Gå til innhold

Noen som vil dele "dagbok" fra psykologtimer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dele det du ønsker. Kan også bare fortelle om det er fremgang, tungt fot tiden osv. Del gjerne litt av opplevelsen og. Hva fikk deg til å oppsøke psykolog? Hvordan var første timene? Når "løsnet" det? Hvor lenge har du gått til psykolog? 

Tenker det kan være kjekt å dele noe her. Det er ikke sikkert alle deler med så mange. Men har kan vi være anonym også. Begynner selv hos psykolog på onsdag. Første gang. 

Har nye usikkerhet i meg, føler meg ikke god nok, selvsikker nok. Dveler med fortiden.

Anonymkode: 81dcf...70f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan dele noe😊

Jeg har gått til psykolog i snart ett år etter at jeg oppsøkte hjelp på grunn av utfordringer med studiene.

De første timene var ærlig talt ganske kleine. Etter en stund fikk jeg diagnosen OCD og ble også henvist for en utredning for autisme. Utredningen bekreftet at jeg har autisme og jeg har nå begynt på psykoedukasjon.

Jeg har merket en forbedring når det gjelder tvangshandlinger, men dessverre ikke like mye når det kommer til tvangstankene. Jeg mistenker at autismen spiller en stor rolle i dette.

Sliter en del med vansker knyttet til autisme.

• Hjerte 1
Skrevet

Den første timen kommer psykologen til å stille deg en del spørsmål, eller at du må fylle inn et skjema selv. Det for å bli bedre kjent med deg og dine utfordringer. Det hele startet vel med at jeg bestilte en time hos fastlegen, der hvor jeg fortalte litt om hvordan jeg hadde det. Så ble jeg henvist videre til dps. Er ikke noe å grue seg til, du for bare være ærlig om dine problemer å prøve å snakke ut. Lykke til :)

Skrevet

Gått til psykolog i 1 år, oppsøkte hjelp på grunn av alvorlig angst. Jeg hadde angstanfall på jobbintervju, familie sammenkomster, butikken, i bil, på tur osv... og det hadde tatt helt over livet mitt. Kunne ikke snakke med mine egne søsken engang uten å trigge et angstanfall, jeg ble veldig deprimert av at jeg ikke klarte å ha en relasjon til mine nærmeste engang. 

Jeg hadde totalt isolert meg i en kjellerleilighet, og hadde som tiltak gjennom nav å søke på jobber. Fungerte fint lite når jeg begynte å gråte og skjelve ukontrollert på intervjuene. 

Status per nå er at jeg skal bytte psykolog da jeg ikke får det til med hun jeg har nå. Hun ga meg opp, og vet ikke hvordan hun kan hjelpe meg... Det har skapt mye uro, jeg føler meg avvist, jeg er nervøs for å bli gitt opp på igjen. Hva om det ikke fungerer med ny behandler? Jeg blir nervøs av tanken på å "starte på nytt" med en ny person, og usikkerheten om hva som er i vente. 

Anonymkode: 1f315...c49

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Dele det du ønsker. Kan også bare fortelle om det er fremgang, tungt fot tiden osv. Del gjerne litt av opplevelsen og. Hva fikk deg til å oppsøke psykolog? Hvordan var første timene? Når "løsnet" det? Hvor lenge har du gått til psykolog? 

Tenker det kan være kjekt å dele noe her. Det er ikke sikkert alle deler med så mange. Men har kan vi være anonym også. Begynner selv hos psykolog på onsdag. Første gang. 

Har nye usikkerhet i meg, føler meg ikke god nok, selvsikker nok. Dveler med fortiden.

Anonymkode: 81dcf...70f

Kommer ikke til å dele av mine personlige vansker, men kan forberede deg på at psykolog timer er hardt arbeid!

Jeg vil si at suksessfaktoren er kjemien med behandler- om den er tilstede eller ikke. Jeg har opplevd psykolg som ikke forsto meg i det hele tatt og det ble selvsagt totalt kræsj, men har også opplevd det motsatte - en psykolg som forsto meg veldig og som ga meg masse. Når sistnevnte måtte avsluttes ble det en slags sorg for meg. 

Skrevet

Gikk til psykolog som barn bare tull og tøys psykolog som diktet opp historier osv osv påskudd 

• Hjerte 1
Skrevet

Har hatt mye bedre fremgang med terapeut enn med psykolog. 

Jeg og min terapeut hadde god kjemi, og jeg VET at hun forsto det jeg snakket om. 
Fikk til og med små strikkegaver i ny og ne. Mye bedre for meg å snakke me hu enn de andre psykologene.. var aldri fremgang der..

Anonymkode: a3a0b...32d

Skrevet

Har kun gått til psykolog i form av sakkyndig i barnefordelings sak. Må si jeg var svært imponert over vedkommendes innsikt i meg, barnet og barnefar etter et par intervjuer og hjembesøk. Svært dyktig dame, rapporten hum skrev tyder på at hun hadde en dyp innsikt og forståelse av mennesker. Hun traff på alt hun skrev om oss.

Jeg er fullstendig klar over at ikke alle psykologer er like dyktige som denne damen men skulle jeg gått til behandling måtte jeg ha lett etter noen av hennes kaliber.

Anonymkode: cb98a...7e2

• Nyttig 1
Skrevet

Det begynte å løsne etter ca. 3 måneder, da kom det første gjennombruddet. Da forstod jeg at jeg bar på ideer som ikke var til noen nytte for meg og jeg tok et valg om å legge de fra meg. 

Anonymkode: c4b21...9fa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...