blir sultne igjen mellom måltidene). Brødskive (korn med lite nyttig næring og det inneholder stoffer som hemmer opptak av, grovere inneholder mer skadelige stoffer) med margarin (dårlig fett) og bittelitt ost (det eneste sunne i måltidet). Det er vanligvis mer rene produkter i et varmmåltid (og mindre korn og frøoljer). Selvfølgelig fås matretter som pizza og lasagne som de mest kresne også pleier å like. Men pizza er jo egentlig bare som en varm brødskive, med mer næringsrikt pålegg. Kjøtt, tomat, løk, ost. Lasagne har mer rene varer enn korn og frøolje, enn brødskiva har. Tror du virkelig at det er sunnere å spise brødskiver enn å spise dette? Anonymkode: adf1c...240 For en meny! Dette hadde vært drømmen! Hadde valgt fisken hver dag Anonymkode: 569ab...15f 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #42 Del Skrevet 2. september 2024 Er det sånn at du får en porsjon servert da? vi hadde kantine hvor vi kunne forsyne oss selv. Er jo masse som er sunt selv om det er varmt. Det var salatbolle og grønnsaker og frukt og. Spiser « varm « middag» til lunsj nå uten kantine og, men om min salat eller omelett er mer usunn enn matpakka med 2 skiver kneippbrød med ymse pålegg tror jeg ikke. Synes flere og flere velger som meg og spiser middag til lunsj. uansett om de bare serverer usunne ting uten salat og grønnsaker , kan du jo ha med et eple og en gulrot eller et kokt egg og spise først, og så bare spise litt av den usunne middagen ? Anonymkode: 73a66...e5d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #43 Del Skrevet 2. september 2024 Hei, TS her. Takk for mange gode råd og tips! Vi får midd…, eh lunsjen, servert i porsjoner, så jeg kan ikke bare ta litt 😁. Og maten er så god (og både hjemmelaget, variert og gratis!) at jeg foreløpig ikke har lagt igjen så mye som et riskorn på tallerkenen. Sparer masse penger på det, så det er totalt uaktuelt å ta med egen mat. Har heldigvis også klart å gå ned litt i vekt. Spiser litt omelett, eller ferdiglagde småporsjoner med høyproteinmat så sent jeg orker på ettermiddagen. Har også droppet frokost, og det går greit siden lunsjen serveres tidlig. Dytter inn et eple eller banan i 15-tiden. Når vekten har stabilisert seg på et litt lavere nivå, får jeg nok plass til et par knekkebrød også (og det skal bli godt, for jeg går fremdeles en del sulten). Pussig nok virker det som at jeg tåler mere mat når har byttet om lunsj og middag? Porsjonene er større enn det jeg unner meg selv på privaten 😅. Var egentlig derfor jeg var litt bekymret til å begynne med, men dette går jo greit. Anonymkode: 051a6...b74 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå