AnonymBruker Skrevet 18. august 2024 #1 Del Skrevet 18. august 2024 Min søster lånte min bil for 9 dager siden. Hun skulle kjøre forbi en bil som skulle svinge og da kom hun borti kantstein med felgen. Men bilen virket ok etterpå. Jeg har kjørt bilen daglig siden. Men i går etter ca 30 kjøring kom det en rar lyd foran på bilen. Jeg kjørte inn til siden og ventet en stund. Jeg kjørte videre og da var det ingen lyd. Har kjørt 2 småturer i dag også uten å merke noen lyd. Litt rart at lyden plutselig forsvant? Anonymkode: c66a1...7d4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hudorm1 Skrevet 18. august 2024 #2 Del Skrevet 18. august 2024 Kommer ann på lyden. Du kan heise bilen opp på respektiv side, å ta tak i topp og bunn av hjulet. Kjenn om det er slakk ut og inn, eller kneppelyder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
petterm Skrevet 18. august 2024 #3 Del Skrevet 18. august 2024 Lyd fra hjullager varierer om du svinger vekselvis høyre og venstre. Hvis det kommer lyd når du svinger en vei, men ikke andre veien så er det typisk hjullager lyd. Du trenger ikke svinge veldig brått, hvis du kjører rett fram i moderat hastighet og svinger vekselvis høyre og venstre bør du høre det. Jeg tror ikke hjullager har noe med at hun kom borti kantstein med felgen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2024 #4 Del Skrevet 18. august 2024 Helt sikkert stein som har satt seg i felgen eller hjulet. Det kan lage en stygg lyd og den forsvinner når steinen faller av. Lyden av defekt hjullager blir ikke borte. Den lyden blir bare verre og verre jo mer man kjører, og ofte høres det ekstra godt når man svinger Anonymkode: 67f56...28a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2024 #5 Del Skrevet 18. august 2024 Takk for svar. Lyden kom plutselig når jeg kjørte rett frem. Kjørte på på motorvei så kjørte i ca 80. Men litt rart at den forsvant og ikke har kommet tilbake 😉. Anonymkode: c66a1...7d4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2024 #6 Del Skrevet 18. august 2024 Hjullager brummer ved kjøring når det er slitt. Økende med rotasjon/fart. Drivknute knatrer når du svinger i liten fart. Endeledd og stabstag lager dunkelyd når du kjører over humper eller dumper. Stein mellom bremsekloss og skive lager plutselig høy skingrende lyd som forsvinner like brått. Anonymkode: 87a69...98f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå