AnonymBruker Skrevet 19. august #1 Del Skrevet 19. august Jeg skal selge den gamle golfen min som er 20 år gammel. Jeg forventer ikke mye for den, men mer enn vrakpant. Tenker derfor at jeg ikke vil bruke så mye penger på den for å gjøre den istand til salg heller. Den er nettopp eu-godkjent, men det er lenge siden den har vært på en storkontroll utover eu-kontroller. Tenker dere det likevel lønner seg å få den profesjonelt vasket utvendig og innvendig før bildetaking til annonsen? Det går jo fort en tusenlapp der, så jeg føler det er penger tapt når bilen er såpass gammel og jeg ikke forventer å få mer enn maks 15.000kr for den. Har tatt en overfladisk vask av den da, innvendig og utvendig, men den skinner ikke.. Hva hadde dere gjort? Anonymkode: 7708d...9ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august #2 Del Skrevet 20. august Rydd bilen, gamle biler bruker man ikke penger på profesjonell vask! Bare at den er eu godkjent er bra nok for en bil som skal vare ett par år. Bruke facebook grupper for eu godkjente biler under 30k så selges den på et øyeblikk. Anonymkode: 3f2e8...1c7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kinksten Skrevet 20. august #3 Del Skrevet 20. august Ser bilen nogenlunde grei ut, med OK dekk, så er 15k mer eller mindre minimumspris for en bil som er nylig EU-godkjent. Stikk innom en selvvask på f.eks Shell, ta en helt OK vask innvendig og utvendig, du kommer langt med 100 kr. Ta noen OK bilder med en ryddig bakgrunn. Legg ut HBO 15k. Og vær ærlig. Da blir det kjapt og smertefritt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august #4 Del Skrevet 20. august Jeg skal selge en bil for 100 000 nå og ikke engang jeg gidder bruke penger på en profesjonell vask. Vasker den grundig selv. Anonymkode: 2ffc8...1ef 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TBL12 Skrevet 20. august #5 Del Skrevet 20. august Solgte bil til over 200 000 kr, vasket den selv. Kjøper var godt fornøyd med vasken slik jeg oppfattet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august #6 Del Skrevet 20. august Eneste grunnen til profesjonell vask er om du har stoffseter og masse flekker på dei eller ellers i interiør. Utvendig er en vanlig vask helt ok så lenge du ikke har en bil med veldig falmet lakk, tenk rød bil som begynner å bli rosa. Da bør du få noen til å rubbe og polere lakken. Anonymkode: ac2d7...766 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august #7 Del Skrevet 20. august Tusen takk for svar, alle sammen! Anonymkode: 7708d...9ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august #8 Del Skrevet 20. august Kinksten skrev (12 timer siden): Ser bilen nogenlunde grei ut, med OK dekk, så er 15k mer eller mindre minimumspris for en bil som er nylig EU-godkjent. Stikk innom en selvvask på f.eks Shell, ta en helt OK vask innvendig og utvendig, du kommer langt med 100 kr. Ta noen OK bilder med en ryddig bakgrunn. Legg ut HBO 15k. Og vær ærlig. Da blir det kjapt og smertefritt. Du høres ut som du har peiling😊 Bilen ser helt greit ut, bortsett fra en del rust under og bittelitt synlig rust nederst på hjørnet av to av dørene. Det har bare gått 138.000km, så super km for å være 20 år gammel. Har nettopp byttet ene fjæra fordi den var knekt, så det er vel kanskje en fare for at den andre fjæra knekker i neste omgang? Ellers litt kvitring i klima-anlegget som bilverkstedet mente kunne tyde på at klima-anlegget var litt slitent og kanskje snart måtte byttes ut, men knitringen har vært der i et halvt års tid nå, og klima-anlegget fungerer akkurat som det skal. EU-godkjent i midten av juni. Hva tenker du jeg bør legge den ut for? Og hva bør jeg skrive i kontrakten for at jeg ikke skal risikere at den som kjøper bilen holder meg økonomisk ansvarlig dersom noe går galt etter kjøpet er overstått? Anonymkode: 7708d...9ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august #9 Del Skrevet 20. august AnonymBruker skrev (18 timer siden): Rydd bilen, gamle biler bruker man ikke penger på profesjonell vask! Bare at den er eu godkjent er bra nok for en bil som skal vare ett par år. Bruke facebook grupper for eu godkjente biler under 30k så selges den på et øyeblikk. Anonymkode: 3f2e8...1c7 Takk for svar. De Facebookgruppen ser jeg har medlemmer veldig langt unna meg, er det da noe poeng? Ser ikke for meg at noen gidder å reise langt for å hente en så gammel bil. Finn-annonse koster da, men det kommer jeg vel ikke utenom🤔 Anonymkode: 7708d...9ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august #10 Del Skrevet 20. august Hvor mye tror folk golfen er verdt når ac ikke hadde fungert? Anonymkode: 74760...6fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kinksten Skrevet 21. august #11 Del Skrevet 21. august AnonymBruker skrev (11 timer siden): Du høres ut som du har peiling😊 Bilen ser helt greit ut, bortsett fra en del rust under og bittelitt synlig rust nederst på hjørnet av to av dørene. Det har bare gått 138.000km, så super km for å være 20 år gammel. Har nettopp byttet ene fjæra fordi den var knekt, så det er vel kanskje en fare for at den andre fjæra knekker i neste omgang? Ellers litt kvitring i klima-anlegget som bilverkstedet mente kunne tyde på at klima-anlegget var litt slitent og kanskje snart måtte byttes ut, men knitringen har vært der i et halvt års tid nå, og klima-anlegget fungerer akkurat som det skal. EU-godkjent i midten av juni. Hva tenker du jeg bør legge den ut for? Og hva bør jeg skrive i kontrakten for at jeg ikke skal risikere at den som kjøper bilen holder meg økonomisk ansvarlig dersom noe går galt etter kjøpet er overstått? Anonymkode: 7708d...9ca Mitt beste tips er å ta en kikk på Finn, se om du finner sammenlignbare biler. Når det begynner å bli en del rust, så begrenser det seg på pris, fordi bilen lever på lånt tid. Man må regne med at på neste EU-kontroll kan bilen bli for dyr å reparere om ting begynner å ruste her og der. At en fjær er knekt trenger ikke bety at den andre snart kommer til å knekke. Klimaanlegget er sikkert selve kupevifta, noe sånt finner man brukt for en grei penge om neste eier gidder. Selg bilen som vrak eller delebil i kontrakten, det er eneste måten du sikrer deg helt på. Men er du helt ærlig om alt, og skriver det i kontrakten, så får du neppe noen klager uansett hva du skriver. Kjøper må sannsynliggjøre at du har bevisst holdt tilbake info. Men 15k høres i utgangspunktet ut som en kurant pris - men legg den ut på Facebook, si HBO 15k, så ser du hva folk vil gi. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august #12 Del Skrevet 21. august Kinksten skrev (11 timer siden): Mitt beste tips er å ta en kikk på Finn, se om du finner sammenlignbare biler. Når det begynner å bli en del rust, så begrenser det seg på pris, fordi bilen lever på lånt tid. Man må regne med at på neste EU-kontroll kan bilen bli for dyr å reparere om ting begynner å ruste her og der. At en fjær er knekt trenger ikke bety at den andre snart kommer til å knekke. Klimaanlegget er sikkert selve kupevifta, noe sånt finner man brukt for en grei penge om neste eier gidder. Selg bilen som vrak eller delebil i kontrakten, det er eneste måten du sikrer deg helt på. Men er du helt ærlig om alt, og skriver det i kontrakten, så får du neppe noen klager uansett hva du skriver. Kjøper må sannsynliggjøre at du har bevisst holdt tilbake info. Men 15k høres i utgangspunktet ut som en kurant pris - men legg den ut på Facebook, si HBO 15k, så ser du hva folk vil gi. Takk😊 Anonymkode: 7708d...9ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå