AnonymBruker Skrevet 17. august #1 Del Skrevet 17. august Lurer på om astma påvirket vo2 Max? Jeg har astma som påvirkes av anstrengelse. Varierer litt hvordan jeg merker det. Noen dager kjenner jeg ikke astmasymptomer, mens andre ganger er det mye. Bruker alltid ventoline før trening. Får dårlig utslag på vo2 Max på garminklokka. Har det en sammenheng? Anonymkode: bf3c5...b92 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august #2 Del Skrevet 17. august Nei, ikke direkte. Altså astma påvirker ikke funksjonell lungefunksjon. Men når du har symptomer så kan likevel ytelsen påvirkes. Det bør ikke være et problem når du alltid bruker ventoline før trening. Vil anbefale deg å kjøpe en PEF måler for å teste utånding. Billig men nyttig. https://www.apotek1.no/produkter/mini-wright-pefmaaler-970179p Anonymkode: fc09c...cd6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august #3 Del Skrevet 17. august Har anstrengelsesastma og har alikevel høy vo2 max, så det kan man absolutt få. Jeg elsker høy puls da, så trener mye høy puls. Anonymkode: 8a135...c05 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå