Gå til innhold

Hvor ofte spiser dere fisk?


Gjest anonym

Hvor ofte spiser du fisk?  

  1. 1. Hvor ofte spiser du fisk?

    • 1-2 ganger i uka
      14
    • Aldri
      1
    • 2-4 ganger i uka
      1
    • 1-2 ganger i måneden
      2
    • 2-3 ganger i året
      5


Anbefalte innlegg

Fisk er en nødvendig bestanddel av et godt kosthold, for å bevare en god helse. Og blablabla. Dette vet vi, ikke sant? :wink:

Men hvor mange av dere spiser faktisk fisk jevnlig? Og hvilken fisk spiser dere helst?

Jeg og sambo spiser ca 2 fiskemiddager i måneden. Alt for lite, så nå har jeg skrevet på dagens handleliste: FISK. Skal i butikken etterpå! :P

Vi spiser også en del makrell i tomat på brødskiva noen ganger i uka. Vi liker best stekt eller kokt laks til middag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest pulverheksa

Vi spiser fisk til middag 2-3 ganger i uken.

Noen ganger mer og noen ganger mindre.

Varierer mellom laks/ørret (kokt, stekt, ovnsbakt) sei, torsk, fiskepinner.

Vi er glad i supper så det blir en del fiskesuppe.

Ellers er vi glade i sild på skivene og jeg spiser mye annet fiskepålegg.

Syns de nye havbris pålegget er godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi spiser fisk en til to ganger i uken, og da går det mye i makrell og sei - selvfisket sådan. Laks er også en klassiker og ofte blir det fiskegrateng eller plukkfisk av restene. En rett som er alldeles nydelig er makrellfrikasse. Anbefales!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt for sjelden .... Prøver å få til 1-2 ganger pr. uke... men er ikke noe glad i fisk ... og når jeg da er sulten og skal lage middag ... da blir det noe enkelt som jeg har mer lyst på ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har det fast to ganger i uken tir og tor.Måtte sette opp faste dager, for da er det lettere å holde.Her i huset er ungene utrolig glad i fisk, så hadde det vært opp til dem kunne vi nok hatt det nesten hver dag.

Vi fisker en del selv, så vi har, så og si alltid fisk i frysen.

I dag skal vi ha hjemme laget fiske grateng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Målet er å spise fisk el. fiskemat minst 2-3 g. i uka, men pga tidspress faller ofte valget på ting som går kjappere. Velger veldig ofte fisk el. sjømatpå restaurant (for å kompensere). Har forresten en datter på 12 som alltid har vært glad i fisk og gjerne bestiller det på restaurant også....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Minnie Emmerdale

Jeg spiser fisk 1-2 ganger i uken, er veldig glad i sei gratinert med tomater, fylt rødspette og grillet laks.

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme hos meg selv begrenser fisk seg til fiskesuppe, makrell i tomat og en god del tunfisk (i salater og som pålegg).

Forøvrig gjør jeg som Chimp; velger ofte fisk - eller annen sjømat - når jeg spiser ute (hvilket blir minst 2 ganger i uken for min del; jeg bor i et land hvor sånt er rimelig).

Spiste senest på mandag en masse sushi. Nam nam!

Ellers gleder jeg meg til julens lutefisk og klippfisk hos mamma... aaaah... *akutt hjemlengsel*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sambo spiser svært lite fisk.

Jeg er kjempeglad i ørret, ovnsbakt, kokt eller stekt, men det er litt kjedelig å lage det bare til en person.

Spiser masse tunfisk da.. på brød, i salat eller rett fra boksen (hihi).

Det hender at jeg klarer å tvinge en fiskegrateng inn på menyen.

Reker spises det med jevne mellomrom og enkelte ganger fiskekaker/fiskeboller.

I snitt blir det vel 1 gang i uka. Trodde at det var mindre, men regnet ikke med tunfisken da. Torskerogn er også digg. Stekt i skiver med poteter ved siden av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vi regne med kaviar også?

Jeg digger kaviar! Kavli sin er best til hverdagspålegg.

Ellers kan diverse kaviarsorter på brødskiven - i gult, rødt og svart fra alskens fisk - pyntes med oliven, rødløk og pepperotkrem-med-fløte; og jeg er fullstendig solgt. Slike smørbrød tyr jeg til når jeg er matlei.

...ble plutselig sulten... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei nei, kaviar er ikke medregnet! :o Det er jo fiskerogn... Ikke fiskeKJØTT.

Nå kom jeg akkurat hjem fra matbutikken. Har nå puttet en stor pose med fryste laksekoteletter og en pakke med Enghav fersk fiskesuppe-blokk (hvit fisk) i frysern.

Det skal vel holde til neste uke tenker jeg... :sjarmor:

Fersk fisk er best, men man tager hva man haver... Husker i sommer, da dro pappa og sambo opp over 100 nydelige blanke sild på en kveld oppe på Sunnmøre, da ble det fest i heimen! Nystekt fersk sild og poteter med rømme er bare digg!!

Kanskje noen her har en god link til en side med fiskeoppskrifter? :sjarmor:

*prøver å skape ny fiskemiddag-trend blandt KGs lesere*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fisk en dag i uken er det vi får til for tiden.

Er vi litt kreative legger vi den i ovnen sammen masse grønnsaker (tomater, sjalottløk osv, evt mer eksotisk med mangochutney og slikt. OssoBucco fisken på godfisk-sidene har jeg laget bl.a. den er supergod). Da passer hvite fisker, uer, torsk...

Eller vi steker laks med litt snadder til.

Lettvintvariantene er ferdilaget fiskegrateng, fiskekakeburgere/clubsandwicher (kjøper sånne store deilige kaker hos fiskemannen) eller ferdig fiskesuppe.

Bestiller nesten alltid fisk på restaurant. Myyye bedre enn kjøtt. Hadde fisk som hovedrett i bryllupet mitt også jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart, det er forskjell på egg og kylling også....

Men kaviar er både godt og sunt; for den som ikke orker ty til fisk eller tran for å få i seg rikelig med riktige omega-fettsyrer og slikt, er det jo et greit alternativ.

Fiskekjøtt spiser jeg gjennomsnittlig 1-2 ganger i uken. All annen sjømat; skjell, reker, kaviar m.m. kommer da utenom.

Hva med fiskeboller? Er det for fiskekjøtt å regne? Slike blandingsprodukter inneholder mindre fisk mange ganger, enn mel...Fiskekaker f.eks. er kun gode hvis jeg får dem hjemmelaget og jeg vet at det er mye fisk i dem; og har oversikten over hva annet som er puttet i dem.

Kos deg med fisk til middag, Vinga!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hver tirsdag spiser vi fisk - da er det seifilet som står på menyen. Da kjøper vi fersk sei som vi panerer og steker med masse løk til. Det hender vi har fisk ellers og - men tirsdagen er vår faste fiske-dag. Ellers spiser ungene mye makrell i tomat - jeg spiser mye brisling i tomat og en gang i blant røykt makrell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pulverheksa

Så at mitt tidligere inlegg ser litt skrytete ut.

Dette blir ikke mindre skrytete :oops: .

Vi er veldig glade i fisk.

Gleden ble ikke mindre av at vi kjøpte oss en røykboks. Sånn at vi kan lage vår egen varmrøkte fisk.

Ingen ting er som søndagsfrokost med hjemmevarmrøkt laks eller makrell på skivene.

sier bare ohh lykke :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både sambo og jeg er glad i fisk, men vi er ikke å flinke til å spise mye fisk... Kan ikke si at vi spiser det en gang i uken ofte, da kun hvis jeg regner med fiskepålegg. Vi spiser heller ikke middag hver dag, så derfor blir det vanskelig å få til.

Vi spiser fisk til middag nå og da, vi... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Zalomine

Dersom fiskepinner teller, så er det 1-2 ganger i uka. Teller ikke fiskepinner.... ja da spiser vi ikke fisk.... (steker fiskepinner akkurat nå jeg. SULTEN!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KATTAstrofe

Jeg elsker fisk! Men jeg liker ikke å lage mat, så de gangene jeg spiser fisk er når jeg er hos søstra mi. Eller.. jeg liker å lage mat, men jeg hater å vaske opp :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...