AnonymBruker Skrevet 18. august 2024 #1 Skrevet 18. august 2024 Hei! Kjenner jeg ikke har noe favorittrett. Noe mat er selvsagt bedre enn annen, og noen mat er totalt utilgjengelig og jeg klarer ikke lage det selv. Jeg har mat jeg ikke liker, som vi naturlig nok aldri har, mat som er helt okey og noe som er godt. Det er kun mat som er godt som jeg klarer å ha på dag to eller fryse ned. Resten blir direkte frastøtende og det kan gå år og dag før vi har det igjen. Et eksempel på det er egentlig alt som er lett å lage, sånn som fiskeboller, pizza, fiskepinner... Skal jeg spise noe og elske det, så er det sjokolade. . Sjokolade er det eneste jeg kan spise kun fordi det er godt. Om noen spør hva favorittretten min er, så aner jeg ikke. Er jeg mett er ingenting fristende - utenom sjokolade. Er jeg sulten, er det kun sjokolade jeg vil ha. Spiser en okey porsjon til middag til jeg blir mett og thats it. Så blir jeg kvalm . Når dere snakker om favorittrett, hva slags forhold har dere til denne retten ? Er det sånn at du gleder deg til å spise det ? Anonymkode: 56c93...dfa
AnonymBruker Skrevet 18. august 2024 #2 Skrevet 18. august 2024 Jeg vil ikke si jeg har noen absolutt favorittrett, men jeg har retter jeg liker veldig godt og gleder meg til å spise. Det er gjerne retter vi sjelden (eller aldri) har, men som pappa ofte serverer når vi er der. Som kveite, breiflabb, hvalgryte, hjemmelaget fiskegrateng... Jeg har et særspist barn, og orker ikke arbeidet med å lage mat som bare jeg spiser, så da blir det sjelden mine favoritter for å si det sånn. Anonymkode: 79c13...27b
Maskinfører Skrevet 18. august 2024 #3 Skrevet 18. august 2024 (endret) Det er ikke alle som har favorittrett kjenner mange som ikke har det livretten min er hjemmelagde kjøttkaker kålstuing og poteter mammas oppskrift Endret 18. august 2024 av Maskinfører
Brunhilde Skrevet 19. august 2024 #4 Skrevet 19. august 2024 Jeg har noen favorittretter, ja, og jeg gleder meg alltid når jeg skal spise det. Skalldyr står veldig høyt på den listen og nå gleder jeg meg til krabbe i september, det er da de er på det aller beste. Jeg spiser krabbe bare et par ganger i året, så da blir de gangene et høydepunkt. 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2024 #5 Skrevet 19. august 2024 hvalbiff tilberedt på nordnorsk vis er min absolutte favoritt etter kveite rett fra havet servert med nordnorske poteter og rømme og argurksalat - skikkelig bondekost.. Anonymkode: c7f5c...171
Arkana Skrevet 19. august 2024 #6 Skrevet 19. august 2024 Jeg har ikke bare én favorittrett som troner over alle andre, det er mange retter som jeg liker veldig godt og som jeg gleder meg til å spise. Og så er det selvsagt noen retter jeg virkelig ikke liker og veldig mange retter som er ok/gode, men ikke kjempegode. 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2024 #7 Skrevet 19. august 2024 Jeg spiser en del trasige frokoster/mellommåltider/kveldsmåltider, men middag pleier jeg å lage god mat hver dag som jeg gjerne gleder meg til å spise, men har allikevel noen få retter som er ekstra digg og stas å spise som lages når jeg skal kose meg litt ekstra. Anonymkode: 70922...080
AnonymBruker Skrevet 19. august 2024 #8 Skrevet 19. august 2024 Jeg har mange retter jeg liker godt. Alt til sin tid. Ofte er det situasjons- eller sesongbetinget. Kunne aldri tenkt meg fårikål i dag, men når oktober kommer er det noe annet. Elsker østers, men har jeg tatt det til forrett 2-3 dager på rad på reise, så er jeg lei for en liten stund. Så er det enkelte retter som krever et glass vin, andre som krever at det er sol og at man er utendørs. Og så videre. Anonymkode: 0ba97...e16 1
Beneath the Moon Skrevet 19. august 2024 #9 Skrevet 19. august 2024 Det er flere retter jeg liker veldig godt, men jeg har heller ingen favorittrett.
AnonymBruker Skrevet 19. august 2024 #10 Skrevet 19. august 2024 Jeg er en matelsker. Og elsker å lage mat. Så å velge en favoritt går ikke. Og er jeg sulten så ser jeg i kjøleskapet hva jeg har og lager noe ut av det. Også bruker jeg datodisken mye. Den bestemmer middagen min. Anonymkode: 3bb83...9cc
AnonymBruker Skrevet 19. august 2024 #11 Skrevet 19. august 2024 Man må jo ikke ha en livrett. Jeg for min del ser mat mest som en nødvendighet. Og hverken liker eller ikke liker maten noe spesielt. Hvorvidt jeg gleder meg til en rett er mer iht om jeg syntes det er spennende og evnt hvor sulten jeg er. Noen retter betyr mer for meg. Fordi det gir minner om mamma. Eller andre hyggelige minner. Men de er ikke livretter nødvendigvis. Noen retter spiser jeg ikke. Skjønner feks ikke poenget med å spise øyet på et smalahove. Kunne sikkert smakt på et smalahove. Men er ikke så glad i sauekjøtt. Men kan like et lammelår. Blodpølse, Kokt eller stekt lever osv ser jeg ikke poenget med det smaker dritt. Men jeg spiser leverpostei feks. Sliter også iht vegansk kjøtt. Det for meg smaker slik silo lukter. Så det finner jegvikke godt. Men jeg har prøvd. Og kun en gang det har vært i nærheten av spiselig. Dessuten har jeg generelt problemer med ting som later som å være noe annet enn det er. Så for meg kunne de ha kalt det kjøttet for noe annet enn kjøtt. Kjøtt er kjøtt og grønnsaker er grønnsaker. Mulig det blir en kræsj i hjernen når det står vegansk biff. Også smaker det noe helt annet enn biff. Også blir det feil når grønnsaker ikke ser ut som grønnsaker. Brune grønnsaker er vanligvis råtne grønnsaker. Så der blir det en stopp for meg. Mulig gulerot biff hadde gått om denni det minste hadde riktig farge. Anonymkode: 29445...c13
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå